Skip to main content

Vanaf november, begin december is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd. Tot op heden is er geen enkel initiatief door KPN genomen om de mensen aan te sluiten op dit netwerk.

ik heb wel 60 keer met VolkerWessels gebeld ( 20 tot 40 minuten in de wacht ) en word keer op keer opgehangen, of ik verdwijn in een stiltegat ( je moet dan zelf ophangen ). Als ik KPN netwerk wel aan de lijn krijg ( 3 keer gelukt ), dan doen ze het liefst niets. Er is beloofd dat er eind december 2022 glasvezel werkend in de woningen zou liggen. Daarna is de deadline bijgesteld naar maart, toen bijgesteld naar april en inmiddels helemaal geen prognose meer.

Ik ben het inmiddels meer dan beu. Ik ken KPN zo helemaal niet. 

 

De vraag is nu wanneer KPN nu eindelijk eens glasvezel komt aanleggen? Ze zijn slecht 5 maanden te laat.

 

​​​​

Waar komt deze lakse en slechte service vandaan?

Gewoon personeelstekort. 

Je zou bijna gewoon die hele glasvezel uit de grond trekken en in de voortuin gooien!

Waarom die moeite doen?


Personeelstekort is een keuze.

Gewoon betalen, dan komen de werknemers vanzelf.

 

Bedankt verder voor de no-brainer en nodeloze leestijd ipv een hulpvaardig antwoord.


En toch geeft @Nick83 het juiste antwoord.  Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt zijn er te weinig mensen die dit kunnen en willen doen. Vooral glasvezellassers zijn schaars. Uw stelling van gewoon meer betalen zou een flinke stijging van de abonnementsprijs betekenen. Dat wil niemand. En zo spectaculair is glasvezel nou ook weer niet. Ik neem aan dat je nu een ander type aansluiting hebt?!


Gewoon meer betalen is niet echt een oplossing. Andere werkgevers gaan dan ook meer betalen. Heel fijn voor de werknemers. Maar effectief schieten we er niet veel mee op. Alleen de prijzen voor de consument worden zo maar flink opgejaagd. 


Ok, graag weer even terug naar het topic.

 

Wanneer aanleg en waarom liggen de fibers meer dan 5 maanden ongebruikt in de wijk.

Ook de berichtgeving/planning is erg slecht.


Gewoon afwachten. 

Ook de berichtgeving/planning is erg slecht.

Dat is omdat er niks te melden valt.


Wat is dan nog het nut van een planning?

Men geeft 2 x een verkeerde prognose af.

Mag ik vragen of jouw rol een gebruikersrol is? Of is er nog een pet waar ik rekening mee moet houden?


@FuGaZi Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het al zo lang duurt voor je je glasvezel verbinding kunt gebruiken. 

De aanleg van het netwerk wordt zoals je zelf al aangeeft gedaan door KPN Netwerk. 

Pas als zij informatie doorgeven aan ons kunnen wij je informeren over wanneer het abonnement zou kunnen ingaan. 

Soms kan ik nog iets meer van de status van de aanleg zien. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven? 

Ik kan er daarmee niet voor zorgen dat de glasvezel verbinding er sneller komt te liggen. Maar je wel misschien iets meer informatie geven. 


Is aangevuld


@FuGaZi Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Als ik kijk naar de status van het adres dan krijg ik ongeveer evenveel informatie als jijzelf. 

Ze zijn bezig met het aanleggen van glasvezel in de wijk.

Alleen is het een vrij grote wijk. is het onduidelijk wanneer jij precies aan de beurt bent. 

Ik kan je dan ook helaas geen prognose geven wanneer je glasvezelaansluiting klaar is. 


Inmiddels 900 minuten in de wacht gezeten bij KPNNetwerk.

6 afspraken niet nagekomen (KPN) en nog steeds geen licht uit de glasvezel. Er moet een patch gemaakt worden…

2 x afspraak niet nagekomen, monteur komt na aandringen bij ( de eeuwige wachttelefoon) kpn betwerk toch langs;"meneer, er komt geen licht uit. Wij kunnen niks doen"

Er moet alleen een patch gezet worden, net als bij mijn overbuurman.

Mijn overbuurman heeft wel inmiddels glasvezel, maar ik krijg geen enkele prioriteit .

Waarom meet met men met 2 maten en waarom zou ik mij als klant zo laten "mishandelen" door KPN?

Misschien gewoon maar Ziggo nemen. Je moet op een gegeven moment iets niet meer pikken!

Als ex-KPN-er breekt mijn groene hart.

@kpnmonteurs en kpn-evangelisten aub niet reageren met zalvende woorden. Daar is niemand bij gebaat. 

