Skip to main content

Ik ben nu 2 maanden bezig om een aansluiting te krijgen in mijn vakantiewoning op een recreatiepark. Ik krijg nu de melding dat de aansluiting meer dan 25 meter van mijn woning vandaan is wat niet het geval is. Er zijn al ongeveer 80 aansluitngen gemaakt op het pasrk en zelfs de mensen in mijn straat hebben een aansluiting omdat de kabel 3 meter voor mijn woning ligt. Hoe kan het zijn dat het voor mij niet mogelijk is om een aansluitng te krijgen?

@Bjorn1978 Welkom op het forum. 

Van welke partij ontvang je de melding dat de aansluiting langer meer is dan 25 meter? Het gaat daarbij overigens wel om om hoe ver de kabel gegraven moet worden, niet hoe ver de afstand hemelsbreed tot de aansluiting is. 

Voor mij is de afstand helaas niet inzichtelijk, is er al contact geweest met de partij waar de offerte van is ontvangen? 


Het lukt al Rutger, verkeerde browser openstaan. Klopt inderdaad dat het is afgewezen door KPN. 


het betreft hier een recreatiepark waar er al erg veel KPN aansluitingen zitten en ook het hele park is voorzien van kabels.


@Bjorn1978 Ik loop graag voor je na of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen. Ik zie dat het forumprofiel deels ingevuld is, maar kan het zo zijn dat er een toevoeging aan het huisnummer is? Ik vind zeer veel adressen namelijk. 

Zou je voor mij de toevoeging nog in je forumprofiel willen zetten? Dan kan ik kijken of ik kan achterhalen hoe het zit met de aansluiting. 


Gedaan Rutger maar ik denk dat je hier ook niets kan vinden. Klopt dat er veel op dat adres staan aangezien het een park is. In de winkel hebben ze het met toevoeging ook geprobeerd maar zelfde uitkomst. Het zou gewoon heel erg helpen als er of iemand kan komen kijken vanuit KPN of contact op wil nemen met het park want dan is het opgelost. Zij kunnen precies aangeven waar de kabels lopen.


@Bjorn1978 Ik vind wel een aanvraag op het adres, met inderdaad de notitie van mijn collega dat de aansluiting op meer dan 25 meter zit.

Mag ik vragen hoe je weet waar de hoofdkabel zich bevindt? Houd er hierbij rekening dat het gaat om 25 meter vanaf de hoofkabel, dus niet vanaf een aftakking. 

Op het moment dat de afstand meer van 25 meter vanaf de hoofdkabel is dan moet er een offerte aangevraagd worden via mijnaansluiting.nl 


Hi Rutger dit weet ik van de park eigenaar. Er zijn bij de aanbouw van de woningen overal kabels aangelegd en deze loopt voor mijn huisje. zoals gezegd zijn er meerdere eigenaars die een KPN aansluiting hebben in onze straat. Het zou heel simpel opgelost kunnen worden als er iemand zou kunnen komen kijken of contact met het park zoekt. begrijp dat dit geen standaard actie is maar is mijns inziens de beste oplossing.


@Bjorn1978 Ik heb navraag om te kijken wat ik nog kan doen in deze situatie. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier laten weten!


Graag Rutger! Ik weet niet meer waar ik anders nog terecht kan om deze aansluiting te laten maken!

 


@Bjorn1978 Ik heb voor je uitgezocht en ik heb een andere afwijsreden ontvangen dan dat het om meer dan 25 meter zou gaan. 

Het doorgegeven adres is geen officieel BAG-adres vandaar dat er in dit geval een offerte aangevraagd moet worden via het haalbaarheidsonderzoek van KPN netwerk. 


HI Rutger dank voor je terugkoppeling! Kun je mij uitleggen wat de reden is dat mijn buren het wel via de "normale” weg hebben kunnen krijgen? Zij hebben namelijk via jullie site een aansluiting verkregen op hetzelfde adres?


@Bjorn1978 Ik ben bang dat ik dat niet kan uitleggen. Ik ken de situatie van de buren niet (Wel of geen officieel BAG adres) en mag deze gegevens ook niet inzien. 

Ik vermoed dat de situatie bij hun toch net iets anders is geweest. 


Hi Rutger het is een recreatiepark dus dit lijkt me niet? Het gaat hier om Basisregistratie adressen en gebouwen en dit is hetzelfde adres? Als je in jullie systeem kijkt zul je zien dat er ontzettend veel mensen daar een aansluiting hebben van jullie en allemaal op hetzelfde adres. Ik heb in ieder geval het formulier ingevuld wat je door hebt gestuurd maar dit heeft meer te maken met het feit of ze bekabeling aan gaan leggen toch? Zoals aangegeven ligt deze er al. is er nu echt geen mogelijkheid dat er vanuit jullie even contact wordt gezocht met dit park of dat er een monteur langs komt? Dan is alles zo opgelost. Ik begrijp heel goed dat jullie via een systeem werken maar in dit geval klopt er ergens iets niet. je bent het toch met me eens dat het zeker vreemd is dat het bij ons niet kan maar er wel tientallen mensen daar een KPN aansluiting hebben op hetzelfde adres?


@Bjorn1978 Zoals ik al aangaf kan ik het helaas niet uitleggen. Ik ben je eens dat het vreemd is en ik heb al buiten het systeem om gewerkt, ik contact gehad met collega's en dit is de uitkomst geweest. 

Fijn dat het formulier is ingevuld, dat is op dit moment het pad om te bewandelen. Ik ben bang dat ik er niet meer van kan maken. 


Hi Rutger dank voor de genomen moeite! Is in ieder geval al beter dan alleen maar naar het systeem kijken. Ik wacht de reactie af vanuit het formulier.