Skip to main content

Mijn Wifi valt tegenwoordig regelmatig weg. De oplossing is volgens KPN om 2 superwifi punten aan te schaffen.

Maar als ik nu opzeg en over 1 jaar weer klant wordt zijn ze gratis. Wil ik ze als (reeds lang) bestaande klant hebben moet ik er voor betalen.

Bovendien krijg ik bij de nieuwe partij ook nog eens een flinke aanvangskorting.

Heb ik dan nog een reden om toch bij KPN te willen blijven? Het verschil is nu wel heel erg groot aan het worden.

 

Hallo @Toine 58 , als je de wifi-manager doet, zou daar uit voort kunnen komen dat je de wifipunten tegen een zeer voordelig tarief zou kunnen kopen i.p.v. het reguliere tarief in de winkel of de webshop.

 

 


Hoi @Toine 58, welkom bij ons op het forum. Voor nieuwe klanten is het mogelijk om te kiezen voor SuperWifi als welkomstaanbieding, dat is dan in plaats van een korting. Toen jij klant werd zal je ook aan welkomstaanbieding gehad hebben, wat mensen die toen al klant waren ook niet konden krijgen.

Zoals Jan al noemt kan je de Wifi Manager op onze site doen, daarmee is het ook een mogelijke uitkomst.


Mijn Wifi valt tegenwoordig regelmatig weg. De oplossing is volgens KPN om 2 superwifi punten aan te schaffen.

Maar als ik nu opzeg en over 1 jaar weer klant wordt zijn ze gratis. Wil ik ze als (reeds lang) bestaande klant hebben moet ik er voor betalen.

Bovendien krijg ik bij de nieuwe partij ook nog eens een flinke aanvangskorting.

Heb ik dan nog een reden om toch bij KPN te willen blijven? Het verschil is nu wel heel erg groot aan het worden.

 

Dat de WiFi regelmatig uitvalt los je niet zomaar even op met een paar SuperWifi punten, je lost er mee op dat de veldsterkte over een groter oppervlakte sterker word en van meerdere plaatsen komt, je breid dus eigenlijk de WiFi wolk uit.

En inderdaad, nu opzeggen en bij een ander klant worden bespaar je een hoop geld mee, zeker als je dit elk jaar doet, wel een nadeel aan het overstappen en een kleine risico, je bent even off-line, moet alles wisselen, soms andere kabels trekken en het risico, dat het niet gelijk gaat werken en je een poosje zonder al je diensten zit, kans is nihil maar niet uitgesloten.

Dan de reden om bij KPN te blijven, je bent tevreden met wat je hebt, TV is op dit gebied toch nog het beste wat er op de markt is op de kabel na, die toch net ietsjes strakker beeld geeft.

Dus al met al, de afweging moet je zelf maken, ik heb er ook voor gestaan en het niet gedaan, maar ik heb ook geen problemen met de WiFi, komt ook omdat ikzelf met eigen Fritzbox/Fritzrepeater spulletjes werk, ik krijg namelijk last van mijn nekharen die stijl overeind gaan staan als ik provider spulletjes zie die je in een stramien drukken en je zelf niks anders mee mag doen, de provider bepaald dat bij mij in ieder geval niet.😉


Hoi @Toine 58, welkom bij ons op het forum. Voor nieuwe klanten is het mogelijk om te kiezen voor SuperWifi als welkomstaanbieding, dat is dan in plaats van een korting. Toen jij klant werd zal je ook aan welkomstaanbieding gehad hebben, wat mensen die toen al klant waren ook niet konden krijgen.

Zoals Jan al noemt kan je de Wifi Manager op onze site doen, daarmee is het ook een mogelijke uitkomst.

Jasper,

Je eerste deel is onzin. Voor een aanbieding moet je een tijd klant blijven, daarna is die periode voorbij. Het is dan ook triest dat mensen die toen al een langere tijd klant waren die ook niet konden krijgen.

Vanuit KPN is er geen enkele gunst voor mensen die al lang (soms meer dan 10 jaar) klant zijn, en dat vind ik gewoon slecht als je tegelijkertijd dure cadeau's aan nieuwe klanten uitdeelt die vaak na een jaar weer naar de volgende aanbieder gaan. KPN zou zijn vaste klanten meer moeten koesteren i.p.v. wegjagen.

Ben inmiddels aan het rondkijken. Ziggo heeft wel een heel goede aanbieding voor me. En als ik de mobiele telefoon meteen ook naar Ben overzet kom ik helemaal goed uit.


