Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik ben inmiddels al wat maanden bezig om mijn WiFi netwerk optimaal werkend te krijgen. Onlangs opnieuw mijn abonnement verlengd met verhoging van internet maar echter zonder succes. Ook met de bedrade wifi versterkers nog steeds niet optimaal. Ik overweeg nu om een wifi 6 multiroom mesh netwerk aan te leggen. Dit werkt echter niet optimaal met mijn huidige router. Vraag is dus hoe ik deze kan omruilen om een werkbare situatie te realiseren met de box 12.

 

Gr.

Waarom zou een "wifi 6 multiroom mesh netwerk" niet optimaal werken? Als u zelf WiFi 6 apparatuur aanschaft, dan doet u er goed aan om de WiFi van de KPN router uit te zetten. Dit zal namelijk nooit goed samenwerken met apparatuur van een ander merk.


Met de v9 is over het algemeen niet mis en in combinatie experia wifi's zou je een prima Wi-Fi netwerk moeten hebben. Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?


Waarom zou een "wifi 6 multiroom mesh netwerk" niet optimaal werken? Als u zelf WiFi 6 apparatuur aanschaft, dan doet u er goed aan om de WiFi van de KPN router uit te zetten. Dit zal namelijk nooit goed samenwerken met apparatuur van een ander merk.

KPN medewerkers in de winkel gaven aan dat de V9 stopt met uitzenden van WiFi signaal bij het gebruik van experia wifi’s. Dat is in principe geen probleem maar ik ervaar instabiliteit bij de huidige setup waarbij ik 1 experia wifi (bekabeld) in de meterkast heb staan, dit is begane grond en 1 experia wifi (bekabeld) heb staan in de woonkamer (eerste etage). Gevolg, tweede etage, waar WiFi essentieel is, heeft geen experia wifi en haal ik een snelheid van max. 18-22 mbps.

De box 12 daarentegen gaven ze aan is zelf ‘onderdeel’ van het netwerk?

 

Overigens overweeg ik door min. support van KPN om dus zelf een multiroom wifi 6 netwerk op te zetten met bijvoorbeeld de netgear Orbi.


Je bent verkeerd geïnformeerd.  Ook op de  v12 moet de wifi uit.  Na de volgende update zal ie wel samen werken met de experia wifi's. Is een experia wifi in de meterkast kast echt nodig?


Je bent verkeerd geïnformeerd.  Ook op de  v12 moet de wifi uit.  Na de volgende update zal ie wel samen werken met de experia wifi's. Is een experia wifi in de meterkast kast echt nodig?

Dank voor je reactie. Ben er toch nog even aan het schuiven met de setup. Helaas blijkt de experia wifi in de meterkast echt nodig voor de noodzakelijke verbinding op de begane grond. De tweede experia wifi staat nu op de tvkast (eerste verdieping) en heb ik doorgelust naar mijn tv ontvanger. Merk dat met streamen via wifi en tegelijkertijd tv kijken alles behoorlijk vertraagd. Op de tweede verdieping blijkt nu de verbinding nog steeds onstabiel en onder de maat, hier lijkt dus echt nog een extra experia wifi nodig. KPN weigert echter hierin mee te denken of überhaupt contact op te nemen om te kijken naar een oplossing.

 

Iemand nog een tip hoe ik dan wellicht de wifi van de experia box kan (blijven) gebruiken zodat ik de experia wifi's allemaal één verdieping omhoog kan plaatsen.  


Voor € 49,00 heb je er een wifipunt bij. En dan ben je van het probleem af. Hier kan je em bestellen.


Voor € 49,00 heb je er een wifipunt bij. En dan ben je van het probleem af. Hier kan je em bestellen.

Die optie had ik inderdaad gevonden. Het gaat me dan in dat geval niet om de kosten maar om het slechte service niveau van KPN om hierin tegemoet te komen na ruim 15 jaar trouwe klant. Telefonisch toezeggen dat via de WiFi manager drie experia wifi's zouden worden aangeboden op het probleem op te lossen maar vervolgens geen contact meer opnemen of vragen beantwoorden. 

 

Maar bedankt voor het meedenken Joep.


Om te beginnen betaal je niet voor Wi-Fi. Je betaald voor een goeie verbinding tot en met het modem. Als je ergens een extra stopcontact wil verwacht je toch ook niet dat het energiebedrijf die gratis levert of als je een buitenkraan wil bel je toch ook niet het waterbedrijf? Je hebt al 2 Wi-Fi versterkers gehad. Dat kan je toch echt wel service noemen. 


Om te beginnen betaal je niet voor Wi-Fi. Je betaald voor een goeie verbinding tot en met het modem. Als je ergens een extra stopcontact wil verwacht je toch ook niet dat het energiebedrijf die gratis levert of als je een buitenkraan wil bel je toch ook niet het waterbedrijf? Je hebt al 2 Wi-Fi versterkers gehad. Dat kan je toch echt wel service noemen. 

Ik ben het met je eens dat ik betaal voor een goede verbinding en de service die ze daaronder scharen. Dat daar niet alle hardware onder valt om te komen tot een best mogelijke verbinding snap ik volkomen, het is namelijk als organisatie onmogelijk om iedere unieke situatie volledig af te dekken.

Niet helemaal te plek om deze discussie te voeren wat mij betreft maar wil er wel kort op reageren. Waar het mij namelijk om gaat is dat er geen eenduidige communicatie plaatsvindt, sterker nog; er worden tegenstrijdige uitspraken gedaan die het probleem uiteindelijk niet verhelpen. Indien je als organisatie, in dit geval de service medewerkers, beaamt dat mijn persoonlijke situatie drie experia wifi's vraagt en die ook verstrekt hadden moeten worden vanuit de service die wel valt onder mijn contract, dan moet je die uitspraak ook nakomen.

Mijn energiemaatschappij doet immers ook niet de uitspraak dat gratis wat extra stopcontacten komen plaatsen wanneer ik mijn maandbedrag verhoog omdat ik verwacht meer te gaan verbruiken……….