Skip to main content

Sinds 1 januari 2021 kunnen sommige KPN gebruikers geen gebruik meer maken van onze teken en besteltool. zie www.uwkastopmaat.nl/kastendesigner-raffito

er wordt een HTTP-foutmeldingĀ 500 gegeven. zowel via 4G, bedraad als via wifi.

Wat is er bij KPN gewijzigd waardoor onze teken- en besteltool niet meer functioneert bij kpn gebruikers maar wel bij klanten van xs4all?

Ā 

Ā 

Bij mij werkt het gewoon hoor. Waar krijg je precies die 500 foutmelding?


Fijn te horen dat niet iedereen het probleem ervaart. Sommige gebruikers krijgen een foutmelding voor de tekentool . zij kunnen niet ontwerpen en bestellen naar de winkelwagen..Ā  Het laden van het ontwerp mislukt. HTTP foutmelding 500. er is geen 3D model te zien.Ā  bij u wel?


Ja. Bij mij wel. Lijkt me dat dit niets met KPN te maken heeft. Sowieso is een 500 server error een fout die op de server plaats vind. Daar zal die dan ook opgelost moeten worden.


Ik vraag me af of dit wellicht te maken zou kunnenĀ hebben met de anti-malware DNS servers.

Via KPN:

Via Ziggo:

Ā 


Ik maak geen gebruik van de antimaleware servers. En volgens mij nog niet zo heel veel mensen toch? Want het is een optie die je zelf handmatig aan moet zetten. Toch? KPN heeft er (nog) geen grootschalige ruchtbaarheid aan gegeven volgens mij. Dus nog maar heel weinig mensen zullen het geactiveerd hebben.Ā 

Sowieso is een 500 error dan raar. Want dat is echt een error die op de server plaats vind. Niet bij de bezoeker in de browser.


Sowieso is een 500 error dan raar. Want dat is echt een error die op de server plaats vind. Niet bij de bezoeker in de browser.

Daar heb je gelijk in. Toch is het interessant om te zien ik vanaf dezelfde tablet via Ziggo een werkende site zie en via KPN niet.


Sowieso is een 500 error dan raar. Want dat is echt een error die op de server plaats vind. Niet bij de bezoeker in de browser.

Daar heb je gelijk in. Toch is het interessant om te zien ik vanaf dezelfde tablet via Ziggo een werkende site zie en via KPN niet.


Ik zou eigenlijk de rest van de tekst wel willen zien die op je eerste screenshot verschijnt.


Overigens ā€¦ je kunt zulk soort dingen verwachten als je begint aan een DNS server waar je specifieke domeinen onbereikbaar maakt. Dan krijg je false positives.


Ik zou eigenlijk de rest van de tekst wel willen zien die op je eerste screenshot verschijnt.

Dat gaat hem niet worden, er lijkt een kopieerbeveiliging op te zitten.


Ik zou eigenlijk de rest van de tekst wel willen zien die op je eerste screenshot verschijnt.

Dat gaat hem niet worden, er lijkt een kopieerbeveiliging op te zitten.

Ow, heel interessant. Toch zelf ook die antimaleware DNS van kon maar eens in stellen.Ā 


@wjb weet jij de ip adressen van die antimaleware dns servers van KPN? Ik kan er niets meer over vinden.


Zie het openingsbericht van dit topic.


Om hier nog even op terug te komen: We hebben dit eens laten nakijken en we zien aan onze kant geen problemen met de site, ook niet met het Malware filter in gebruik. Er wordt van onze kant in ieder geval niets geblokkeerd of iets dergelijks. Een 500 foutmelding geeft ook meestal aan dat er met de server zelf wat aan de hand is.Ā