Skip to main content

Hallo KPN,

 

Ik heb al zo veel geprobeerd via telefoon en chat, maar bereik niks. Alsjeblieft help mij. 

 

30 november heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij jullie. Ik hoorde maar niks en op een gegeven moment werd er 3 keer een andere aansluitdatum genoemd, waarvan de laatste 1,5 maand na aanvraag van de gepland stond (15 Jan). Naar aanleiding daarvan heb ik gebeld hoe dat nou zit. Kpn zegt dat ik daarvoor kpn netwerk nl moet bellen. Daar krijg ik te horen dat er een knik in de kabel zit ergens, en deze zullen ze 14 januari verhelpen. 

 

Nu is het 14 januari geweest en is kpn netwerk nl niet komen opdagen. Ik heb ze gebeld. Ze zouden contact opnemen met de uitvoerder en mij terugbellen. Niks meer van gehoord. 15 januari had ik een kpn monteur afspraak ingepland omdat ik natuurlijk dacht dat de glasvezel kabel gerepareerd zou zijn. Deze man zag dat ook in het kastje in mijn woonkamer de kabel niet goed was en kon niks voor mij betekenen. Nu ben ik weer afhankelijk van een kpn netwerk nl die niet thuis geeft. 

 

Al die tijd heb ik kpn meerdere keren telefonisch gevraagd om een noodpakket, omdat ik anders erg lang zonder internet zit. Ik kreeg te horen dat dat niet voor nieuwe klanten gedaan wordt. Ten eerste had ik 2 jaar eerder eenzelfde probleem als nieuwe klant bij kpn in een ander appartement en kreeg ik wel een noodpakket aangeboden. En ten tweede zie ik hier in het forum de afgelopen maanden ook nieuwe klanten die een noodpakket krijgen door problemen/uitstel van glasvezel verbinding. Waarom heb ik hier geen recht op ‘omdat ik nieuwe klant ben’, en andere nieuwe klanten wel? 

 

Zou ik alsjeblieft een noodpakket mogen? Het is heel moeilijk om alleen te wonen, zonder internet en met thuiswerk baan in deze tijden :(

 

Groet,

K

Kpn zegt dat ik daarvoor kpn netwerk nl moet bellen.

Hier kan ik zo boos over worden. Als klant ga je een overeenkomst aan met KPN voor het leveren van diensten en dan moet het zo zijn dat KPN jouw aanspreekpunt is en dat zij jou ontzorgen. De klant doorsturen naar een andere partij (KPN NetwerkNL) is wat mij betreft not-done.

Ik hoop dat iemand van KPN dit topic op zeer korte termijn onder ogen krijgt en jou gaat helpen om zo spoedig mogelijk een werkende (nood)aansluiting voor Internet te krijgen.

Vul alvast jouw forumprofiel (klik) zo veel mogelijk in, dan kan die KPN medewerker direct aan de slag.


Hoi wjb,

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb de pagina zo ver mogelijk ingevuld. 
 

Vond ik ook heel vreemd dat ik daar zelf achteraan moet. Er is totaal geen communicatie of afstemming tussen de 2 partijen, en de monteur van de een kan niet wat de monteur van de ander kan, als er al iemand op komt dagen. En ik als klant moet elke keer kpn bellen, dan kpn netwerk nl, dan weer kpn. Heel onhandig, altijd een tijdje in de wacht natuurlijk. Geen internet, de belminuten gaan er hard doorheen..

Straks is alles in mijn telefoonbundel op (die niet van kpn is) en heb ik nog geen noodpakket. De chat lijkt ook bijna niet te werken, dus dit is mijn laatste redmiddel.
 

Hoop ook dat er snel iemand van kpn reageert. En ben heel benieuwd waarom ik anders word behandeld dan anderen als ik de uitgedeelde noodpakketten op dit forum zo zie... Ik ben altijd netjes en kalm gebleven aan de telefoon, dus dat kan het niet zijn. 

 

 


Ha @RadelozeNieuweKlant, welkom! Wat ontzettend rot dit! 😞 Het is zeker mogelijk dat we afhankelijk zijn van KPN Netwerk NL, maar we zouden dat in ieder geval goed moeten communiceren richting jou. Ik zie hier dat je de aanvraag voor de bestelling geannuleerd hebt de 14e, althans: mijn collega heeft een notitie achtergelaten dat de bestelling geannuleerd is in een gesprek met de klantenservice. Er loopt dus momenteel geen aanvraag meer. Uit jouw berichten hierboven maak ik op dat dit niet de bedoeling is, dus ik weet niet zo goed wat daar gebeurd is.. Ik kan op dit moment helaas alleen aangeven dat er geen lopende bestelling is en dat je deze nog eens, telefonisch of via de website, zou moeten doen. Mijn excuses voor het ongemak! 


