Skip to main content

Topic gesloten

Reden: opgelost! 
Vermoed jij dat er iets mankeert aan jouw internetsnelheid? Laat het ons weten door een eigen topic aan te maken! Maak hier je eigen topic aan.

 

Heb je je internetsnelheid gewijzigd, maar blijft de download snelheid te laag? Meld het hier!

Herken jij het onderstaande probleem? Laat het dan weten in een reactie! Vergeet niet je abonnementsgegevens in te vullen in je profiel. Zonder gegevens kunnen we natuurlijk niet met je meekijken:nerd: .

 


 

Afgelopen week heeft mijn KPN glasvezel internet aansluiting een upgrade gekregen van 200 Mbit naar 500 Mbit.  De wijziging zou afgelopen vrijdag operationeel moeten zijn. Dit is per e-mail bevestigd.
 

 

Helaas behaald alleen mijn upload snelheid de 500 Mbit. Download blijft (stabiel) op 200 Mbit. Er lijkt dus iets in de wijziging niet goed te zijn gegaan. Ik gebruik verschillende sites voor het meten van de internetsnelheid waaronder (speedtest.net als ook speed.cloudflare.com). Ook wijzigingen van test servers heeft geen invloed. De resultaten blijven 200 Mbit down en 500 Mbit up.

Admin: bericht aangepakt

Hallo,

sinds vandaag heb ik 500 mbps Hussel internet. Bekabeld haal ik slechts 100 mbps downloadsnelheid. Qua uploadsnelheid haal ik wel ruim 500 mbps. Via wifi ligt mijn downloadsnelheid ook op circa 100 mbps . De uploadsnelheid komt dan op ongeveer 250/300 mbps uit.  Het maakt daarbij niet uit welke server ik kies bij de speedtest. Ik heb mijn laptop bekabeld rechtstreeks op de Experia Box V10 aangesloten. Het stappenplan op de KPN site voor problemen met internet heb ik doorlopen. Mijn Experia box is dus al gereset/gereboot. Dat heeft geen effect gehad. Wel kreeg ik tijdens dit proces de melding: “Uw breedband IP connectie werkt niet. Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.” 

Iemand een idee?


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Ben je inmiddels al iets wijzer geworden? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Recentelijk heb ik de snelheid van mijn glasvezel laten wijzigen van 100/100 naar 200/200. Ik krijg bij een snelheidstest ook grote(re) waarden bij upload (350)maar download blijft hetzelfde (100). Krijg straks een monteur op bezoek om dit verder te onderzoeken.


Dat heb ik nu ook gedaan. Resultaat is helaas hetzelfde.

Hoor graag of je nog meer ideeën hebt.


Ik ben bang dat er dan een medewerker aan te pas moet komen. Die reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk dus het kan een paar dagen duren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Ik sluit me ook aan bij dit topic. Vanaf vandaag heb ik glasvezel 500/500 (was 200/200). Speedtest op laptop met cat6 kabel direct op Experia V10A geeft 200/500 als resultaat. Ik ben dan ook benieuwd naar de oplossing.

 


Ben je inmiddels al iets wijzer geworden? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Recentelijk heb ik de snelheid van mijn glasvezel laten wijzigen van 100/100 naar 200/200. Ik krijg bij een snelheidstest ook grote(re) waarden bij upload (350)maar download blijft hetzelfde (100). Krijg straks een monteur op bezoek om dit verder te onderzoeken.

Helaas nog geen reactie. Upload blijft stabiel op 500 Mbit maar de download blijft hangen op 200 Mbit. KPN zal dus echt naar dit probleem moeten gaan kijken. Het probleem zit bij KPN en niet op mijn eigen netwerk. Immers anders zou ik ook geen upload kunnen halen van 500 Mbit.


Dank i.i.g. voor het meedenken.


Ik krijg vandaag een monteur op bezoek. Ben erg benieuwd wat hij hier kan/gaat doen . Zal jullie wel op de hoogte houden waar hij mee komt.


