Skip to main content
Antwoord

Beloofd cadeautje nog niet ontvangen

• October 25, 2025
  • 9 reacties
  • 121 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na contact met de servicedienst en het weer aan de praat krijgen van de versterkers is mij een cadeautje beloofd. 
Die heb ik nog steeds niet ontvangen.
Nu is mijn vraag of het wel verstuurd is en Post NL het niet bezorgd heeft, of is het niet verstuurd.

Beste antwoord door Noordzee

Ik wil een 2e afstandsbediening aan sluiten. 

Aha, dat kan helemaal niet. Je kunt maar één standaard-afstandsbediening gebruiken bij KPN TV+. Dan is dat nu ook verklaard.

Wat wel mogelijk is, is om een comfort-afstandsbediening aan te schaffen als tweede afstandsbediening. Die werkt wel naast de gewone afstandsbediening. 

Deze speciale afstandsbediening kun je apart aanschaffen. Dit kan

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 25, 2025

Hallo ​@Mw. de V. ,

Dat kan alleen de KPN klantenservice jou vertellen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Mw. de V. welkom op de KPN Community. Ik snap dat je daar dan duidelijkheid over wil hebben en Noordzee heeft gelijk, als dat een individueel beloofd cadeautje is door de klantenservice dan is dat als de moderator niet direct na te lopen. Ik zou dan inderdaad even een terugbelafspraak maken om even navraag te doen. Ik hoop dat je die snel in huis hebt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Hallo Remco,

Ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice. De vraag over het cadeautje is door gezet naar de desbetreffende persoon want hij was op dat moment helaas niet aanwezig. Maar daar verder nog  niets van gezien.

Er is mij toen ook een voorstel gedaan om een nieuw contract met korting af te sluiten en dat aanbod hebben we geaccepteerd. We hebben daarvoor nu een ook een KPN Box + ontvangen en geïnstalleerd.

Het is wel erg wennen om op deze manier tv te kijken, en de afstandsbediening is ook anders ingedeeld en ook dat is weer even wennen.

Is het ook mogelijk om de oude afstandsbediening te koppelen aan de box? Ik heb het wel geprobeerd volgens het stappenplan die ik op website heb gevonden. Maar het lukt mij niet.

Verder is er vrijdag de glasvezelkabel aangesloten in huis. Maar helaas is de aansluiting niet gelukt.
Er blijken 3 straten verkeerd te zijn aangesloten in de aansluitingskast.
Die zijn gekoppeld aan een kast die maar 6 km verderop staat.
We zijn erg benieuwd hoelang het gaat duren om dit op te lossen.
En het is niet te hopen voor KPN dat dit vaker voor gaat komen.

Met vriendelijke groet,

Mw. de Vrind

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat klinkt als een behoorlijke valse start van je abonnement en dat is zeker niet wat we willen. Ik vermoed dat de oude afstandsbediening niet kan communiceren vanwege omdat die niet compatible is met de nieuwe ontvanger. Ik begrijp volkomen dat het dan even wennen is hoor. 

Je zou even kunnen kijken voor een gedetailleerde uitleg naar dit artikel:

Wat vervelend dat het dan niet goed ging bij het aansluiten van de kabel in de centrale. Dat komt zelden voor maar zou snel op te lossen moeten zijn. Ik hoop dat alles snel is opgelost!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 10, 2025

Hallo Remco,

Ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice. De vraag over het cadeautje is door gezet naar de desbetreffende persoon want hij was op dat moment helaas niet aanwezig. Maar daar verder nog  niets van gezien.

En ​@Mw. de V. , is het cadeautje inmiddels geregeld? 

En ben je al aangesloten op internet? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Goedenavond,

Het cadeautje is inmiddels bezorgd. Ik kan nu extra goed schoonmaken met de doeken en de flessen van Zo Schoon.

De glasvezelkabel is volgens mij nog niet aangesloten. Ik heb tenminste niemand hier meer bij de voordeur bezig gezien. En er is ook niet aangebeld om naar de aansluiting binnen te kijken.

Ik heb inmiddels ook een nieuwe afstandsbediening bij de KPN winkel opgehaald. Helaas ook die krijg ik niet gekoppeld met de box en tv. De lampje branden keurig volgens het stappenplan maar daar blijft het ook bij. We hebben een Samsung tv, dat zou volgens het schema nr. 1 zijn om te gebruiken voor de koppeling. Zijn er nog andere te volgen stappen, of kan ik ergens een video bekijken of ik het goed gedaan heb.

Met vriendelijke groet,

Mw. de Vrind.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 10, 2025

Mooi dat het cadeautje in goede aarde valt. Daarmee is in ieder geval jouw oorspronkelijke vraag beantwoord. 

Wat betreft de nieuwe afstandsbediening:

Afstandsbediening afstemmen op de tv

Je kunt de KPN TV+ afstandsbediening op de tv afstemmen om zo het volume met één afstandsbediening te regelen. De makkelijkste manier hiervoor is om de automatische afstemming te gebruiken. Hoe je dit doet verschilt lichtjes tussen een TV+ Box, en een TV+ Soundbox.

Automatisch afstemmen op een TV+ Box

Open de Instellingen.

Kies voor Apparaat (open algemene instellingen) > Afstandsbedieningen en accessoires > KPN afstandsbediening L8 > Bedien je tv met de KPN afstandsbediening 

Kies vervolgens voor Automatisch. De TV+ Box zal zelf de afstemming proberen te doen. Bij grotere merken lukt dit meestal goed.

bron: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Ik wil een 2e afstandsbediening aan sluiten.  Maar ik de box er niet mee aanzetten, dat doe ik dus met de afstandsbediening die bij de tv box+ in de doos zat.

Dan probeer ik hem te koppelen volgens het schema wat ik bij de 2e gekregen heb. Dan branden lampjes wel blauw en rood maar verder gebeurt er niets.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Ik wil een 2e afstandsbediening aan sluiten. 

Aha, dat kan helemaal niet. Je kunt maar één standaard-afstandsbediening gebruiken bij KPN TV+. Dan is dat nu ook verklaard.

Wat wel mogelijk is, is om een comfort-afstandsbediening aan te schaffen als tweede afstandsbediening. Die werkt wel naast de gewone afstandsbediening. 

Deze speciale afstandsbediening kun je apart aanschaffen. Dit kan