Skip to main content
Vraag

Mijn online opzegging is niet verwerkt

• November 10, 2025
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 22 augustus heb ik via de website mijn internetabonnement stopgezet . Ik kreeg direct een mail met bevestiging van de opzegging en dat deze binnen 5 werkdagen verwerkt zou worden. Alles leek in orde totdat er eind september alsnog abonnementsgeld voor de volgende periode werd afgeschreven. 

Na bellen met de helpdesk bleek dat de opzegging niet verwerkt was omdat dit telefonisch nogmaals bevestigd zou moeten worden. Blijkbaar is er een aantal keer gebeld van een (voor mij) onbekend nummer, wat ik niet heb (kunnen) opnemen. Er is ook geen inhoudelijke voicemail achtergelaten, alleen een “hallo?” of achtergrondgeluid. Geen idee dus dat het KPN was die mij probeerde te bellen, omdat er in de bevestiging per mail ook niet stond dat er nog een keer telefonisch contact zou worden gezocht. Het nummer was overigens ook niet terug te bellen. 

De klantenservicemedewerker wist te vertellen dat de opzegging niet meer verwerkt zou worden en alleen met nog een extra maand opzegtermijn (vanaf eind september) opgezegd kon worden. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan omdat ik op een door KPN aangeboden manier heb opgezegd, en daar een bevestiging van heb gehad. De medewerker raadde mij aan te mailen met opzeggen@kpn.com, wat ik meerdere malen gedaan heb maar daar heb ik ook niks meer op gehoord. Inmiddels is er weer een maand proberen af te schrijven. Hoe zorg ik ervoor dat KPN mijn opzegging goed verwerkt per de datum die ik oorspronkelijk heb opgegeven ?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 10, 2025

@TannenMI Je kunt dit het beste doen door een klacht in te dienen via

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@TannenMI, super vervelend natuurlijk dat je op deze manier de KPN Community moet bezoeken. Ik begrijp dat je een online opzegging hebt doorgegeven maar dat tot op heden het abonnement nog niet stop is gezet? Het beste kun je toch telefonisch contact opnemen met de klantenservice, zodat je uitkomt bij de afdeling die abonnementen kan en mag opzeggen. 

Het formulier dat jij hebt ingevuld in de zomer voor het opzeggen van het abonnement, kunnen de collega's zien in jouw dossier. Er mag dan ook geen belemmering zijn om het alsnog met terugwerkende kracht stop te zetten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Hi ​@Jeroen van KPN , dank voor je antwoord. Het klopt wat jij zegt, ik heb online opgezegd maar het abonnement loopt alsnog door. Ik heb eerder al telefonisch contact gehad. De medewerker die ik aan de telefoon kreeg zei dat hij alleen kon stopzetten met een maand opzegtermijn, niet met terugwerkende kracht. Hij kon de opzegging via het formulier zien, maar had niet de mogelijkheid (volgens hem) om met terugwerkende kracht te verwerken. Ook zijn leidinggevende kon dat niet volgens hem. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mijn advies is dan nu om het in ieder geval via de klantenservice op te laten zeggen per de eerst mogelijke datum. Nu is dat natuurlijk niet de correcte datum maar we zullen dan voor een vergoeding zorgen vanaf de datum waarop het abonnement daadwerkelijk had moeten stoppen ​@TannenMI 

Zou je zodra het abonnement alsnog is opgezegd, dat willen melden in dit topic? Dan kan voor de vergoeding gezorgd worden. Vul ook jouw community profiel in. Zonder gegevens kan ik namelijk niks voor je doen. We gaan het dus alsnog voor je oplossen!