Bedankt voor je berichtje Marcia,

het klopt dat ik 14 januari in de avond geannuleerd heb. Achteraf gezien heel stom, maar in mijn woede en frustratie leek dat de juiste oplossing op dat moment :( Dat had ook 2 redenen:

  • kpn netwerk nl heeft 14 Jan zijn afspraak niet nagekomen. Daardoor had het geen zin dat de kpn monteur kwam op 15 Jan. Als ik kpn belde om de monteursafspraak te annuleren, kwam ik in een wachtrij, terwijl voor annuleren van mijn contract geen wachtrij stond. Tja mijn bundel raakt op dus ik koos voor annuleren en dacht dat daarmee de monteur ook geannuleerd zou zijn. 
  • Ik kreeg van iemand de tip om via een bepaalde website af te sluiten. Daar wordt een ‘internetgarantie’ afgegeven. Daar staat als de provider een fout maakt voordat mijn nieuwe abonnement is geactiveerd en ik dus zonder internet zit, ik van hen een noodpakket krijg met zo’n 4G apparaatje. Ik heb met hen nog geen contact gehad, maar dacht dat ik dat kon proberen als kpn blijft weigeren om mij een noodpakket te sturen. Ik heb dus via hen een nieuw abonnement bij kpn afgesloten. Kun je dat zien of is dat nog niet verwerkt? Ik heb zelf alleen een berichtje van de website gekregen dat de aanvraag direct bij kpn wordt verwerkt. Maar niks van kpn zelf. 

Begrijpelijk dat je er klaar mee was. Nu ben ik wel heel benieuwd naar die website (want ik moet je bekennen dat ik hier van opkijk). 

Kun jij de url van die website met ons delen?


Als dat mag, zeker:

breedbandwinkel.nl

maar zou je ook kunnen checken of mijn nieuwe aanmelding binnen is?


Dank. Ik wist niet dat breedbandwinkel deze dienst leverde.  

Ik zie nog geen order. Doorgaans hoort een order, die direct bij ons verwerkt wordt  (ik ken de processen van breedbandwinkel niet) binnen een dag of twee verwerkt te zijn en dan heb je de bevestiging in huis.


@RadelozeNieuweKlant, ik zie hier nog geen nieuwe order op jouw naam & adres. Heb je zelf via Breedbandwinkel al een bevestiging gekregen? 


Hi Erik,

Direct na het aanvragen kreeg ik inderdaad een bevestiging van mijn bestelling. En er staat in die mail “Uw aanvraag wordt direct door ons verwerkt bij KPN. Bij KPN kunt u rekenen op een gemiddelde levertijd van 8 dagen. De definitieve leverdatum wordt spoedig door KPN aan u bevestigd.”

Misschien moet ik hen anders ook even bellen, want het lijkt erop dat de aanvraag niet direct is verwerkt. 


Daar lijkt het inderdaad op. Laat je mij weten wat uit het gesprek met Breedbandwinkel is gekomen?


De mevrouw aan de telefoon zei dat het op 16 januari is verwerkt. Ze zag ook een of ander nummer: 2095918. Kunnen jullie daar iets mee? 
Als het niet goed door was gekomen, kon ze proberen om de order opnieuw te verwerken.

Daarnaast heb ik een bestelnummer, maar die is van breedbandwinkel zelf dus ik vermoed dat jullie daar niks mee kunnen. 


Wat vreemd. Ik heb op alle mogelijke plekken gekeken, maar ik zie geen bestelling van 16 januari. Ik ben bang dat de bestelling niet goed doorgekomen is. Je kunt het opnieuw via Breedbandwinkel proberen of je mag ons bellen op 0800 0402. We helpen je dan graag bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.


Na het opnieuw verzenden van de bestelling is het gelukt. Ik kreeg zojuist een mailtje van kpn met mijn nieuwe klantnummer (heb ik ook gewijzigd in mijn profiel) en een datum waarop de monteur komt (1 feb).

Ik vrees dat hij hetzelfde zal constateren als de vorige keer dat er een kpn monteur was: Er is geen signaal, de kabel is niet goed en er zal een kpn netwerk nl monteur moeten komen. Helaas kon de monteur toen geen afspraak meer voor mij maken bij kpn netwerk nl omdat ik het contract had geannuleerd. Kunnen we het proces versnellen door meteen de kpn netwerk nl monteur te laten komen, of moet het toch eerst weer door een kpn monteur bekeken worden?

En natuurlijk wil ik weer vragen: mag ik nu wel een noodpakket ontvangen?


Hey @RadelozeNieuweKlant! lucky me. Ik mag het leuke nieuws brengen. 
We hebben een noodpakket naar je toe gestuurd. Je kunt 'm morgen al afhalen bij de Vivant bij jou in de buurt. Ik stuur je een privébericht met het adres. 
Let op: Je kunt onze pakketjes meestal ná 14.30 uur afhalen. :relaxed:

Je bent in ieder geval snel weer online.
Als er -de vorige keer- na onze monteur, niemand van KPNNetwerk is langs geweest, dan is er geen bon aangemaakt. Onze monteur moet eerst komen kijken en een bon aanmaken voor KPNNetwerk. Zij pakken dit dan verder op. Helaas kunnen we niet om deze procedure heen. :zipper_mouth:


Hoi Lisa,

Jeetje wat fijn, je hebt geen idee hoe opgelucht en blij ik ben na zo lang zonder internet te zitten (Nouja misschien wel, maar ik ben écht hééééél blij)! Prima dat ik dan nog een tijdje op de verschillende monteurs moet wachten. Dat is vanaf morgen dan heel goed te overbruggen. Beetje zonde van de tijd voor de kpn monteur, maar wel begrijpelijk dat het zo werkt.

 

Super bedankt iedereen die in dit topic gereageerd/geholpen heeft! :) 


Dat snap ik goed, @RadelozeNieuweKlant. Hopelijk kun je een beetje uit de voeten met de Wifi-dongel. Veel succes.! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden.:blush: