Skip to main content

BijĀ  mij is ook een monteur geweest om het glasvezelkastje te vervangen op 27 oktober. Ik zou van 100Mb naar 1 Gb gaan. Aanlsuitingen hier in huis (PC, modem en intenetlink geven aan dat ik 1Gb ingesteld staat maar speedtest gedaan omdat ik geen verandering zag. Blijkt dat hij inderdaad blijft steken rond de 90 Mb. Is dat ook de wijkcentrale? En wat moet ik dan doen?

Ā 

Admin: afgesplitstĀ en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @hooftg! Soms duurt het een paar dagen voor de activatie van het nieuwe pakket ook in ons systeem helemaal door is. Wel moet die tijd nu al voorbij zijn.

Kan je nog eens een speedtest doen en hier laten weten welke snelheid je haalt? Doe deze wel bij voorkeur met een laptop of computer die bekabeld op de Experia Box is aangesloten.


Hoi, om zeker te zijn even een tweede laptop geregeld. Beiden komen echter nog steeds niet boven de 90MB hoewel de interfaces 1GB aangeven.


Hoi, om zeker te zijn even een tweede laptop geregeld. Beiden komen echter nog steeds niet boven de 90MB hoewel de interfaces 1GB aangeven.

En interface is dus de verbinding tussen experiabox en de laptop. Dan zit het dus (voor jou) achter de router, moet de lijn worden doorgemeten. Hef je jouw gebruikers profiel al ingevuldĀ 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Hoi, om zeker te zijn even een tweede laptop geregeld. Beiden komen echter nog steeds niet boven de 90MB hoewel de interfaces 1GB aangeven.

En interface is dus de verbinding tussen experiabox en de laptop. Dan zit het dus (voor jou) achter de router, moet de lijn worden doorgemeten. Hef je jouw gebruikers profiel al ingevuldĀ 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Profiel is ingevuld.


BijĀ  mij is ook een monteur geweest om het glasvezelkastje te vervangen op 27 oktober. Ik zou van 100Mb naar 1 Gb gaan.

Kwam de monteur zomaar uit zichzelf? Of nadat u uw abonnement verhoogd had?


BijĀ  mij is ook een monteur geweest om het glasvezelkastje te vervangen op 27 oktober. Ik zou van 100Mb naar 1 Gb gaan.

Kwam de monteur zomaar uit zichzelf? Of nadat u uw abonnement verhoogd had?

Ik had het abonnement opgehoogd. DaarnaĀ kwam de monteur.


Hoi @hooftgĀ . Kan het kloppen dat jij bij XS4All zit? Het lijkt er namelijk wel op.

Mijn advies is om met je eigen helpdesk te bellen.Ā  (KPN en XS4All zitten dan wel op dezelfde leverstraat.Ā  XS heeft nog wel de eigen dienstverlening. Het lijkt me praktischer als zij jou verder helpen)

https://www.xs4all.nl/contact/

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.


Interface 1gig zegt niks meer dan dat je laptop en modem verbinding met elkaar hebben van 1gig. Dat zijn gewoon die poortjes. Zegt niksĀ over of er wel 1gig bij je modem binnenkomt.

Ā 

Die monteur is eerst in de wijkkast geweest voordat hij/zij het nt kastje kwam vervangen toch?

Welke kleur lampjes branden er op de glasvezelaansluiting?

De kabel tussen NT en modem kan 1gig aan? (Cat5e of hoger) Beide lampjes bij de WAN poort knipperen?