Skip to main content

Sinds midden deze week zegt de kpn box dat er wel internet is maar alle apparaten ervaren geen verbinding. Althans, hij is verbonden met de modem maar niks qua internet werkt verder.

na reset of alle andere opties die er zijn werkt de wifi voor een half uurtje en dan knalt ie er weer uit. Ik vermoed een kapotte modem of een gekke storing. Wie kan me helpen?

(wifi manager al meerdere malem geprobeerd, reset ook en zelfs volledige ontkoppeling en wederopbouw netwerk)

Hallo @Sennem Abrahamse , welk merk en type modem heb je van KPN en heb je bekabeld wel verbinding met internet?

Ik heb de kpn box 12, bekabeld internet is geen optie omdat dat nooit is geregeld door de verhuurder. Dus alleen wifi

Ik heb de kpn box 12, bekabeld internet is geen optie omdat dat nooit is geregeld door de verhuurder. Dus alleen wifi

Je kunt natuurlijk altijd gewoon een laptop of pc bekabeld aansluiten op 1 van de 4 gele lan poorten. Dan kan je testen of dat werkt.

En heb je tv van KPN? Werkt dat?

Hallo @Marlon92 Je herhaalt de vraag steeds omdat je waarschijnlijk een rode balk ziet tijdens het plaatsen van je reactie.

I.v.m. overmatige spamaanvallen beoordeelt KPN eerst iedere reactie, voordat deze geplaatst wordt, bij goedkeuring wordt jouw reactie valsnog geplaatst, dat staat in het kort als tekst in de rode balk.

Dus je vraag steeds herhalen heeft bovenstaande tot gevolg.

Hallo @Sennem Abrahamse jij ben dus niet de abonnee van KPN, maar je huisbaas, die kan dus de problemen aankaartrn bij KPN, maar veel kun je zal zelf doen, zoals je ook reeds beschreven hebt.

Als je het modem in de huis hebt staan, kun je uiteraard ook bekabeld werken, dat kun je binnen een modem niet uitzetten.

Dus gewoon bekabeld werken waar mogelijk.

Succes.

@JanD nee ik huur mijn huis maar abonnement is van mijzelf, verder bekabeld werken kan helaas niet omdat er alleen maar loze kabels zijn die klaarblijkelijk bij de bouw niet zijn aangelegd. Verhuurder geeft aan als ik dit aankaart dat ik dat zelf moet regelen. Verder naast dat kan ik moeilijk mijn telefoon bekabelen haha, ik hoop gewoon dat KPN met een oplossing kan komen

@Sennem Abrahamse 

Bent u in staat om in te loggen in het modem en de DNS aan te passen naar 1.1.1.1?

@JanD nee ik huur mijn huis maar abonnement is van mijzelf, verder bekabeld werken kan helaas niet omdat er alleen maar loze kabels zijn die klaarblijkelijk bij de bouw niet zijn aangelegd. Verhuurder geeft aan als ik dit aankaart dat ik dat zelf moet regelen. Verder naast dat kan ik moeilijk mijn telefoon bekabelen haha, ik hoop gewoon dat KPN met een oplossing kan komen

Hallo @Sennem Abrahamse dus je hebt blijkbaar geen pc of laptop of tv-decoder of tv-toestel, want dat zijn apparaten die allemaal bekabeld aangesloten kunnen/moeten worden.

Als het abonnement van KPN van jezelf is kun je dus alles zelf met KPN regelen en heb je net de huisbaas niets te maken.

Reageer