Skip to main content

In de provincie Groningen wordt - m.b.v. Europese subsidie - in de buitengebieden een glasvezelkabel aangelegd. Binnenkort ook bij mij in de buurt (postcode 9627) .
In die gebieden is er nu (dus zonder glasvezel) eigenlijk maar één mogelijke provider namelijk de KPN. Ziggo etc. zitten wel aan de hoofdwegen maar niet in het buitengebied.  Maar daar komt nu dus verandering in. Er komt glasvezel. De mensen die bij Ziggo zitten mogen daar NIET aan mee doen ( die hebben al voldoende snelheid). Blijft over de mensen die nu bij KPN via de telefoonlijn ADSL afnemen. 

Dan zou je verwachten dat KPN ook deelneemt en als provider optreedt op die nieuwe glasvezelkabel. Maar nee. Dat was eerst alleen KabelNoord ( een kleine provider die TV signaal via de coaxkabel blijft laten lopen) en sinds kort ook ONVI. Maar…...geen KPN. Terwijl het juist de KPN klantjes zijn die nu overstappen op glasvezel omdat de aanleg gratis is en de pakketten en prijzen in de buurt van de KPN komen. 

Waarom doet de KPN niet mee ? Een uitgelezen kans om klanten te behouden ( en die daarmee tevreden houden). Ik heb er alle belang bij dat KPB mijn provider blijft. Scheelt me een hoop gedoe. Of is de KPN te arrogant en biedt zij alleen op haar eigen netwerk aan. ?

Zie; https://www.snelinternetgroningen.nl/

De partijen zullen het niet met elkaar eens zijn over de kosten. Dus om KPN hiervan de schuld te geven is een beetje kort door de bocht.