Ik krijg vandaag een monteur op bezoek. Ben erg benieuwd wat hij hier kan/gaat doen . Zal jullie wel op de hoogte houden waar hij mee komt.

Super. Hopelijk kan die aangeven wat er fout is en wat wij kunnen doen en voor jou het probleem oplossen.


Ik heb mijn abonnement laten omzetten naar 500/500.

de upload is wel gewijzigd naar 500 maar ze zijn vergeten de download naar 500 om te zetten.

de monteur heeft het verleden week zaterdag al gemeld, maar er gebeurt helemaal niets.

het is eenvoudig een kwestie van software bijwerken in de centrale.


Een kleine update : nadat ik vanochtend een uur met de helpdesk had gesproken en hun standaard protocollen allemaal niet hielpen (resetten, etc. etc.) zou vandaag een monteur langs komen tussen 12-14u. Geen monteur geweest….opnieuw gebeld….had wat vertraging zou nu tussen 14-16u. Helaas moet ik toch echt even weg. Tienerdochter was thuis en zou mij bellen als de monteur er zou zijn zodat ik binnen 5 minuten weer thuis kon zijn. Was net weg; kwam de monteur. Hij mocht niet wachten en ook niet omdat mijn dochter nog minderjarig was (hij had ook in de auto kunnen wachten). Dus nadat hij 1,5 uur te laat was en ik zo beetje de hele middag heb vrijgehouden voor zijn bezoek kon 5 minuten wachten er bij hem niet meer af en is hij dus zonder werkzaamheden weer vertrokken. Vervolgens opnieuw gebeld; 25 minuten in de wacht; reactie : er kan geen nieuwe ticket worden aangemaakt voor een nieuwe afspraak of ik om 17u even opnieuw wilde terugbellen zodat ze dan wel weer een nieuwe afspraak konden maken…….een heel verhaal…..maar ben nog geen steek verder…..behalve een hoge bloeddruk. 

 

Ik hou dit lijntje wel even in de gaten voor eventuele oplossing die jullie misschien nog krijgen of vinden. Maar voor vandaag gaat het helaas niet worden terwijl volgens mij de oplossing heel simpel moet zijn…...fijne avond.


Ik ben vandaag geupgrade van 100 Mb naar 200 MB.

Nu is de upload snelheid 242,9 mbps(ruim boven verwachting)

Maar de download blijft onder de 100 MB (92,4 mbps)

 

Hoe kan de download zo laag zijn.

Ik heb alles herstart en goede kabels en 1gb verbindingen

 

Ik hoor het graag


Dat is echt letterlijk je klant niet centraal stellen. Krijg nu de reclame van de paarse krokodil te zien. Ze zijn telefonisch helaas niet of nauwelijks bereikbaar. Uiteraard heb ik begrip voor de corona drukte die er zal zijn aangezien veel mensen nu thuiswerken en nu hun KPN aansluiting willen gebruiken en vaak dan problemen ondervinden vanwege de extra belasting thuis. Dus er zullen zeker meer meldingen zijn.

 

Dat betekend nog niet dat ze dienen te leveren waarvoor je betaald en anders dient KPN je compenseren omdat ze niet leveren wat is overeengekomen. 
 

Mijn hoop is dat KPN service medewerkers dit topic ook lezen en kunnen aangeven of en wanneer onze problemen opgelost zullen worden. Dus ik geef ze nog even de tijd alvorens ze ik ze formeel in gebreken ga stellen.

In elk geval bedankt Jeroen dat je ons op de hoogte houdt en uiteraard deel ik ook meteen als ik meer info krijg. Een fijne avond!


Dan is het wachten tot een KPN medewerker dit leest en oppikt.

Misschien het bericht hierboven dat gemarkeerd is als antwoord (groen gekleurd) beter demarkeren omdat dit niet de oplossing van dit topic is. Nu lijkt het alsof dit topic is beantwoord en opgelost. 


Dat groen markeren als beantwoord kan ik niet instellen of wijzigen. Dat gaat schijnbaar vanzelf.


