Skip to main content

Goedemorgen

Ik ben al maanden bezig om het uitvallen  van mijn  internet en tv te verhelpen.

Ik heb een heel oud type modem  ( Experia box v8 )
Ik woon in een appartement  waar nog geen glasvezel aanwezig is.

Zoals jullie in mijn log book kunnen zien is er elke dag wel een uitval / wifi storing. ( blauw scherm tv )

Ik heb ook vaak gebeld ( telfort en kpn ), problemen liepen een paar weken geleden nog bij Telfort,

maar je collega's gaven aan dat de box verouderd is. 

Resetten , harde reset, opnieuw opstarten van de ontvanger ( tv ), het heeft niet mogen baten.

Zowel wifi en ook de bekabelde laptops en tv ps4 alles valt uit.

Via de manager tool etc etc…….helpt ook niet.

Het lijkt wel of de modem vast loopt en niet meer opstart.

Jullie doen ook je best met alle tips, maar het zijn  allemaal noodgrepen voor korte termijn.

Volgende dag loop ik weer tegen de zelfde problemen aan.

Wat  vandaag de dag ook speelt, is dat ik 2 kinderen heb die online les krijgen, die hun les niet kunnen volgen ivm wegvallen van internet. Zo zijn ze meer met de computer bezig dan met de les stof die ze zouden moeten krijgen.

Ik lees in het Forum dat de oplossing een nieuw modem is.

Kan ik een nieuwe V10 modem ontvangen.

Ik hoop dan van al mijn problemen af te zijn.

 Vriendelijk groet

Gerrie

 

 

 

De v8 is wel op leeftijd maar niet hopeloos verouderd. Funest is het gebruik van draadloze verbindingsets.  Heb je die of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk versturen of is alles keurig bekabeld?


Hi Joep,

Netjes bekabeld.

Zoals het hoort.


Hoi @Mabastege. Goed dat je even een bericht stuurt.

Het is enorm lastig wanneer de verbinding steeds uitvalt. Weet je toevallig wat de lampjes op je Experiabox doen wanneer de verbinding verbreekt? Branden er lampjes rood, of gaan ze uit? En wat doe je wanneer de verbinding uitvalt: herstart je dan apparatuur en zo ja, welke? Of wacht je tot de verbinding vanzelf weer werkt? Hoe lang duurt dat ongeveer? Verder ben ik nog benieuwd hoe lang de kabel tussen jouw modem en de hoofdaansluiting is. Wanneer heb je het modem overigens voor het laatst teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Mocht je dit in de afgelopen maand niet meer gedaan hebben, wil je het dan alsnog doen en een paar dagen aankijken of het probleem dan verholpen is?

Mocht het niet helpen om te resetten,  dan wil ik graag de verbinding even doormeten om te kijken waar het probleem vandaan komt. Wil je hiervoor je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, kan ik je verder helpen. Ik hoor het graag van je!


Goedemorgen,

Ik heb er ook niet de hele week tijd voor om al mijn bevindingen steeds door te geven,

Maar dit heb ik Vrijdag en zaterdag gehad.

Ik heb gisteren avond en vandaag even de storingen bij gehouden.

06/11 - 16.30 completen uitval Modem , wifi / tv / kabel start wel weer op
22.45 uitval tv / kabel blauw scherm tv + playstation 4 uitval

07/11 9.00 / 9.30 complete uitval modem start ook niet meer op
stekker eruit gehaald, na 30 minuten start hij weer op

13.15 modem valt weer uit rood lampje blijft branden
start niet meer op ( na 30 minuten start hij wel weer op

14:00 valt het modem weer uit en start niet meer op
ps van mijn zoon ligt eruit / wifi en kabel
niets werkt meer , ook naar harde reset
start de modem niet op.

14.30 alle stekkers eruit 30 min in rust

Zoals je kan zien met een puberende zoon aan de playstation die steeds uitvalt
En alle frustratie die daar bij komen worden we daar niet vrolijk van.

Er werd wel gevraagd door van het forum of ik mijn problemen aan jullie door wou geven.

Heb ik ook gedaan, moest ook weer via deze weg.

Zoals jullie ook al vroegen alles is bekabeld.

Blijft toch alleen de Modem (Experia box ) over  die de boos doener is

(  Modem word ook heel warm )

Ik wil dit een keer opgelost hebben.

 

 


 


 


Bedankt voor de toelichting en de gegevens, @Mabastege! Ik heb je verbinding even helemaal door kunnen meten en zie vanaf hier inderdaad ook de verbrekingen. Je huidige modem heeft er nogal wat moeite mee, dus die ga ik voor je vervangen. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een sms’je met de precieze informatie over de omruil. 

Je dient dan je huidige modem, inclusief voedingsadapter, mee te nemen naar het servicepunt om hem om te ruilen voor je nieuwe modem. Je kunt deze in een willekeurige doos verpakken. Schrijf daarop het ordernummer (die krijg je in de sms) en het retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Laat je weten of het beter gaat met het nieuwe modem? 


Goedemiddag Danny,

 

Bedankt voor het uitzoeken en fijn dat je ook wat heb kunnen constateren.

Ik ga vrijdag de Modem ophalen, en ik hou je op de hoogte.

 

Fijne dag

 


Goedemorgen Danny,

We zouden elkaar op de hoogte houden.

Na het vervangen van de Modem geen klachten meer, goed nieuws.

Nog bedankt voor alles

 

En een fijne dag:thumbsup:

 


Reageer