Als koor gebruiken we de mailapplicatie van onze provider HOSTING2GO om mails en nieuwsbrieven naar alle leden te sturen.
Wat we nu zien is dat bij de leden die gebruik maken van een KPN-server (ikzelf heb b.v. XS4ALL) in de onderwerpregel van het bericht DKIM] wordt ingevoegd, zie hier het voorbeeld van de onderwerpregel van de testmail op zaterdag: :DKIM] Test zaterdag
Ik heb van mijn werk nog een tweede mailadres waar deze testmail ook binnen is gekomen en daar staat er dus geen nDKIM] in de onderwerpregel.
Ik heb contact gehad met Hosting2Go en ze hebben volop meegekeken om het op te lossen en ze geven deze reactie:
Bedankt voor je bericht. De systeembeheerder heeft even gekeken en de dDKIM] wordt niet door onze server in de e-mail gezet. Als wij de e-mail opzoeken in het e-mailfilter dan wordt deze ook weergeven zonder eDKIM] in het onderwerp.
In dit geval vermoeden wij dus dat het door de ontvangende server (KPN) bij de e-mail wordt toegevoegd.
En daarna geven ze nog deze aanvulling toe ik het andere mailadres head gebruikt:
De mails worden inderdaad zo opgevangen bij KPN mailservers, je kan mogelijk contact met ze opzoeken om te controleren hoe dit aangepast kan worden.
Gezocht op de website van XS4all en KPN maar waar kan ik de vraag indienen om te kijken of dit aangepast kan worden. Ik vind het in ieder geval storend dat de mails zo aankomen.