Skip to main content

ik zie dit ook ineens verschijnen op mijn factuur deze maand, abonnement van prostreamers via e-bill.mobi a 10 euro. ik heb niets afgesloten en ook in de Google play store staat geen abonnement vermeld. ook heb ik geen betalingswijze via KPN in de play store. Hoe kan dit KPN? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 

gemaild met <help@contentformobile.net> en gemeld dat ik dit niet heb afgesloten. Ik kreeg binnen een uur een reactie, zie hieronder.

nog even afwachten of ze het echt gaan doen, maar het lijkt vrij simpel te zijn opgelost.

 

Geachte heer van Tent Beking,

 

De kosten (20,-) zullen volgende maand op uw telefoonrekening teruggeboekt worden.

 

Met vriendelijke groet / Kind regards,

 

Customer Care Support

Content For Mobile Ltd

     

cidimage006.png@01D7D173.64A0C120

help@contentformobile.net

cidimage007.png@01D7D173.64A0C120

https://contentformobile.net

cidimage008.png@01D7D173.64A0C120

Dimitsanis, 24A Kato Polemidia, Limassol, Cyprus

 
 
 

cidimage009.png@01D7D173.64A0C120

 


Hoi @gielvtb en welkom op het forum! Goed dat het al opgelost is en super dat je het hier meldt. Wat betreft hoe dit kan, ik vermoed dat KPN Pay actief is. Hieronder de uitleg:

Pas na verificatie van het mobiele nummer kunnen online aankopen op de mobiele factuur gefactureerd worden: dus er moet op een moment, via een mobiel apparaat, verificatie/ toestemming gegeven zijn voor deze kosten. Er is niemand anders thuis die toegang heeft tot je toestel die deze toestemming gegeven zou kunnen hebben? Daarnaast gok ik dat KPN Pay bij jou actief staat, waardoor dit soort kosten gemaakt kunnen worden. Ik raad je aan om doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 of op zaterdag tussen 9:00 - 17:00 contact met ons op te nemen via 0800-0402. Als je daar aangeeft dat je KPN Pay stop wilt zetten, dan zou dit in de toekomst in elk geval niet meer moeten gebeuren. 

bron

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten, en fijn dat je de kosten terugkrijgt! 


Hoi @Sanne_M ,

 

Bedankt voor de tip, maar dit is niet het geval. Ik zag het voor het plaatsen van mijn reactie ook al staan op dit forum en ik heb dit gecontroleerd. In de android app store staat KPN pay niet als betalingsoptie aangegeven. Als ik de link van jullie website gebruik om hem aan te zetten, dan staat er ook daadwerkelijk dat het uitstaat en heb ik de keus om hem aan te zetten (ipv uit te zetten).

ik heb al mijn smsjes, ook in de spamfolder, nagekeken en er staat niets tussen waarin het activeren van een dienst of abonnement wordt genoemd. Ook in mijn mail niet. Het is mij dus een raadsel hoe ik aan dit abonnement gekomen ben. Ik heb nergens (bewust) voor gekozen, en ik heb dus ook geen bevestiging oid gehad. En daarnaast KPN pay dus ook niet aan staan. Het lijkt erop dat ze het gewoon proberen oid, en hopen dat mensen er niet achter komen.

 

Ik hoop inderdaad dat ik de kosten terug krijg. Ik heb alleen een mail ontvangen dat dit komende maand gaat gebeuren. Aangezien deze mail van dezelfde partij is die me ongewenst en ongevraagd een abonnement hebben gegeven, reken ik mezelf nog niet rijk 😉 


Hmmm, erg apart. Je kunt altijd met ons bellen om te zien of er niks actief staat voor de zekerheid, en anders inderdaad wachten tot het geld terug is. Andere klanten die met hetzelfde zaten hebben ook toegezegd gekregen het geld terug te krijgen, en daarna heb ik geen reactie meer van ze gezien. Ik heb dus hoop dat het goedkomt en duim voor je! 🤞


Om het nog even netjes af te sluiten: Op mijn factuur van deze maand zijn inderdaad de onterecht gemaakte kosten terug betaald. Even mailen naar help@contentformobile.net heeft dus geholpen.

Blijft toch apart dat ze het schijnbaar gewoon kunnen proberen en hopen dat iemand het niet opmerkt, maar goed, onder aan de streep heb ik mijn tien euro na een maand weer terug.