Skip to main content

Ik heb op verzoek van de KPN idd een belletje gekregen dat de hussel in mijn geval voordeel opleverde.

De dame in kwestie heeft alles geregeld zodat onze thuiswonende zoon zijn mobiel ook in de hussel heeft gezet. Ze zou dit alles regelen met overschrijven.

Nu blijkt en natuurlijk had ik beter moeten opletten maar ik dacht dat het de factuur was van mijn zoon dat ik al sinds 2017 17,95 per maand voor een spookfactuur betaal die de kpn automatisch afschrijft. Het klantnummer zowel als het telefoonnummer is totaal onbekend bij ons en volgens de kpn ook niet in gebruik?.

Klacht indienen is niet mogelijk en in mijn kpn is deze factuur ook niet terug te vinden. In de email staat een ander klantnummer en het telefoonnummer herken ik ook niet. De klantenservice zegt het alleen op  en zegt dat ik maar een klacht moet indienen. Gaat om ruim 1000 euro inmiddels.  

Hallo @Marianne33 , goed dat dit nu met de wijziging naar boven is gekomen, maar je had dit inderdaad zelf ook al veel eerder kunnen zien, want iedere maand €17,95 van je bankrekening af zien schrijven valt toch echt wel op naast de andere incasso's.

KPN gaat dit echter niet vergoeden en ben bang dat je je verlies moet nemen.

Geef in het privédeel van je profiel s.v.p. je naw-gegevens, contractnummers, telefoonnummers en laatste 3 cijfers iban weer, heel misschien kan een moderator dat iets voor je betekenen.

Succes.

 


Hi @Marianne33 en welkom op het forum. Dan is het inderdaad zaak dat dit abonnement opgezegd wordt. Als dit inmiddels al is gebeurd dan is dat afgerond. Wat de facturering betreft:

KPN gaat dit echter niet vergoeden en ben bang dat je je verlies moet nemen.

Daar klopt dit voor. We kunnen niet weten welke abonnementen wel en niet opgezegd moeten worden, dus daarin hebben onze klanten de verantwoordelijkheid om contact op te nemen wanneer betalingen of abonnementen niet kloppen. Dan kan het zo snel mogelijk rechtgezet worden en dit voorkomt dat de betalingen al te lang doorlopen. 

Niet het nieuws wat je wilde lezen waarschijnlijk, maar ik kan het helaas niet mooier maken. 


Lijkt mij kort door de bocht; waar ligt de bewijslast dat dit abonnement inderdaad is afgesloten en op het juiste rekeningnummer wordt afgeschreven?

Inderdaad klacht indienen en de vordering in elk geval indienen. Ik denk dat je goede kans maakt dat een rechter dit terugdraait.