De devolo’s knipperen rood/wit.
Apps op de tv streamen niet goed.
ik krijg Toon niet opnieuw gekoppeld
Hoe kan ik dit verhelpen
De devolo’s knipperen rood/wit.
Apps op de tv streamen niet goed.
ik krijg Toon niet opnieuw gekoppeld
Hoe kan ik dit verhelpen
Hoi
Als de lampjes op je Devolo's rood branden hebben ze geen goede onderlinge verbinding. In dit kennisbankartikel staat hoe je dat op kunt lossen:
Ik heb met hulp van de helpdesk medewerker de devolo’s opnieuw gekoppeld. Het leek goed te gaan, maar nu knippert een devolo weer rood/wit
Ah balen, dan moet er ergens op je stroomnet iets storen met de adapters. In het topic dat ik stuurde staan wat tips om dit op te lossen!
Devolo rood knipperen is vaak einde verhaal voor ze. Je huis is niet meer geschikt voor devolo. Een apparaat in jou huis, of die van de buren zorgt voor een verstoring in het stroomnetwerk. Knipperend rood betekend dat ze elkaar nog amper kunnen bereiken.
Oplossing is helaas geen nieuwe devolo. Er zal gekeken moeten worden naar een directe kabel vanaf het modem. Of een oplossing over wifi, maar dat heeft technische voorwaarden om goed te kunnen werken.
1 ding wat je evt nog kan proberen is een ander stopcontact voor de devolo, maar mocht dat werken dan is het echt de vraag voor hoe lang.
Devolos zijn pas vervangen. De situatie in mijn appartement is niet gewijzigd. Alleen een nieuw modem
Stroomnetwerk is ook verbonden met alle buren, een verandering bij de buren kan al storing veroorzaken. Apparaten van tegenwoordig zijn anders dan apparaten van 10 jaar geleden. Bv gloeilampen kan je niet meer kopen, maar alleen maar ledlampen. Deze energie zuinige apparaten veroorzaken een soort ruis op het stroomnetwerk waardoor het signaal van de devolos onderdrukt word. Omdat het stroomnetwerk gewoon verbonden is met alle buren, hebben apparaatwissels bij hen ook een effect op jou huis. Daar kan je niets aan doen.
Daarnaast zijn er ook veel draadloze signalen in de lucht vergeleken met vroeger. Meerdere soorten mobiele netwerken, beveiligingscameras, bluetooth, dab+ en ga zo maar door. Stopcontacten waar niets in zit, open uiteindes kunnen als een soort antenne werken. Dit veroorzaak nog meer ruis.
Een modemwissel kan er niet voor zorgen dat de onderlinge werking van devolos verstoord word.
De tijdperk van devolos is voorbij.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.