Gebruikers en helpdesk only!

 

Admin: topic samengevoegd met je al bestaande topic over hetzelfde onderwerp


Hallo @FuGaZi ,

Je zit hier op het forum van de provider KPN. De provider KPN kan niets voor jou betekenen zolang de glasvezelverbinding niet aangelegd is.

Je zult dus toch eerst een afspraak moeten maken via/met KPN Netwerk.

Je kunt hun telefonisch bereiken op 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00.

Houd rekening met een langere wachttijd.

     


En als dat nu niet lukt? Contact leggen met jullie aannemer, waar moet ik dan zijn?

Daar wringt hem namelijk de schoen.


 jullie aannemer

 

 

Het is niet de aannemer van de provider KPN. Daarom kun je dit ook niet aan de provider KPN vragen.

Maar wel aan KPN Netwerk. Dat is een ander bedrijf met eigen contactgegevens.   


Ok, 

Dit is in de catagorie, nutteloze antwoorden.

Wat voegt dit nu toe?

Hulp is het zeker niet.


Het voegt toe dat je hier niet op de goede plek zit voor je vraag. Er is kpn de provider waar dit forum van is en kpnnetwerk die de beheerder van het glasvezelnetwerk is. Daar moet je dus zijn. Je zit hier gewoon verkeerd!! En als ik je een tip mag geven...ga een jaartje naar Ziggo.  Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt zijn er gewoon geen mensen genoeg. Planningen worden continu gewijzigd. 


Ik snap dat je graag aan damage control doet, maar KPN heeft een hoop klantvriendelijkheid verloren.

Je schuift nu gewoon alle verantwoordelijkheid weg. KPN is toch het bedrijf waar ik zaken mee doen? Waarom moet ik dan met een aannemer ( KPN netwerk ) contact opnemen? 

Is dat een dooddoener constructie?

Dit forum voegt dus echt helemaal niks toe voor klanten en geeft uitermate adequaat aan hoe incapabel KPN geworden is over de jaren heen.

Ik ben hier weg, dan hoef je geen damage control meer te doen.


Je wil het niet begrijpen.  Jouw elektriciteitskabel is ook niet van de energiemaatschappij maar van de netwerkbeheerder zoals bijvoorbeeld Stedin.  Zo werkt het ook met de glasvezelaansluiting.  Kpnnetwerk legt glasvezel aan en providers leveren het signaal.  Toevallig is dat bij jou kpn maar had ook T-mobile of weet ik veel wie kunnen zijn.


Hallo @FuGaZi KPNNetwerk was vroeger Reggefiber, een bedrijf dat moederbedrijf KPN opgekocht heeft en de naam KPNNetwerk heeft gegeven, is dus niet zomaar aan aannemer, maar een brijfsonderdeel van moederbedrijf KPN. Het is verwarrend, maar het zij zo.

Bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van jouw aansluiting opvragen en je abonneren op een gratis nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden.

Dit forum waarin je reageert hoort bij KPN, de provider en weet niets over de status van de infrastructuur.

Pas als de glasvezel daadwerkelijk bekend iis op een adres, gaat de provider een rol spelen.

 


Manman,

Dit is helemaal geen gebruikersforum.

Ik bel wel weer 40 minuten per keer dat kost minder energie dan hier een fatsoenlijk antwoord op een "gebruikers"-forum krijgen.

 


Bel dan wel het goede nummer!! 


Zal ik doen, stap jij morgenochtend weer in je groene auto?


Bel dan wel het goede nummer!! 

En nà het weekend, nu is het nummer niet bereikbaar alleen voor storingen, dus niet voor ‘normale’ vragen @FuGaZi 


@FuGaZi De uitleg die @Joep1965 je geeft is de juiste uitleg. 

Omdat beide bedrijven KPN in hun naam hebben kan ik mij de verwarring voorstellen. 

Echter is KPN Netwerk verantwoordelijk voor de aanleg. En mag KPN als provider wettelijk gezien geen voorkeur krijgen boven andere providers. 

Wij moeten dus wachten op communicatie vanuit hen. En kunnen zelf niet om extra informatie verzoeken. 

De vergelijking die Joep maakt met de netwerkbeheerder en de energieleverancier is een juiste vergelijking. 

 

Ook proberen de andere forumgebruikers je te helpen. Dit zijn geen medewerkers van KPN maar andere klanten en forumgebruikers. 

Dat het niet het antwoord is dat jij wil horen kunnen zij ook niets aan doen. 

Ik zou je dan ook willen vragen je toon aan te passen. Mocht dit niet lukken kan dit resulteren in een (tijdelijke) ban.Â