Skip to main content

Ik ben overgestapt van Ziggo…. Naar KPN oa in de veronderstelling dat ik glasvezel zou krijgen. Nu krijg ik inderdaad glasvezel en wel van Open Dutch Fiber. Nu lijkt het dat enkel T-Mobile diensten op ODF gaat aanbieden in Lisse. Heb ik de verkeerde keuze gemaakt? (Notabene eerder gebeld door KPN dat er glasvezel komt!)

zit ik nu 2 jaar vast een een contract dat ik niet wil?

T-Mobile is inderdaad de enige provider die over het netwerk van ODF levert. KPN blijft gewoon over het koperdraadje leveren. Die doet niets met het glasvezelnetwerk van ODF.

2 jaar schrijft u? Is dat dan een zakelijk abonnement? Want voor consumenten heeft KPN geen 2 jarig thuisabonnement.

U kunt tot 14 dagen na het moment dat de verbinding actief is annuleren. 


mocht het zakelijk zijn heb je soms geen herroepingsrechts vziw


2 jaar kan inderdaad niet. 12 maanden is de langste minimum looptijd. Als je na 11 maanden opzegt zal het door de opzegtermijn van 1 maand dan ook niet langer lopen dan 12 maanden. 

In een deel van Lisse is kpn glasvezel. Maar in het andere gedeelte is het ODF met als enige provider T-mobile.

Op de andere adressen is snel internet DSL 100 beschikbaar. En bijvoorbeeld op postcode 2161LB ook DSL 200 Mbps. 

Met DSL 100 is al niks mis. Al ruim voldoende om op 6 televisies tegelijk te kijken. En dan houd je nog over om op 3 apparaten te internetten (websites gebruiken).

Je hebt voor jouw deel net de verkeerde gekozen wat betreft glasvezel. Niet wat betreft provider😁. Te zijner tijd zal er overal kpn glasvezel komen. Maar dat kan nog wel 2 jaar duren. 

Is je abonnement nog geen 14 actief dan kan je het nog annuleren. 

En nog even dit. Glasvezel check kpn:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/plaatsen.htm

Bandbreedte wordt wel heel erg overschat. TV kijken met KPN TV is HD maximaal 14,2 Mbps. Binnen halen van een webpagina zo'n 4 Mbps gedurende hooguit een minuut. 

Het gaat via glasvezel echt niet sneller. Er kan eventueel wel meer van hetzelfde tegelijk. 


Het is inderdaad geen 2 jaar; dit ligt aan het mobiele contract dat ik er ook bij heb afgesloten.


Oh, mobiel heb je wel 2 jaar afgesloten begrijp ik. Maar er is wel een mobiel netwerk voor kpn natuurlijk.

Vast (internet thuis + tv) zit je er minimaal 12 maanden aan vast tenzij je dus nog in de 14 dagen bedenktijd zit.


Hallo @RJMaas via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status is aangaande glasvezelaanleg door KPN.

Succes.