Skip to main content

Goedendag allen

Ik heb 4g modem gekregen en woon in buitengebied.

Ik heb hier totaal geen ontvangst. Ben al zelfs buiten gaan staan voor ontvangst maar helaas.

Doe ik iets fout?

Groeten Jan

Ik heb geen verstand van de modems voor 4g bereik maar heb je KPN als mobiele provider en is dag bereik wel goed?


Je hebt sneller internet buitengebied neem ik aan. Dus een gewoon modem en een 4g modem. Klopt dit?


Ik heb het 4g modem en de experia V10A

Mijn telefoon geeft goed 4g signaal af dus daar wil ik het 4g modem plaatsen maar heeft totaal geen bereik.

Rode lampje brand en de 3streepjes zijn uit


Da's vreemd. Heb je em al gereset?


Ja net gedaan maar blijft hetzelfde.

Geen verbinding


Dan ben ik bang dat de simkaart niet geactiveerd id. Komt af en toe voor. Bel 0800-0402 gratis. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. 


Dit euvel is al heel vaak te zien geweest. KPN stuurt mensen een apparaat toe, maar pas daarna gaat men zaken activeren. Vooral bij deze 4Gmodem Sneller Internet Buitengebied al heel vaak gezien. Ook nog sneeds geen briefje o.i.d. dat het ‘enkele dagen kan duren’ voordat het systeem werkt. Vanuit meerder perspektieven slechte communicatie. Iets wat b.v. Apple wel erg goed begrijpt, maar die hebben dan ook geen monopolie op oude telefoonlijnen in NL of een ‘K’ in de naam. Als mensen iets ‘krijgen’ of ‘gekocht hebben’ is het kwa gevoel en beleving slim om ervoor te zorgen dat het in 1 en dezelfde reeks van handelingen gewoon werkt. In goed nederlands: het ontdozen moet het principe van dat het zo uit de doos werkt volgen.


@Janaarts12 is het nog gelukt met het activeren van de simkaart? Mocht het probleem nog steeds spelen kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?