Skip to main content
Antwoord

Box 10 en 2x SuperWifi 2: maximaal 60 Mbps op speedtest

• December 6, 2025
  • 13 reacties
  • 28 keer bekeken

Ik heb de modem router V10 van KPN met 2 superwifi 2 versterkers

Waarom blijft bij een speedtest de snelheid hangen bij max 60mbs

Hoe kan ik dit verhogen, KPN weigert de V12 box 

Beste antwoord door JanD

Als je wifi 6 gebruikt, zet dan de wifi op de V10 uit, die kent geen wifi6 en sluit 1 wifi punt bekabeld aan op de V10 .

Wifi uit op V10 is om storingen met wifi6 te voorkomen ​@Erik Enter 

13 reacties

• December 6, 2025

Heb je glasvezel? Welk abonnement heb je? Welke snelheid? 

• Auteur
  • Helper
  • December 6, 2025

Marlon

Heb glasvezel met KPN tot 1gb internet 

Bedraad  rond de 1000mbs, wifi beide rond de 60 mbs

• December 6, 2025

Als je de SuperWiFi's eens uitzet. Stekker uit het stopcontact. En je meet bij de Experiabox. Welke snelheid heb je dan?

• Auteur
  • Helper
  • December 6, 2025

205gb

• December 6, 2025

Ok. Dat is redelijk voor WiFi 5. Heb je de SuperWiFi's bekabeld aangesloten?

En heb je WiFi 6 apparatuur? Smartfoon? Laptop? 

• Auteur
  • Helper
  • December 6, 2025

Nee versterkers draadloos en  wifi 6 laptop en mobiel

• December 7, 2025

Als je verbetering wilt, dan zal je de versterkers bekabeld aan moeten sluiten denk ik. Want nu heb je 200 mbit bij de Experiabox. Maar de versterkers geven dat niet door omdat de draadloze verbinding tussen Experiabox en versterkers slecht is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 7, 2025

Als je wifi 6 gebruikt, zet dan de wifi op de V10 uit, die kent geen wifi6 en sluit 1 wifi punt bekabeld aan op de V10 .

Wifi uit op V10 is om storingen met wifi6 te voorkomen ​@Erik Enter 

• Auteur
  • Helper
  • December 7, 2025

Marlon ,

Dan kan ik net zo goed de apparatuur bedraad aansluiten 

• Auteur
  • Helper
  • December 7, 2025

Ik moet dus naar een wifi 6 modemrouter dan is dat ook opgelost en gaan de snelheden en range  vanzelf omhoog 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Beste ​@Erik Enter er zijn 2 opties:

1. je gebruikt wifi5 AC, je kunt dan de wifi op de V10 aan laten staan, de wifipunten draadloos aansluiten en zet de wifipunten dan ook op wifi5 AC.
  2. je gebruikt (uitsluitend) wifi6 AX, je kunt dan het beste de wifi op de V10 uitschakelen, daar de V10 geen Wifi6 ondersteunt. Sluit 1 wifipunt bekabeld aan op de V10 en eventueel een ander wifipunt kun je draadloos aansluiten en richt de wifipunten in voor wifi6 AX

Als je bij punt 2 de wifi op de V10 aan laat staat heb je kan op wificonflicten i.v.m. niet ondersteunen wifi6 door de V10.

Beetje duidelijk zo?

• Auteur
  • Helper
  • December 7, 2025

Beste ​@Erik Enter er zijn 2 opties:

1. je gebruikt wifi5 AC, je kunt dan de wifi op de V10 aan laten staan, de wifipunten draadloos aansluiten en zet de wifipunten dan ook op wifi5 AC.
  2. je gebruikt (uitsluitend) wifi6 AX, je kunt dan het beste de wifi op de V10 uitschakelen, daar de V10 geen Wifi6 ondersteunt. Sluit 1 wifipunt bekabeld aan op de V10 en eventueel een ander wifipunt kun je draadloos aansluiten en richt de wifipunten in voor wifi6 AX

Als je bij punt 2 de wifi op de V10 aan laat staat heb je kan op wificonflicten i.v.m. niet ondersteunen wifi6 door de V10.

Beetje duidelijk zo?

WiFi 5GHz - xxxxxx - WiFi 5: 802.11ac  deze instelling Geen idee waar ik dit kan instellen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Ik probeer dat morgen uit te leggen, vandaag lukt me niet meer ​@Erik Enter , misschien dat een ander forumlid je eerder kan helpen.