Skip to main content

Hoi allen,

 

Aan mijn Box 12 heb ik o.a. m'n Samsung Smart TV hangen. Als ik de TV aanzet duurt het zeker een halve minuut voordat ik een app kan openen.
Met onze vorige Experia Box V10 was dit nooit een probleem.
Het valt me ook op als ik een kabel in de ethernetpoort doe, dat het ook ongeveer een halve minuut duurt voordat de lampjes gaan knipperen en er dus een goede verbinding tot stand is gekomen.

 

Kan dit worden versneld in de webinterface of op een andere manier?

Hoi @Ricchh . Welkom op het forum.

Dit is een merkwaardig issue. Ik kan me voorstellen dat er misschien een DHCP conflict is. Krijg jouw tv telkens hetzelfde IP? Kun je dat ergens in jouw tv interface zien?

Als je jouw smart tv via wifi verbind. Wat gebeurt er dan?

Mijn voorlopig advies is om alles los te halen en de experiabox eerst eens te herstarten. (2 minuten stroom eraf). Vervolgens de verschillende apparaten stuk voor stuk weer aankoppelen.

Zo zou de IP huishouding in ieder geval op orde moeten zijn. 


Hoi @Erwin_ 

 

Bedankt voor je bericht. De Smart TV heeft een vast IP adres en ik heb de stappen geprobeerd die je zei.
Via de WiFi duurt het sowieso langer, omdat de verbinding dan ook niet direct beschikbaar is zodra je de tv aanzet.

Het lijkt er dus op dat de Box 12 niet direct doorheeft dat het apparaat internetverbinding vraagt en dit dus even op gang moet komen.
Ik ga dit nog eens testen met een switch er tussen.


Wat ik nog interessant vind is, of dit probleem ook met andere apparaten speelt. Zo niet, vrees ik dat de tv de bottleneck is. Is die tv trouwens helemaal up-to-date of zijn er nog firmware upgrades?

Welk type Samsung is het?


Het is een Samsung UE40KU6000 met de meest actuele firmware. Met de Experia Box 10 was dit nooit een probleem.
Als ik de VIP 5202 aansluit duurt het ook een seconde of 15 voordat er weer beeld komt.


@Ricchh . Vreemd hoor. En er zit geen switch of iets dergelijks tussen, toch?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de lijn eens doormeten.


(wat was de reden dat jij die v10 hebt omgeruild, trouwens?)


@Erwin_ 
Nee er zit nu geen switch tussen. Als ik die er wel tussen stop gaat het wel ietsje sneller, maar die switch is voor boven :wink:

Het profiel is aangevuld. De (Experia) box is teruggestuurd door verhuizing en overstap van Telfort naar KPN.


@Ricchh : ik heb je een privébericht gestuurd.