Skip to main content

Waarom loopt mijn contract al een lange tijd tot 19 december 2021? Ik heb al een tijd Hussel en zelf geen toestemming gegeven om met meer dan 12 maanden te verlengen.

Vreemd als ik eerst moet wacht tot 19 december en dan nog is een jaar lid blijven. Klant blijf ik waarschijnlijk toch wel, maar ik wil zelf invloed kunnen hebben.

 

Wanneer liep/loopt je vorige contract af, het nieuwe word normaal altijd achter de oude geplakt.


Ik ben in de periode dat Hussel aangeboden werd overgestapt van abbonementsvorm. Daarbij heb ik diensten afgenomen zoals ze nu ook zijn.


Hallo @Jeroen Ruiter ,

Voor Hussel thuis wordt standaard een contractperiode afgesloten van één jaar.

Bij Hussel Mobiel is een contractperiode van twee een veelgekozen variant aangezien dat goedkoper is dan een contractperiode van één jaar. 
 

Mogelijk heb jij te maken met Hussel Mobiel? 
 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/


Het gaat echt om het contract voor thuis.


Tsjaa, dan zal een moderator in de systemen moeten duiken. Overigens kun je met het huidige KPN Hussel continu opties aanzetten en uitzetten. Alleen het minimale internetabonnement van 42,50 per maand  staat vast.


Ik wacht rustig af.


Het gaat echt om het contract voor thuis.

Dan moet je terugkijken in de voorwaarden. Als je overgaat naar Hussel, zou het mij niet verbazen dat je  daarmee ook andere abonnementen die je bij KPN hebt, aanpast. Een inclusieve toestemming dus, die niet erg duidelijk is. Uit diverse berichten blijkt tussen de regels door dat Hussel een methode is om ‘zaken op te ruimen’, in het voordeel van KPN dan wel. De ‘lokkertjes’, zoals 1Gbit internet zorgen er dan voor dat je wel op ‘ja’ klikt. Ook het gegeven dat je, als je eenmaal Hussel hebt, niet meer terug kan, zegt genoeg.


Ik weet dat een x aantal maanden geleden er wat gedoe was met mijn verbinding en een medewerker (technische afdeling) het opnemenpakket op gratis had gezet voor mij. Daar gaat een heel verhaal vooraf. Dat is verder voor nu niet interessant. Achteraf bleek ik dit maar voor drie maanden te hebben gehad, waardoor er met terugwerkende kracht voor twee jaar een terugbetaling is gedaan en ik dan nu wel betaal voor het opnemenpakket. Ik heb het idee dat die wijziging ervoor gezorgd heeft dat ik ook een nieuw contract ben aangegaan. Ik ben het met die wijziging niet eens en ook niet dat ik dan nog moet wachten tot december wil het nieuwe contract in gaan.


Tja ik had begin dit jaar iets vergelijkbaars :joy: omdat ik had gekozen voor een 3 maanden korting, kreeg ik ook een nieuw jaarcontract. Was per mail bevestigd. Wilde ik dat terug draaien moest ik binnen 14 dagen reageren. Nooit gedaan natuurlijk. Anders was ik ook allang weer contractvrij. 

Maar nog vier maandjes en dan zit mijn internet bij T-Mobile. (iets met corona, thuis zijn gecombineerd met een kleine burn out, moeten we toch even op de centen gaan letten) Service, extra's e.d. Dat hoef ik allemaal niet,...  Datzelfde lijntje blijft wel werken, alsook voorbij het modem in huis. Scheelt ons toch 17,50 per maand omdat daar al één mobiel loopt. Heb nu 70mbit, daar 50mbit. Dikke boeie, er is hier niemand die over die 20mbit gaat doen klagen :joy:


Ik zie dat ik nu ook geen wijzigingen in mijnKPN kan doen en dat ik 35 maanden aan het contract vast zit?


Hi @Jeroen Ruiter. 

Ik heb hier ook geen verklaring voor, ik zie die datum ook staan en zie ook gelijk dat het onterecht is. Ik moet even navragen hier of er een manier is om dit aan te passen. Wat opzeggen betreft hoef je je geen zorgen te maken, elke medewerker kan zien dat dit niet klopt. Op een later tijdstip kan ik dit ook voor je opzeggen mocht het nodig zijn.

Wij kennen bij vaste diensten geen contracten langer dan 12 maanden. 


Voor nu is het niet aan de orde maar wel fijn dat jullie het ook zien. Het stukje glasvezel doet mij twijfelen ten opzichte van de huidige 50mbit al blijft jullie service voor nu beter.


Hoi @Jeroen Ruiter. Ik zie dat je vaste pakket verlengd is per Januari 2019. Erg gek dat de einddatum op 19-12-2021 staat. Dit klopt inderdaad niet. Bij deze heb ik heb contract per vandaag contract vrij gemaakt. 


Fijn! In mijnKPN zie ik het alleen nog niet terug.


Het staat inmiddels goed in de systemen. Wellicht dat er nog even een dagje overheen gaat betreft mijnKPN. Ik hou het even in de gaten, zal er morgen nog even naar kijken!


Reageer