Skip to main content

Op 20 september is glasvezel doorgevoerd in mijn woning. Volgens de status zou de verbinding die dag geactiveerd worden. Vanmorgen controleerde ik de status en stond vermeld dat de glasvezel op 20 december zou worden aangesloten in mijn woning en op die datum worden geactiveerd, terwijl alles in mijn woning al gereed is. Is hier sprake van een administratieve fout of moet ik echt nog 3 maanden wachten tot ik eindelijk een acceptabele snelheid krijg?

Inmiddels 9 dagen verstreken… Had toch graag dat een moderator reageerde. Vriendelijk verzoek, nogmaals, kan iemand eens nagaan wat er aan de hand is? Heb de vraag ook uitgezet bij KPN Netwerk, maar krijg ook daar geen enkele reactie. 


@MiGerounimous Het hele aanleg proces kan maanden duren ook al lijkt het dan al bijna klaar.

Hier van graven tot het echt actief binnen was zeker een half jaar.

 

Heb je al een kastje in de meterkast?

En wat geeft de website KPNNETWERK aan?

Want zolang de aansluiting nog niet gereed is kan KPN zelf niks doen en moet je met je vragen bij KPNNETWERK zijn 


@Roos79 dank voor je reactie.
Zoals ik al aangaf is de kabel in mijn woning doorgevoerd en aangesloten op 20 september.  Er werd mij die dag gezegd door de monteur dat ik de rode ethernetkabel, die uit het aansluitpunt komt, kon aansluiten op mijn modem, zodra het onderste lampje groen zou zijn. Dat zou in de loop van de dag gebeuren.

Omdat het lampje niet groen werd heb ik mijn status gecheckt bij KPN netwerk en die was gewijzigd. Eerst stond daar dat ik op 20 september zou worden aangesloten en gebruik kon maken van glasvezel. Nu staat er dat de glasvezelkabel op 20 december in mijn woning wordt doorgevoerd en aangesloten. De kabel die dus al is doorgevoerd en aangesloten!

Ik heb ook een vraag uitstaan bij KPN Netwerk, maar wacht ook daar op antwoord. 


Er worden momenteel heel veel plandatums een eind vooruit geschoven. KPN Netwerk is afhankelijk van onderaannemers en zzp-ers. Daar heerst veel personeelsgebrek.

De kabel kan dan wel in uw woning aangesloten zijn. De andere kant van de kabel moet ook nog ergens aangeknoopt zijn hé? 😉