Goedemorgen, sinds afgelopen dinsdag ben ik van 100mb naar 500 mb overgestapt, maar als ik een bedrade speedtest uitvoer, haal ik net 100mb. Moet ik zelf nog aanpassingen doen?

 

 


ik heb sinds vandaag glasvezel 500/500 alleen ik haal de download snelheid niet ik kom niet boven de 100 upload die haal ik wel ik heb de glasvezel kastje al van stroom afgehaald en de modem uitgehad 

 

PING 2 ms ,JITTER 1 ms, DOWNLOAD 94.8 Mbps,UPLOAD 512.3 Mbps

 

ik heb een experia v11 

 

groetjes jeroen 


Vanochtend een medewerker van KPN aan de telefoon gehad. De mevrouw verbrak twee keer de verbinding. De eerste keer belde ze mij keurig terug. Verder geen contact meer gehad. KPN begint nu langzaam aan mijn vertrouwen te verliezen.

Toeval of niet maar ik kreeg vanmiddag een SMS bericht dat ze aankomende nacht onderhoudswerkzaamheden gaan uitvoeren. Als dat nog niet gewerkt heeft en ze reageren niet dan ontbind ik overeenkomst en stap ik over naar een andere provider.


Hi Allemaal! Hier is de KPN mederwerker:blush: . Super dat jullie je gegevens in je profiel hebben ingevuld @geutjesj en @Mikadoma . Ik kon meteen meekijken wat er aan de hand is. Jullie worden momenteel nog geknepen op 200+ snelheid. Dit is een administratieve fout, die sinds een paar dagen bekend is bij ons. Ik heb jullie gegevens doorgezet naar de techniek. Die gaan dit handmatig aanpassen. We werken momenteel aan een oplossing die zorgt dat dit niet meer voorkomt.

Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik het hier weten! Thanks voor het melden. :thumbsup:

@JeroenP1974 Kun jij je gegevens ook invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik koekeloer ook graag even bij jou! 


Hoi Lisa, dankjewel voor je antwoord en je hulp. Goed te lezen dat het een bekend probleem is en dat het spoedig opgelost zal worden :thumbsup:


Hi Allemaal! Hier is de KPN mederwerker:blush: . Super dat jullie je gegevens in je profiel hebben ingevuld @geutjesj en @Mikadoma . Ik kon meteen meekijken wat er aan de hand is. Jullie worden momenteel nog geknepen op 200+ snelheid. Dit is een administratieve fout, die sinds een paar dagen bekend is bij ons. Ik heb jullie gegevens doorgezet naar de techniek. Die gaan dit handmatig aanpassen. We werken momenteel aan een oplossing die zorgt dat dit niet meer voorkomt.

Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik het hier weten! Thanks voor het melden. :thumbsup:

@JeroenP1974 Kun jij je gegevens ook invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik koekeloer ook graag even bij jou! 

Hallo @Lisa, en mijn aansluiting?

 


Hi allemaal! Ik heb jullie reacties hierheen gesleept. Het is een bekend probleem. De techniek werkt momenteel aan een oplossing. 
Ik zet graag jullie gegevens naar hen door, zodat het handmatig aangepast kan worden. 

 

@jeroen-rieki - Ik heb meegekeken. Jij wordt nog geknepen op 100/100 ipv 500/500. Er staat een monteur gepland voor 27 oktober. Hopelijk lost hij het op. Ik heb jouw gegevens tevens doorgezet naar de techniek. 
@Wilco69 - Voor jou geldt hetzelfde als voor Jeroen. Geknepen op 100 terwijl je 500 aangezet hebt. Er komt geen monteur, maar dat wist je! Gegevens doorgezet:nerd: .
@Ernest_de_Groot  - Bij jou staat de snelheid 500/500 (inmiddels) goed! Kun je dit controleren? Ik kan niet zien of deze wijziging is doorgevoerd, nadat je dit op ons Forum meldde.

 

 @JohC , @Hans_vd_H, Kunnen jullie je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan kan ik meekijken:hugging:


Dank je, ik wacht het af.


Hoi Lisa, mijn profielgegevens zijn bijgewerkt. 

Ik hoor het graag.