Skip to main content

Vandaag wilde ik mijn telefoon abbonememt verlengen met toestel, Nu werd ik volgends mij afgekeurd op het gezinsinkomen.
 

Maar wat valt onder het gezinsinkomen? Ik ben zelf nog student en ik ben inwonende waarbij ik alleen bij me vader thuis woon. Betekend het dan dat het netto maandelijkse gezinsinkomen het inkomen is van mij en mijn vader? Of is het alleen mijn inkomen? Zo ja valt hier dan ook studiefinanciering onder en stagevergoeding?  

Betekend het dan dat het netto maandelijkse gezinsinkomen het inkomen is van mij en mijn vader?

Ja... als uw vader meebetaalt... dan wel ja.

Of is het alleen mijn inkomen? Zo ja valt hier dan ook studiefinanciering onder en stagevergoeding?  

Dat denk ik wel ja... maar wat maakt het uit wat u invult? KPN kan het toch niet controleren...


Ik wilde dit graag weten, omdat ik zelf de gegevens in had gevuld op de kpn website om het abonnement af te sluiten. En toen lukte het wel en had ik gemakkelijk de telefoon kunnen bestellen. Maar in de winkel kon het niet. 

Wat bedoel je met meebetaald? want im principe help hij me wel met het abonnement, maar de maandelijkse abbo kosten gaat van mijn rekening af. 

Ik snap denk ik nog niet helemaal hoe dit werkt😅


Hallo @liesje76 

Volgens mij is gezinsinkomen niet meer echt van toepassing. Als je inwonend bent dan ben je alleenstaand inwonend.  Je dient je netto inkomen op te geven, wat jij verdiend,  en hier mag je geen huur/zorg toeslagen bijrekenen. Hieruit zou dan een bedrag wat je maximaal mag “lenen” uitkomen. 
—-

@Nick83 Wat jij suggeerd kan natuurlijk niet. Je dient de vragen naar waarheid te beantwoorden en ga mensen nou niet aansporen om onjuiste informatie op te geven. 


Dus het is alleen mijn inkomen? Maar waarom moet ik dan de huurlasten invullen, want dat betaal ik niet. En op mijn vaders naam staat ook kpn interactieve tv. Heeft dit er dan enige invloed op? 


Bij een lening tot 249 euro is er geen check. En geen BKR registratie. En geen gevolgen voor andere leningen. 

Met een telefoon van 450 euro betaal je dan wel 201 euro in 1 x. 


Beste @liesje76, welkom! Ik maak uit jouw verhaal op dat jij bij je vader woont en alleenstaand (dus niet samenwonend of getrouwd) bent. In dat geval vul je alleen je eigen inkomen in. Als jij niet meebetaalt aan de huur, dan is dat dus 0. 

 

Het advies om zomaar wat in te vullen is natuurlijk absoluut niet wenselijk. Deze inkomens- en lastentoets is er speciaal om ervoor te zorgen dat mensen niet in de financiële problemen komen, omdat zij een te duur toestel nemen en dit eigenlijk niet kunnen betalen. 

 

Bij een lening tot 249 euro is er geen check. En geen BKR registratie. En geen gevolgen voor andere leningen. 

Met een telefoon van 450 euro betaal je dan wel 201 euro in 1 x. 

Dit is wel een goed advies. Als je een lening minder dan 250 euro neemt, dan is er geen BKR registratie. Je betaalt dan het verschil tót de 250 euro in één keer en de rest in termijnen. 


Dankjewel voor al jullie informatie. Het afsluiten van het abonnement is gelukt!