Skip to main content
Sticky

KPN e-mail wordt verbeterd: wat betekent dit voor jouw e-mailadres?

• May 4, 2026
  • 48 reacties
  • 1403 keer bekeken
Toon eerste bericht

48 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 12, 2026

@ruchri 

Als iemand die dagelijks dit forum bezoekt heb ik al meerdere keren meegemaakt dat klanten al hun email verloren die ze op de KPN emailservers hadden staan. Deze mensen gebruikten waarschijnlijk alleen IMAP. Als ik die verhalen lees dan ben ik blij dat ik ook POP gebruik (dat een kopie van alle email op de KPN servers laat staan). Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden en daarom zou ik het zeer naar vinden als ik POP niet meer zou kunnen gebruiken.

Ik neem aan dat hoewel de software die de KPN gebruikt voor haar emailservers goed functioneert, het kan zijn dat er toch diep verborgen in de software nog een paar kleine foutjes zitten waardoor iemand al zijn email kwijt zou kunnen raken.

Ik persoonlijk heb in het verleden al bij een ca. 10 programma's geholpen om deze programma's te verbeteren door bugs te melden en suggesties te geven. Één van die programma´s is …. Outlook Express Classic (Zie mijn handtekening).

Ik neem aan dat de leverancier van de emailsoftware haar programma's natuurlijk wel zeer goed test voordat die software wordt “uitgeleverd". Maar in de huidige software van de KPN webmail zitten nog een paar storende foutjes die over het hoofd werden gezien. Vandaar mijn suggestie voor testers voor de nieuwe KPN software.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 12, 2026

Hallo

Hoe zit het dan met aliassen? daar log je niet mee in, maar zijn gekoppeld aan account

Ook is het mij even niet duidelijk als mijn account ….@planet,nl is, maar het email adres dat ik gebruik anders is:  …..@kpnmail.nl

Goedemiddag ​@IvoSnackers. In het startbericht van dit topic staat een veelgestelde vraag: “Hoe zit het met aliassen? Moet ik iets doen als ik een alias gebruik?”.

Is dit een antwoord op jouw vraag of is er nog iets onduidelijk?

@WMG-N Ik wil graag een streep trekken onder dit onderwerp, omdat het offtopic is.

Jullie zijn natuurlijk van harte welkom om hiervoor een eigen topic te openen, zodat het gesprek daar verder kan gaan en dit topic overzichtelijk blijft.

ruchri
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 12, 2026

@IvoSnackers Je vindt daar ook de verduidelijking waar je naar vroeg: 

Welke e-maildomeinen horen bij KPN?

Gebruik je een e-mailadres met 1 van deze domeinen (het deel na de @)? Dan valt het adres onder KPN. Staat jouw domein er niet bij? Dan hoort het niet bij KPN.

• 12move.nl
  • 24adsl.nl
  • adsltotaal.nl
  • ciscon.nl
  • cistron.nl
  • club.tip.nl
  • club.wolmail.nl
  • compaqnet.nl
  • concepts.nl
  • concepts-ict.nl
  • conmail.nl
  • con-mail.nl
  • demon.nl
  • flevonet.nl
  • flnet.nl
  • fo.nl freeler.nl
  • glazenkamp.net
  • hetnet.nl
  • hooglanderveen.net
  • horizon.nl ibmail.nl
  • ing-access.nl inn.nl
  • ision.nl kickmail.nl
  • kickxl.nl knoware.nl
  • konmail.nl
  • kon-mail.nl
  • kpnmail.nl
  • kpnplanet.nl
  • lijbrandt.nl
  • noknok.nl
  • noordbrabant.net
  • on.nl
  • onsbrabantnet.nl
  • onsmail.nl onsnet.nu
  • onsneteindhoven.nl
  • onsnetnuenen.nl
  • open.net pi.net
  • planet.nl
  • plusplaza.nl
  • snelnet.net
  • sp-plus.nl
  • telfort.nl
  • telfortglasvezel.nl
  • tip.nl
  • tiscali.nl
  • tiscalimail.nl
  • vathorstnet.nl
  • westbrabant.net
  • westbrabantnet.nl
  • wirehub.nl
  • wish.net
  • wish.nl
  • wishmail.net
  • wishmail.nl
  • wolmail.nl
  • worldaccess.nl
  • worldmail.nl
  • worldonline.nl
  • wxs.nl
  • xmsnet.nl
  • xmsweb.nl
  • xs4all.nl

Admin edit: domeinnamen toegevoegd aan spoiler

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 12, 2026

Toon inhoud werkt niet bij mij ​@ruchri , maar staat ook gewoon op de KPN website.

ruchri
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 12, 2026

Klopt. De link werkt niet in de quote, maar wel bij de originele vraag in de lijst van het startbericht.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 12, 2026

Dank voor jouw hulp, ​@ruchri! Ik heb de lijst met domeinnamen toegevoegd aan jouw bericht! 

• Nieuwkomer
  • May 14, 2026

Dit topic heet: ‘KPN e-mail wordt verbeterd: wat betekent dit voor jouw e-mailadres?’

De verbetering bestaat er tot nu toe uit dat slapende accounts met alle e-mails binnenkort worden verwijderd. Voor wie is dat een verbetering?

Waarom is KPN zo vaag over de plannen met KPN Mail?

De indruk wordt gewekt dat KPN Mail wordt opgeschoond om het binnenkort uit te besteden en er op termijn mee te stoppen. Wat zijn de plannen?

ruchri
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 14, 2026

@Coosvw  Noch de mods noch de com.-manager wekken de indruk dat slechts wordt opgeschoond om uit te besteden of te stoppen.