Je eerste deel is onzin.

En toch zal jij ook een welkomstaanbieding gehad hebben toen jij klant werd.

Waarom zou jij een tweede welkomstaanbieding moeten krijgen?

 

Vanuit KPN is er geen enkele gunst voor mensen die al lang (soms meer dan 10 jaar) klant zijn, ...

Dus jij hebt geen korting op jouw mobiele abonnement en ook geen Hussel entertainment korting en gratis pluspakket?

Dan doe je toch iets fout.


Je eerste deel is onzin.

En toch zal jij ook een welkomstaanbieding gehad hebben toen jij klant werd.

Waarom zou jij een tweede welkomstaanbieding moeten krijgen?

 

Vanuit KPN is er geen enkele gunst voor mensen die al lang (soms meer dan 10 jaar) klant zijn, ...

Dus jij hebt geen korting op jouw mobiele abonnement en ook geen Hussel entertainment korting en gratis pluspakket?

Dan doe je toch iets fout.

 

Waarom zou ik geen tweede welkomstaanbieding krijgen en iemand die in 10 jaar al 5 keer terug is gekomen bij KPN 5 welkomstaanbiedingen?

 

Ik kan het mobiele abonnement van KPN met de korting eraf zo omruilen voor een abonnement bij Ben zonder er op achteruit te gaan (en dat wordt ook nog eens niet elk jaar duurder). Ik wil helemaal geen Hussel entertainment en het pluspakket wat ik wilde is niet gratis.  Het is als een restaurant dat een nieuwe klant een gratis fles wijn bij het eten geeft en de klant die er al jaren komt een karafje kraanwater. Dan ga je toch ook naar een ander restaurant kijken wat qua kwaliteit en prijs vergelijkbaar is? Je voelt je toch niet serieus genomen als klant.

Ben het zenderpakket aan het vergelijken met Ziggo. Lijkt geen probleem, maar toch even goed uitzoeken.


Een welkomstaanbieding is zoals gezegd altijd eenmalig, voor iedereen. Zoals eerder in het topic genoemd kan je de Wifi Manager gebruiken en kan je via die weg SuperWifi-punten met korting aanschaffen, als dat voor jou de oplossing is. 

Daarnaast zijn er voor bestaande klanten andere dingen, zoals een maandelijks kadootje en de Hussel voordelen als je meerdere abonnementen combineert. Wjb refereerde al naar die voordelen, met de mobiele korting.

Als je die niet hebt kan je via deze pagina kijken of het actief is, en als het niet actief is kan je het daar direct aanzetten: Hussel voordelen aanmelden.


Als de prijs voor u het belangrijkste is dan is ieder jaar overstappen de beste oplossing.  Als u verder tevreden bent dan blijft u en betaald u gewoon de prijs die er voor staat. Als u iedere keer korting krijgt dan gaan de prijzen nog meer omhoog. Tevens helpt u het netwerk,  wat nu al in de top 5 staat van beste netwerken ter wereld,  op het niveau te houden. Kpn is geen prijsvechter en dat is te merken aan de kwaliteit. Is de kwaliteit niet goed dan mag u verwachten dat kpn dit oplost. Uiteraard hebben we het dan niet over wifi want dat valt in het klantdomein. 


Een welkomstaanbieding is zoals gezegd altijd eenmalig, voor iedereen. 

Jasper, je moet je woorden wat zorgvuldiger gaan kiezen. Dit zo ongenuanceerd neerzetten is gewoon een leugen.

Iemand die 2 jaar geleden heeft opgezegd bij KPN krijgt gewoon opnieuw een welkomstaanbieding bij een nieuw contract bij KPN. Dus niet altijd eenmalig.

 


 Tevens helpt u het netwerk,  wat nu al in de top 5 staat van beste netwerken ter wereld,  

Hallo Joep,

Kan je me laten weten waar je de informatie vandaan hebt?

Want buiten het feit dat ik me niet voor kan stellen dat dit klopt (tenzij men rare vergelijkingen heeft gemaakt) kan ik deze info nergens achterhalen. Ik ben benieuwd hoe dat onderzoek heeft plaatsgevonden.


