Skip to main content

Goede avond,

Ik ga binnenkort naar een andere woning verhuizen en ik kom er eigenlijk nu pas achter dat er helemaal geen aansluiting zit in de meterkast voor de internetaansluiting.

Er zit wel een aansluiting in de woonkamer in de muur maar die kabel zit niet aangesloten in de meterkast.

Dus mijn vraag is: Hoe kan ik dit oplossen? Gaat dat via de provider of moet ik dat ergens anders regelen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet Louis van Loon 


*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Het gaat om een bestaand huis vermoed ik, geen nieuwbouw ?

In het verleden ging niet alles via de meterkast, die waren er ook ooit helemaal niet :→

Wat zegt : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/


Inderdaad geen nieuwbouw.

De kabel zit wel in de muur van de woonkamer met een aansluitpunt. Alleen als ik modem daarop aansluit dan krijg ik wel op mijn telefoon dat ik verbonden ben maar geen internet verbinding.

Met vriendelijke groet Louis van Loon 


Bij mij zit er een "varkenssnuit” in de woonkamer. Dat is gewoon de hoofdaansluiting van KPN.

Die hoeft helemaal niet in de meterkast te zitten. Zelfs een glasvezelpunt niet. Bij mijn moeder en haar buurman zit die gewoon in de voorkamer. De meterkast zit een heel eind het huis in en was dus helemaal geen handige plek. En ook daar zit de "varkenssnuit” in de woonkamer.

Heel gewoon bij oudere huizen.


O, aha, je bent al een stap verder dan wat ik veronderstelde, je hebt al een aansluiting, als het goed is want je hebt het modem al.

Als de boel al geactiveerd is volgens kpn dan is het de vraag waarom het niet werkt, de lijn vanaf de centrale bestaat uit vele schakels en als er maar een onderbrekinkje is dan werkt het niet. Het kan iets heel simpels zijn maar ja, vind het maar eens.

Kun je ontdekken waar de lijn je huis binnenkomt en of er ergens nog een las zit ?

Anders, een monteur zien te regelen.


Ja mijn aansluiting is al geactiveerd.

Ik had vanavond al gebeld naar Kpn maar de medewerkster begreep mij niet helemaal.

Dus ik bel morgenochtend nog een x om te vragen of er een monteur langs kan komen om te kijken of ik iets verkeerd aangesloten heb of dat er iets anders moet gebeuren. 

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet Louis van Loon 


Ik ben benieuwd waar het euvel zit/zat.

Nog wel leuk of handig om te weten, hadden de vorige bewoners een aansluiting bij kpn ?


Hoi @Louis82 , welkom op het forum!

Super handig dat je jouw gegevens al in je profiel had ingevuld, zo kon ik mooi even meespieken. :wink: Ik zie dat er gisteren een installatiemonteur bij jou is geweest. Werkt alles nu naar tevredenheid? 


Reageer