Skip to main content

hallo allemaal, bij ons is sprake van een ernstige verstoring in de glasvezelaansluiting. 2 x een monteur over de vloer gehad, niet oplosbaar. Wss moet er letterlijk in de grond naar de kabels gekeken worden maar goed.

Gisteren heb ik per koerier een dongel mogen ontvangen. Deze dongel treedt direct in werking zodra er sprake is van uitval. Deze dien ik op de usb aan te sluiten van de Experiabox v12. Gedaan. Niks deed het, geen vervanging van mijn netwerk. Dongel was voorzien van een chipcard maar helaas zat die op zijn kop verkeerd in de dongel lekker handig….. Dat opgelost, weer in de usb maar geen sjoge.
 

Dongel moet uiteindelijk een permanent blauw lichtje geven en dat doet het nu ook maar nog altijd geen wifi te vinden, noppes….

Volgens het bijsloten foldertje zou ik niks hoeven doen, enkel in de usb-poort stoppen.

HELP!!!!

 

Ik word er gek van, al dagen zonder internet, dus ook geen TV en geen telefoon. Internet en telefoon heb ik keihard nodig voor mijn werk.

Wat doe ik verkeerd of wat mankeert er aan deze dongel misschien?



 

 

 

Hallo @Willem van O werkt een bekabelde verbinding wèl via de dongle?

 


Hi @Willem van O, wat flauw dat deze noodoplossing óók niet lijkt te werken zodat je nog steeds zonder zit 🙁

Als het lampje blauw brandt, zou het goed moeten gaan. Ik ben dan ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van JanD; werkt het alleen niet via de wifi of heb je ook bekabeld geen internet? En zie je je eigen wifinetwerk nog wel in de lijst met beschikbare netwerken en kan je er mee verbinden, of lukt dat ook niet?


Logischerwijs heb ik zeker ook geen bekabeld internet immers ergens is een breuk in de glasvezelkabel.
Ik heb zojuist langdurig per telefoon op 0800-0402 hulp gekregen en we waren goed op weg. Ik moest wel mijn modem resetten om het oorspronkelijke wachtwoord van mijn modem te kunnen gebruiken.
Vóór de reset had ik idd een permanent blauw lampje en werd de dongel herkend, maa de rest komen we niet verder dan een blauw knipperend lampje.
Daarom kreeg ik het advies om te bellen met 0800-0410 echter dat nummer blijkt buiten gebruik? Het zou het nummer van KPN-MKB moeten zijn.

Weer verder heb ik nu wél een permanent blauw lampje en mijn computer en ook Iphone herkennen de dongel. Maar welk wachtwoord ik ook invul, alles is fout!

Het is me toch een bak ellende hoor


Hallo @Willem van O met bekabeld internet bedoelen @Maja_  en ik een kabel tussen je modem en je PC, dus je interne netwerk.

 


Ik heb een usb adapter voor mijn macbook en kan daarmee aansluiten op een usb- en hdmi poort. Wat zou ik dan op deze manier kunnen bekabelen?


Hallo @Willem van O met bekabeld internet bedoelen @Maja_  en ik een kabel tussen je modem en je PC, dus je interne netwerk.

Yes, wat we bedoelen is dat je je laptop via een ethernetkabel aansluit op 1 van de gele poorten van je modem. Op die manier heb je niets te maken met wifi inloggegevens! Als dit goed gaat op de laptop, doet de dongel wat hij moet doen en gaat het pur mis met het inloggen op het wifi netwerk.

Of dat nou wel of niet werkt: 0800 0410 is volgens mij een verouderd telefoonnummer dat tegenwoordig niet meer gebruikt wordt. 0800 0403 is het actuele en juiste telefoonnummer voor de zakelijke klantenservice, ik hoop dat ze je daar snel weer helemaal online kunnen helpen!


Tja, een ethernet adapter van Macbook naar modem heb ik dus niet.
Ik ben nu zó ver gekomen dat de dongel feitelijk zou moeten werken echter het ingevulde wachtwoord is en blijft onjuist.

0800-0403 werkt niet op zondag

Met 0800-0402 ben ik tot zover als nu gekomen.

Het nummer van MKB-klantenservice misschien bellen maar wie beschikt over dat nummer dan svp? Voor MKB klanten zou er sprake zijn van 24/7 contactmogelijkheden.

 


0800-0403 zou 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn, je hoort hier dus wel naar toe te kunnen bellen! 0800 - 0403 is ook het nummer voor MKB klanten. 


Helaas niet op zondag bereikbaar, nummer neemt wel op maar zodra er een medewerker aan te pas moet komen wordt er verwezen naar de openingstijden van dit nummer en helaas op zondag gesloten.


Hierbij nog een reactie per sms zojuist ontvangen:

Beste KPN Zakelijk klant, wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00-20:00 uur en in het weekend van 8:00-18:00 uur. Mvg KPN.

 

Ik geef het voor vandaag maar op. ben er al vanaf gisteren mee bezig om die dongel aan de praat te krijgen, zou een eitje moeten zijn volgens de bijgeleverde beschrijving, maar niet heus.

Mocht iemand nog een perfect idee hebben om een wachtwoord in te vullen dan ben ik héél even de gelukkigste 65+’er en zzp’er van vandaag. Zucht….



 


Tja, een ethernet adapter van Macbook naar modem heb ik dus niet.
Ik ben nu zó ver gekomen dat de dongel feitelijk zou moeten werken echter het ingevulde wachtwoord is en blijft onjuist.

Welk wachtwoord bedoelt u? Die dongel heeft helemaal geen wachtwoord volgens mij. Dus waarvoor moet u een wachtwoord invullen dan?


