Skip to main content

Ik heb de box12 met vier WiFi punten.

De wifipunten zijn allemaal zonder draad aangesloten en dicht genoeg bij elkaar. Regelmatig zijn ze toch oranje of knipperen ze groen waardoor de verbinding is verbroken. Ik moet minimaal 1 x per week, maar soms vaker router opnieuw opstarten omdat de WiFi van de router en/of de WiFi punten niet beschikbaar is. Wat een drama voor een FirstClass internet van KPN.

Wat kan ik doen??

Hallo @FonnyC de versterkers bekabeld aansluiten aan het modem.

Als je de witte ronde hebt allemaal rechtstreeks op de 4 poorten van het modem aansluiten, als je poorten tekort komt een bijpassende switch kopen.

Als je de zwarte ronde hebt, kun je ze in ‘cascade’ aansluiten, dus aan elkaar, want de zwarte hebben 2 netwerkpoorten.

Succes.

 


Dank voor het meedenken @JanD 

Is echter lastig om alles bedraad aan te sluiten en is toch ook eigenlijk niet perse nodig zou je denken?

Ik begrijp dat dat uiteindelijk de meeste stabiliteit geeft.

ik ga kijken naar de mogelijkheden. Dank


Is de tv ontvanger wel met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je draadloze verbindingssets?


@Joep1965 

die is wel bedraad aangesloten, die staat naast het modem.

met tv ook nooit problemen.


Is echter lastig om alles bedraad aan te sluiten en is toch ook eigenlijk niet perse nodig zou je denken?

Hallo @FonnyC per se nodig niet, maar voor de optimale snelheid, veiligheid en stabiliteit, wèl aan te bevelen, zo is mijn persoonlijke ervaring.

Bedankt voor de terugkoppeling en goed weekend.


@JanD  ik ga daar dan toch eens mee aan de slag.

 Dank! Fijn weekend