Skip to main content
Antwoord

Spotify blijft gefactureerd worden ondanks dat dit al is opgezegd

• November 11, 2025
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Half augustus heb ik mijn mobiele abonnement verlengt, alleen internet en bellen, verder geen extra opties.

Daarvoor had ik een abonnement, ergens in 2022 afgesloten, waarbij ik Spotify als extra optie had aan staan. Deze optie heb ik in mei 2024 uitgezet, en daar ook een bevestiging van gekregen per mail. Ondanks deze bevestiging bleef Spotify gefactureerd worden. Aangezien bleek dat KPN ook een aantal maanden dit niet in rekening had gebracht en ik Spotify toch bleef gebruiken heb ik het daar toen bij gelaten.

Nu blijft het na verlening nog steeds als optie op het factuur staan en wil ik er toch wel eens een keer van af. Hier heb ik in de afgelopen maanden verschillende malen telefonisch contact over gehad en het zou ook meerdere malen opgelost zijn echter zie ik het nu dus opnieuw op de rekening voor deze maand staan.

Bij Spotify zelf kan ik het niet opzeggen, aangezien daar wordt aangegeven dat het gekoppeld is aan KPN en ik het dus bij KPN moet opzeggen. En in Mijn KPN of de app kan ik ook niets uit zetten omdat het daar ook niet als aan staat.

In de facturatie gaat dus iets mis en dat ik natuurlijk nog steeds als Premium gebruiker bekend ben bij Spotify.

Graag wil ik hier toch een oplossing voor.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@MartijnHier, welkom op de KPN Community. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor iets blijft betalen dat je niet meer wil gebruiken. Ik begrijp dat je inmiddels ook al meerdere malen hierover contact hebt gehad maar zonder resultaat. 

Er is nu voor jou een melding geregistreerd om de facturatie eens en voor altijd stop te zetten. Zodra er terugkoppeling is, laat ik het hier weten. 

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hallo ​@MartijnHier, welkom op de KPN Community. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor iets blijft betalen dat je niet meer wil gebruiken. Ik begrijp dat je inmiddels ook al meerdere malen hierover contact hebt gehad maar zonder resultaat. 

Er is nu voor jou een melding geregistreerd om de facturatie eens en voor altijd stop te zetten. Zodra er terugkoppeling is, laat ik het hier weten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 14, 2025

Top! Dank je wel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@MartijnHier, er is ook terugkoppeling. Spotify zal per 23 november 2025 dan eindelijk definitief worden stopgezet voor jou.Â