Vrienden, bij deze een update:

Vanmorgen werkte zowaar even het ‘normale’ glasvezel netwerk en dus mijn wifi-netwerk ineens weer zichtbaar en te gebruiken. het functioneert op ca 10% van wat ik normaal aan snelheid heb maar beter iets dan niets.
Zojuist gebeld met de klantenservice en na 23 minuten in de wacht te hebben gestaan (pfffft, alweer) een vriendelijk medewerker. Hij moest zich even inlezen an ja, de grondtroepen gaan worden ingeschakeld, iets zit er fout tussen kast buiten en mijn aansluiting binnen. Het lichtsignaal van de glasvezelkabel zwakt ergens onderweg teveel af.

Tijdens dit gesprek maar even de modem aan en uit gedaan en waar het nu aan ligt weet ik niet maar nu neemt de dongel het dus eindelijk wel over, mijn ‘normale’ wifinetwerk.

 

Conclusie:


De dongel neemt alleen alles 1 op 1 over als deze wordt aangesloten op het modem, in de usb, op in mijn geval de Xperia V12 ALS ALLES NOG GOED FUNCTIONEERT. Van zodra er een echte storing is zoals in ons geval en er ook geen modem is die ‘normaal’ werkt, kan deze dongel de instellingen dus niet overnemen terwijl het dat wel zou moeten doen.

 

Beetje langdradig uitgelegd maar dat is het wel zo’ beetje.

 

Nu wachten op de repartie van de glasvezelaansluiting zelf. benieuwd wanneer ze dat gaan doen en vooral wat ze gaan vinden.

 

Ik hoop van harte dat anderen iets aan dit verhaal hebben!

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de bijdrages!

 


 


Bedankt voor de uitgebreide uitleg @Willem van O!

Back up internet is iets van de zakelijke markt, vandaar dat ik er het fijne niet van wist en je dit zelf niet heb kunnen vertellen. Heel fijn dat de verbinding even weer terug was zodat de dongel het alsnog over heeft kunnen nemen.

Ik hoop met je mee dat het niet al te lang meer duurt voordat het probleem met de kabel verholpen zal worden!


Dank je Maja,

 

Helaas heeft deze muis een verschrikkelijk lange staart. Feitelijk zit ik al in de problemen vanaf 03 augustus, dat was de datum dat er hier een kabel in de wijk doormidden werd gehakseld, letterlijk.

IK heb nu dus weer internet, hoe dat kan weet nog niemand echter de kwaliteit is slecht, slechts zo’n 70 mb up en down terwijl dat 1 GB moet zijn. Bovendien kan deze verbinding elk moment weer verloren gaan.
 

Nu is er dus een casemanager mee bezig maar die sprak ik net en met schaamrood op zijn kaken vertelde hij over de realiteit dat er pas op 12 oktober mensen van Volker-Wessels gaan komen om de boel door te meten en het probleem op te sporen.

 

Tot die tijd moet ik het dus met een zeer instabiele verbinding doen. Bovendien werkt mijn vaste telefoon niet meer en als de dongel het gaat overnemen is ook daarvan het signaal te zwak om bijvoorbeeld tv op mijn macbook te kunnen kijken, enkel kan ik redelijk mijn zakelijke mail behandelen. iets wat ik overigens ook wel kan als ik mijn Iphone als hotspot gebruik.

 

Ondertussen ligt deze gehele kwestie bij mijn rechtsbijstandsverzekering maar die werken helaas net zo langzaam als mijn internet hier.

Ik had overigens al op 15 augustus een aangetekend schrijven verstuurd over de eerste storing vanaf 03 augustus (ik zat toen 10 dagen zonder enige verbinding) maar tot op heden nog niks vernomen dus ook bij die ploeg in Groningen wellicht een gevalletje van traag internet….

 

Snap je dat ik mijn buik vol heb van KPN en vooral van deze werkwijzes? Wat als er een heel flatgebouw zonder had gezeten of bijvoorbeeld een ziekenhuis. dan was het dezelfde dag nog gerepareerd maar bij deze nobody gaat alles dus zo.

 

Ik zou mij schamen om voor zo’n bedrijf te moeten werken tenzij je van modder houdt, in mijn visie is KPN nu een baggerbedrijf.

 

No hard feelings voor jou Maja, jou neem ik niets kwalijk doch wel je werkgever!

 


Vanmorgen werkte zowaar even het ‘normale’ glasvezel netwerk en dus mijn wifi-netwerk ineens weer zichtbaar en te gebruiken.

WiFi hoort het altijd te doen. Ook als u geen internet heeft. Als WiFi weg is, dan mankeert er iets aan de KPN Box of de versterkers indien aanwezig.

Maar nogmaals: WiFi hoort het altijd te doen. Zelfs als glasvezel helemaal niet is aangesloten. 

Wel krijgt u de melding "internet niet beschikbaar" of iets in die trend. Maar het WiFi netwerk hoort altijd zichtbaar te zijn en verbinding maken mag geen enkel probleem zijn.


Vanmorgen werkte zowaar even het ‘normale’ glasvezel netwerk en dus mijn wifi-netwerk ineens weer zichtbaar en te gebruiken.

WiFi hoort het altijd te doen. Ook als u geen internet heeft. Als WiFi weg is, dan mankeert er iets aan de KPN Box of de versterkers indien aanwezig.

Maar nogmaals: WiFi hoort het altijd te doen. Zelfs als glasvezel helemaal niet is aangesloten. 

Wel krijgt u de melding "internet niet beschikbaar" of iets in die trend. Maar het WiFi netwerk hoort altijd zichtbaar te zijn en verbinding maken mag geen enkel probleem zijn.

Wifi werk inderdaad