Skip to main content

Broadband poor en wifi good bij Speedtest, het lijkt onmogelijk dit aan KPN mede te delen.

Constant wordt er op aangestuurd om mijn Experiabox te resetten.

Ik heb dit al vele keren gedaan en zodra ik via de website of telefoon mijn probleem aangeef wordt de Experiabox op afstand gereset. Maar de Speedtest blijft Broadband Poor en wifi Good aangeven.

Ik kom er niet door bij KPN.

Al met al ben ik verloren en vind de service slecht, ik was beter gewend van KPN.

 

Hallo @EJV63 welk merk en type modem heb je van KPN.

Welke snelheid moet je bekabeld kunnen halen volgens je abo?

Kun je eens een screendump plaatsen van die speedtest?

 


Maar de Speedtest blijft Broadband Poor en wifi Good aangeven.

Wat bedoel je hiermee?

Plaats eens een screenshot.


De speedtest doe ik op ipad of iphone via de App Cloud Check.

Moden is KPN BOX 12 wifi via Superwifischotels.


Internet is instabiel !

 


Plaats eens een screenshot.

En doe ook eens een speedtest via de Ookla Speedtest app of via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.


 


En doe ook eens een speedtest via de Ookla Speedtest app of via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.

Plaats daar ook eens screenshots van.

 

En zet ook die VPN uit want dat kan killing zijn voor de snelheid.


 


En zet die VPN uit.


Sorry ben op het moment even zat van. 

Misschien tijd om een overstap te gaan maken.

Dank voor uw tijd


Sorry ben op het moment even zat van. 

Misschien tijd om een overstap te gaan maken.

Dank voor uw tijd

Zonder VPN verbinding is die snelheid waarschijnlijk veel beter, klopt dat?


Nee dat klopt niet geen verschil!

 

 

 


Geen verschil bij Cloud check  bij ookla wel. down 26.8 en up 30.8

Maar VPN is er niet alleen voor de vorm opgezet.

 


Geen verschil bij Cloud check  bij ookla wel. down 26.8 en up 30.8

Maar VPN is er niet alleen voor de vorm opgezet.

Ik snap dat VPN er niet voor de vorm op is gezet al denken mensen daarmee veiliger te browsen maar dat is feitelijk alleen van toepassing op publieke netwerken. Op niet publieke netwerken is het voordeel van het gebruik van een VPN mijns inziens echt discutabel.

Weet dat je met het gebruik van een VPN de route naar Internet dus via die VPN server laat lopen en dat de maximaal haalbare senelheid dus ook bepaald worden op basis van die route en dat kan behoorlijk funest zijn. Stel dat je verbonden bent met een server in Amerika, dan kan een speedtest naar de server van KPN een slecht resultaat geven terwijl de Cloud check dan vast en zeker een server in Amerika selecteert en dus nu wel tot een vergelijkbaar resultaat t.o.v. een verbinding zonder VPN zal komen.

 

Het is een bekend fenomeen dat VPN verbindingen killing kunnen zijn voor de maximaal haalbare snelheid en je moet je echt afvragen of het gebruik van een VPN verbinding echt wel nodig is wetende dat veel communicatie toch al end-to-end encrypted is.


Maar waarom krijg ik op de cloud check  “broadband poor “ ook zonder vpn?


Maar waarom krijg ik op de cloud check  “broadband poor “ ook zonder vpn?

Ik zou het niet weten. Ik heb CloudCheck even op mijn Android tablet geïnstalleerd maar daar kan hij zelfs geen verbinding met Internet maken en dus vertrouw ik die app niet immers ik heb een uitstekend werkende glasvezel aansluiting met een 200Mbps abonnement.

 


Okay dank voor uw tijd, ik ga het maar even afwachten maar helaas vind ik de service van KPN zelf zwak worden.


Okay dank voor uw tijd, ik ga het maar even afwachten maar helaas vind ik de service van KPN zelf zwak worden.

Je hoeft van KPN geen support te verwachten bij dit soort vraagstukken, dat valt niet binnen de kaders van het support.

Doe me nog één lol en meet de snelheid vanaf een bekabeld op de V12 aangesloten PC via de Ookla Speedtest app of via https://kpn-itns.speedtestcustom.com. Gebruik hierbij geen VPN verbinding!

Welke snelheid meet je dan en komt dit overeen met jouw gecontracteerde snelheid?


down 71.15 en up 83.57  contract 50/50 dus ik snap het ff niet meer.

 

Zal die cloud check. verwijderen.

 

Hartelijk dank en een goed weekend ! 


down 71.15 en up 83.57  contract 50/50 dus ik snap het ff niet meer.

Er is dus niets mis met de internetverbinding, die werkt prima.

Kan jij controleren of jouw telefoon met 5GHz aangesloten is of wellicht met 2.4Ghz aangesloten is en of deze op de V12 danwel op een "super"WiFi aangesloten is.