Skip to main content

Hallo

Mijn zoon gaat binnenkort verhuizen en sluit een internetabonnement af op zijn nieuwe adres. Helaas wordt deze aansluiting verlaat omdat de oude bewoner zijn contract te lang door laat lopen. Toch is deze bewoner dan wel al weg en heeft mijn zoon de woning officieel toegekend gekregen. Hoe is het toch mogelijk dat dit na al die tijd nog zo werkt? Als je kunt aantonen dat jij de bewoner bent dan zou je toch het recht moeten hebben om een abonnement af te sluiten per die datum. Heel bijzonder dat ik meer van deze berichten lees en dat KPN voor dergelijke situaties geen oplossing biedt. Het is voor mijn zoon gewoon niet mogelijk om 2 wkn zonder internet te zitten omdat hij deels zijn studie volgt online en ook zijn geld verdient via het internet….. 2x gebeld met KPN en het antwoord is eigenlijk dat ze niks voor je kunnen doen , aka jouw probleem. Er zijn vast meer mensen die hier tegenaan lopen, lekker makkelijk om het dan zo naar de ander te schuiven. 

Dag @Nicole78 providers zijn aan veel regels gebonden.  Dit is ook zo'n regel. De vorige eigenaar heeft dus het abonnement te laat gestopt en helaas heeft dat gevolgen voor jouw zoon. Kpn mag wettelijk de verbinding niet beëindigen anders wordt het gezien als lijnkaping en dat mag dus niet. 


Hallo Joep,

Ik blijf het bijzonder vinden wanneer mijn zoon kan aantonen dat de woning van hem is, en er verder niemand op dat adres staat ingeschreven, een ander de lijn bezet kan houden. Dan is het eigenlijk kaping van de lijn waar mijn zoon recht op heeft omdat hij de bewoner is. 

Internet is in deze tijd gewoon veel belangrijker geworden, ik zie tal van soortgelijke klachten, ook van jaren terug en nog steeds is er geen protocol om deze mensen te helpen. 


In principe werkt de verbinding van de vorige bewoner nog steeds.  Waarschijnlijk als hij het modem aansluiten werkt het gewoon. 


Hoi joep

Het modem wordt pas toegestuurd net voordat zijn abonnement ingaat en dit is veel later dan dat hij verhuist. Was fijn geweest als KPN zelf met een tijdelijke oplossing was gekomen


In principe werkt de verbinding van de vorige bewoner nog steeds.  Waarschijnlijk als hij het modem aansluiten werkt het gewoon. 

Mits het een kpn of budget aansluiting was/is.


Hoi joep

Het modem wordt pas toegestuurd net voordat zijn abonnement ingaat en dit is veel later dan dat hij verhuist. Was fijn geweest als KPN zelf met een tijdelijke oplossing was gekomen

Helaas is die er niet. Er kan maar één verbinding over het kabeltje.


Hoi joep

Er zijn vast andere opties om de klant tijdelijk uit de brand te helpen (ik kan er zelf al 2 bedenken) , hopelijk komt KPN zelf nog met iets. Ik wacht op KPN en wil iedereen bedanken voor de tips !


Hoi @Nicole78 . Jammer dat die lijn nog bezet is door de vorige bewoner.  Zoals de anderen al aangeven mogen wij daar maar niet zo op ‘inbreken'.

Heeft jouw zoon ook een mobiel abonnement van KPN? 


Hallo Erwin, het is ons eindelijk gelukt om de oude bewoner te laten bellen naar KPN om door te geven dat mijn zoon gebruik mag maken van de lijn. Nu maar weer KPN bellen want die hebben de aanvraag verlaat. Wat een gedoe is dit toch! 


Hallo Erwin, het is ons eindelijk gelukt om de oude bewoner te laten bellen naar KPN om door te geven dat mijn zoon gebruik mag maken van de lijn. 

Die vorige bewoner moet gewoon het abonnement opzeggen. Of beter gezegd: dat had die (ruim) een maand geleden al moeten dien, want waarschijnlijk is er een maand opzegtermijn. 

Wat die nu gedaan heeft klinkt vreemd:

"dat mijn zoon gebruik mag maken van de lijn"

Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Welk resultaat zou dit moeten hebben?


De oude bewoner had idd beter eerder op kunnen zeggen, dat heeft hij niet gedaan. Hij betaalt dus nog 1 maand waarvan 2 weken in de periode dat mijn zoon er woont. De lijn is dus bezet. De oude bewoner heeft gebeld en aangegeven dat de lijn eerder vrijgegeven mag worden. Na 30 min in de wacht blijkt de order niet meer vervroegd te kunnen worden terwijl wij al die moeite hebben gedaan. Wat een ongelooflijke rotzooi. Ik sta weer in de wacht en als dit niet opgelost wordt gaan we naar Z. Bedankt KPN, bah bah

 

Helaas geen oplossing, dan toch maar van KPN af

 


Koop via marktplaats een v10 of nieuwer. En maak gebruik van het huidige abonnement.


Ja dat hadden we beter kunnen doen DLD, we wilden het netjes regelen dus de lijn is eerder vrijgegeven waardoor we nu ook geen internet van het huidige abonnement kunnen pakken…. al met al veel teveel gedoe. Even klaar met KPN

 

Bedankt allemaal voor het meedenken


Ik begrijp echt niet waarom je kpn zo aanvalt. De enige die het niet goed heeft gedaan is de vorige bewoner.  Daarom kan kpn geen nieuwe order invoeren.  Je gaat niet in op de vraag van de moderater of je zoon een mobiel abonnement heeft. Daar zou dan een grote bundel op gezet kunnen worden zodat je zoon alsnog uren kan internetten. 


Joep aan jouw inhoud te zien begrijp jij het verhaal niet helemaal, maakt ook verder niet uit. Fijne dag


Koop via marktplaats een v10 of nieuwer. En maak gebruik van het huidige abonnement.

De vorige bewoner had ook "zijn" Experiabox nog 2 weken kunnen laten hangen...


Ik begrijp echt niet waarom je kpn zo aanvalt. De enige die het niet goed heeft gedaan is de vorige bewoner.  Daarom kan kpn geen nieuwe order invoeren.  Je gaat niet in op de vraag van de moderater of je zoon een mobiel abonnement heeft. Daar zou dan een grote bundel op gezet kunnen worden zodat je zoon alsnog uren kan internetten. 

Dat was inderdaad wel een beetje de insteek. Als hij nog een tijdje zonder zit en wel een mobiel abonnement bij ons heeft, kan ik daar bundels op zetten. Gratis. 


Super lief van KPN , mijn zoon heeft geen abonnement bij KPN. Dat er uiteindelijk -na alle tijd en moeite- een voorstel wordt gedaan voor een tijdelijke oplossing is een beetje mosterd na de maaltijd.

 

Even kort samengevat

De aanvraag wordt door KPN verlaat omdat de lijn bezet is

De oude bewoner neemt de moeite zelf door te geven aan KPN dat de lijn eerder in gebruik genomen mag worden door de nieuwe bewoner

De nieuwe aansluiting kan niet eerder geregeld worden omdat hij in eerste instantie door KPN verlaat is en een nieuwe order zou zelfs nog langer duren. Dit komt niet meer door de lijn die bezet is (waarom dan wel??)

 

Oplossingen worden (noodbox) aangedragen na tig telefoontjes, vreselijke wachttijden en een oude bewoner die voor jan met de korte achternaam nog de moeite heeft genomen voor ons.

Dit was mijn laatste berichtje hier, groetjes

Â