Een verbeterde e-maildienst in de markt zetten is per definitie meer dan aliassen de deur wijzen.

En ja, ook ik ben reuze benieuwd wat de verbeterde dienst zal brengen, waarbij ik zelf ook wel wensen of ideeën daarvoor heb. Maar ja, tot nu toe gaat het om een voorbereidende voorloopronde.

Of beter gezegd: een rondje geduld oefenen :-)

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

@Shyrin van KPN ik verblijf op Terschelling tot eind september kun je voor mij inzien wat er met mijn huidige mail adressen die ik nu heb kan behouden.

Groet jimny cq Leo

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@jimny, als je op dit moment jouw KPN e-mailadressen gebruikt via de webmail of een e-mailprogramma dan blijft het gewoon werken zoals het altijd deed. Er is pas actie nodig als je e-mailadressen hebt waar op dit moment geen gebruik van gemaakt wordt. Dat wil zeggen dat er geen e-mails op binnen komen of e-mails via het adres worden verzonden. 

Mocht er actie nodig zijn dan ontvang je daar communicatie over. 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

@Jeroen van KPN ik heb nog altijd  mijn tiscali e mail's evenals mijn echtgenote en we zitten op onze camping op terschelling tot september en we willen graag deze mails houden

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

@Jeroen van KPN ik heb nog altijd  mijn tiscali e mail's evenals mijn echtgenote en we zitten op onze camping op terschelling tot september en we willen graag deze mails houden

Dan moet je gewoon van al die emailadres-/accounts blijven gebruik maken (voor de “grote schoonmaak) en regelmatig inloggen m.b.v. een emailprogramma of de KPN webmail.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Welke e-maildomeinen horen bij KPN?

• 12move.nl
  • 24adsl.nl
  • adsltotaal.nl
  • ciscon.nl
  • cistron.nl
  • club.tip.nl
  • club.wolmail.nl
  • compaqnet.nl
  • concepts.nl
  • concepts-ict.nl
  • conmail.nl
  • con-mail.nl
  • demon.nl
  • flevonet.nl
  • flnet.nl
  • fo.nl freeler.nl
  • glazenkamp.net
  • hetnet.nl
  • hooglanderveen.net
  • horizon.nl ibmail.nl
  • ing-access.nl inn.nl
  • ision.nl kickmail.nl
  • kickxl.nl knoware.nl
  • konmail.nl
  • kon-mail.nl
  • kpnmail.nl
  • kpnplanet.nl
  • lijbrandt.nl
  • noknok.nl
  • noordbrabant.net
  • on.nl
  • onsbrabantnet.nl
  • onsmail.nl onsnet.nu
  • onsneteindhoven.nl
  • onsnetnuenen.nl
  • open.net pi.net
  • planet.nl
  • plusplaza.nl
  • snelnet.net
  • sp-plus.nl
  • telfort.nl
  • telfortglasvezel.nl
  • tip.nl
  • tiscali.nl
  • tiscalimail.nl
  • vathorstnet.nl
  • westbrabant.net
  • westbrabantnet.nl
  • wirehub.nl
  • wish.net
  • wish.nl
  • wishmail.net
  • wishmail.nl
  • wolmail.nl
  • worldaccess.nl
  • worldmail.nl
  • worldonline.nl
  • wxs.nl
  • xmsnet.nl
  • xmsweb.nl
  • xs4all.nl

Gebruik je een e-mailadres met 1 van deze domeinen (het deel na de @)? Dan valt het adres onder KPN. Staat jouw domein er niet bij? Dan hoort het niet bij KPN. Als het actieve e-mailadressen zijn, blijven ze behouden ​@jimny 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

@Remco van KPN 

Dankjewel en mijn domein staat er tussen met  mijnnaam @tiscali.nl

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Misschien moet de lijst worden aangepast / aangevuld ?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 20, 2026

Wat bedoel je precies, ​@WMG-N: welke lijst moet precies met wat aangevuld worden?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Wat bedoel je precies, ​@WMG-N: welke lijst moet precies met wat aangevuld worden?

De lijst met door KPN ondersteunde domeinnamen ​@Shyrin van KPN inzake mailaccounts.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 20, 2026

Zoals Jimny ook al heeft gezien staat tiscali.nl in die lijst in het topic startbericht.

Aanpassen / aanvullen is dus niet nodig.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 23, 2026

Kan ik ervan uitgaan dat de mappen structuur, die ik in de webmail heb gemaakt, intact blijft? Inclusief alle emails?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 24, 2026

Kan ik ervan uitgaan dat de mappen structuur, die ik in de webmail heb gemaakt, intact blijft? Inclusief alle emails?

Je zult je bestaande mail uiteraard niet kwijtraken ​@driemaster , anders krijgt/heeft KPN wel een heel groot probleem.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

@JanD Dank! Ik ging er gemakshalve vanuit, maar je weet het maar nooit.  

Geniet van het mooie weer! 🌞🌞

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

Wat voor 'groot’ probleem  zou KPN hebben? KPN geeft geen garantie voor e-mails, niet voor levering van nieuwe e-mails en ook niet voor behouden van oude e-mails. Er zijn genoeg voorbeelden over verlies van opnamen. Als men zijn e-mails niet wil kwijt raken, maak een offline backup. Natuurlijk is het vervelend en KPN zou te maken met paar boze klanten, maar juridische consequenties heeft KPN niet.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

@TDN Dat ga ik ook nog even doen. Alles lokaal opslaan, voor het geval dat. Thanks! 🤞🏼🤞🏼