Een nieuwe klant ben je als je zes maanden geen klant bent geweest. Er zijn relatief weinig mensen die overstappen.  Ik ken zelfs niemand die overstapt. Het is dus haalbaar om die nieuwe klanten een welkomstcadeau te geven. Dat is natuurlijk ingecalculeerd in de prijs. Zou het aantal overstappers toe nemen dan gaat de prijs omhoog. 


https://www.nlconnect.org/breedbandindustrie-houdt-nederland-verbonden/


Zoals ik al een beetje verwachtte, een blog van NLconnect (WC-eend vindt WC-eend de beste).

Laat je niets wijsmaken, er zijn genoeg delen in de wereld die absoluut niet onderdoen voor Nederland en waarschijnlijk een nog beter netwerk hebben. Dikwijls wel overheidsgefinancierd met daardoor maar 1 aanbieder (waarbij de overheid dan wel weer de prijs bepaald). Neem bv. Singapore met 100%  dekking snel glasvezel. KPN heeft samen met de concurrenten nog altijd lang geen 100% glasvezeldekking.

Het is al een oude link, maar doet het nog steeds:

https://www.telecompaper.com/nieuws/singapore-steekt-zuid-korea-voorbij-met-glasvezel--688275

Nederland zit wat internetsnelheid nog net in de toptien van landen van de wereld (9de). Niet slecht, maar zeker geen topper en waarschijnlijk dalend op de ranglijst want de inspanningen zijn elders groter dan hier.

https://www.cable.co.uk/broadband/speed/worldwide-speed-league/#speed

 

 

 


Wat er in het buitenland wel of niet kan, doet hier niets ter zake, we leven in NL en kunnen binnen NL kiezen wat we willen en als het ons na een jaarcontract niet aanstaat stappen we over.

Er wordt ook vaak beweerd dat het in het buitenland zoveel goedkoper is, dat kan wel zijn, maar daar hebben we in NL niets aan, we moeten het hier doen met de ons aangeboden diensten.

En laten we eerlijk zijn, overal in NL is tegenwoordig goed internet te ‘krijgen’, via xDSL, glasvezel, LTE, coax, schotel, satelliet, mogelijkheden te over dus @Toine 58 


Wat er in het buitenland wel of niet kan, doet hier niets ter zake, we leven in NL en kunnen binnen NL kiezen wat we willen en als het ons na een jaarcontract niet aanstaat stappen we over.

Er wordt ook vaak beweerd dat het in het buitenland zoveel goedkoper is, dat kan wel zijn, maar daar hebben we in NL niets aan, we moeten het hier doen met de ons aangeboden diensten.

En laten we eerlijk zijn, overal in NL is tegenwoordig goed internet te ‘krijgen’, via xDSL, glasvezel, LTE, coax, schotel, satelliet, mogelijkheden te over dus @Toine 58 

Ik ben alleen begonnen met de vraag waarom KPN zijn vaste klanten achterstelt op zijn nieuwe klanten.

Daarbij krijg ik allerlei opmerkingen als “iedereen krijgt maar 1 keer een welkomstgeschenk” en “we staan in de top 5 van beste netwerken ter wereld” die gewoon niet waar zijn. Ik hou er niet van als mensen onzin tegen me uitkramen.

En we moeten het hier inderdaad doen met de ons aangeboden diensten. Maar als iedereen dat zomaar zonder morren aanneemt zal de winst van KPN ongetwijfeld nog veel groter worden. Er is in Nederland al weinig concurrentie op dit gebied.

Overigens is niet overal in NL tegenwoordig goed internet te “krijgen”, er zijn nog altijd (afgelegen) gebieden waar het om te huilen is en geen kabels liggen. Maar dat is weer een andere discussie.


Waarom zou ik geen tweede welkomstaanbieding krijgen en iemand die in 10 jaar al 5 keer terug is gekomen bij KPN 5 welkomstaanbiedingen?

Waarom doe je dat dan zelf ook niet?


Waarom zou ik geen tweede welkomstaanbieding krijgen en iemand die in 10 jaar al 5 keer terug is gekomen bij KPN 5 welkomstaanbiedingen?

Waarom doe je dat dan zelf ook niet?

Ben er ook mee bezig. Maar je geeft geen antwoord op de vraag, wil dat zeggen dat je het met de werkwijze van KPN eens bent?


Waarom zou ik geen tweede welkomstaanbieding krijgen en iemand die in 10 jaar al 5 keer terug is gekomen bij KPN 5 welkomstaanbiedingen?

Waarom doe je dat dan zelf ook niet?

Ben er ook mee bezig. Maar je geeft geen antwoord op de vraag, wil dat zeggen dat je het met de werkwijze van KPN eens bent?

Ik heb er inderdaad geen problemen mee.