Skip to main content

in december 2022 veranderde ik mijn abonnement in tv+internet en apart mobiel telefoon. Voorheen had ik tv+internet+vaste telefoon. ik bleek bij die wijziging een korting te krijgen en betaalde voor tv+internet € 32.58. Nu in februari moet ik ineens € 57.58 gaan betalen. Dat is bijna het dubbele. Klopt dat wel?

Het valt me daarbij op dat het geen glad afgeronde bedragen zijn. Heeft u extra kosten gemaakt? Belkosten ofzo? U heeft nu geen vaste telefonie meer, dus belkosten zou nu niet meer kunnen. 

Anders gaan deze bedragen mogelijk niet over 1 volledige maand, maar over 6 weken bijvoorbeeld. Of 3 weken. Heeft u de facturen al bekeken? Op de 2de pagina staat de relevante info.


ik heb nog geen factuur gehad voor deze maand, alleen een email waarin wordt gewaarschuwd "dat de korting” vervalt. De beltkosten voor mobiel zijn nog steeds € 15,- en worden apart verrekend.

Deze kosten zijn per maand.


Ok. Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de laatste factuur? 


 


Dat is pagina 1. Daar staat niets op.


Sorry, ik had verder moeten scrollen. Deze is beter:

 

 


Sorry, ik had verder moeten scrollen. Deze is beter:

 

 

Tja, die actiekorting van 3 maanden is nu beëindigd. Dat is precies 25 euro. Dat klopt.

De factuur moet u nog krijgen. Die zal dan over maart gaan. U heeft dan in december, januari en februari korting gekregen. Dat is 3 maanden.

Het is mij alleen een raadsel waarom het KPN behaagt om u op zo'n antiek abonnement 3 maanden korting te geven…

Maar goed ... dat terzijde…

 

Of …

Of heeft u de afgelopen jaren nooit meer dan € 32,58 betaald? 


Dank u Nick83 voor al uw antwoorden. Ik vind het verschil tussen kortings bedrag en gewoon bedrag wel heel erg groot. Ik ga dus kijken voor een andere provider.


de afgelopen jaren waren een ander soort abonnement, daar zat ook een vaste telefoon bij. Die is weg, ik heb alleen nog een mobiel.


Als u het abonnement aan laat passen naar de nieuwste abonnementsvorm, dan gaat u 55 euro betalen voor hetzelfde. 

En dan krijgt u 100 mbit internetsnelheid. Ik vermoed dat u nu 50 mbit heeft.

U krijgt ook een nieuwe tv ontvanger met ondersteuning voor WiFi. De afstandsbediening werkt op bleutooth. En u kunt apps installeren uit de Google Playstore. 


de afgelopen jaren waren een ander soort abonnement, daar zat ook een vaste telefoon bij. Die is weg, ik heb alleen nog een mobiel.

Ik denk dat het abonnement hetzelfde was. Er zat alleen apart vaste telefonie bij voor 2 euro. Dat is het enige wat in december stopgezet is. Verder is daarbij het abonnement onveranderd gebleven. 


Ik heb in december vorig jaar mijn vaste telefoon weggedaan na een heftige fraude en heb het abonnement omgezet naar alleen tv + internet idd 50Mbit (=genoeg voor mij). Daarnaast heb ik een abonnement genomen voor mobieltelefoon…… met dit resultaat…. Er is geen tv ontvanger verwisseld en ik hoef geen apps te installeren vanuit Google Playstore. Dat is misschien interessant voor jongeren maar niet voor iemand van 70+

 

Ik hoef helemaal niet 100Mbit internet. Hoe kan ik dit wijzigen? Ik probeer de hele middag al in "MijnKPN” het aan te passen maar dat kan dus niet. De prijs die mij nu voorgeschoteld wordt, wordt echt teveel.


Hoeveel betaalde u eerder dan? Een half jaar geleden bijvoorbeeld? 

Want € 57,58 is het bedrag wat u altijd al heeft moeten betalen als het goed is. Plus 2 euro voor telefonie toen u dat nog had.

Ik snap dus eigenlijk überhaupt dit topic niet helemaal. U heeft 3 maanden korting gehad. Nu zijn die 3 maanden voorbij en is er opeens een probleem? Waarom?


de gesprekkosten van de telefoon zaten ook in die abonnementskosten.


de gesprekkosten van de telefoon zaten ook in die abonnementskosten.

Klopt. Die kwamen dan altijd bovenop die € 59,58.