Skip to main content

Hoe kan het toch mogelijk zijn dat je veel apparaten hebt in deze tijd hebt die op 2.4 ghz werken en kan met de v12 komt met alleen 5ghz werkt .

De KPN Box heeft ook 2,4 GHz WiFi. Maar wel met dezelfde naam als het 5 GHz WiFi. 


Dat kan wel kloppen hoor . Maar zo op meerdere topicstarter te lezen is kom je gewoon de router niet in om dit te veranderen .


U kunt dat inderdaad niet wijzigen. 


Het blijft vervelend dat sommige apparaten voor het verbinden zoals slimme lampen niet overweg kunnen met die gezamenlijke netwerknaam.


robkoot schrijft:

> Hoe kan het toch mogelijk zijn dat je veel apparaten hebt in deze tijd hebt die
> op 2.4 ghz werken en kan met de v12 komt met alleen 5ghz werkt.

Er is maar één doeltreffende oplossing. Koop een eigen modem en je bent van zulke problemen af. Bijvoorbeeld koop een FRITZ!Box 7590 (wordt momenteel ook door de kpn geleverd) en er gaat een wereld voor je open……. Mij hebben ze in juli 2019 een toen al sterk verouderde experia box v8 in de maag gesplitst. Wat een ellende met dat modem.

Ik doe het nog wat anders. In zowel de FRITZ!Box 7590 (modem met wifi) en FRITZ!Box 4040 (router met wifi) de wifi uitgeschakeld. Op een switch een accesspoint aangesloten met dualband die je naar jou wensen kunt instellen. Niet een goedkope maar wel dè oplossing voor ontvangst problemen met wifi.


robkoot schrijft:

> Hoe kan het toch mogelijk zijn dat je veel apparaten hebt in deze tijd hebt die
> op 2.4 ghz werken en kan met de v12 komt met alleen 5ghz werkt.

Er is maar één doeltreffende oplossing. Koop een eigen modem en je bent van zulke problemen af. Bijvoorbeeld koop een FRITZ!Box 7590 (wordt momenteel ook door de kpn geleverd) en er gaat een wereld voor je open……. Mij hebben ze in juli 2019 een toen al sterk verouderde experia box v8 in de maag gesplitst. Wat een ellende met dat modem.

Ik doe het nog wat anders. In zowel de FRITZ!Box 7590 (modem met wifi) en FRITZ!Box 4040 (router met wifi) de wifi uitgeschakeld. Op een switch een accesspoint aangesloten met dualband die je naar jou wensen kunt instellen. Niet een goedkope maar wel dè oplossing voor ontvangst problemen met wifi.


waarom gebruik je de wifi van de fritz niet ?

accesspoint welke heeft u ingezet dan ?

 


robkoot schrijft:

> Hoe kan het toch mogelijk zijn dat je veel apparaten hebt in deze tijd hebt die
> op 2.4 ghz werken en kan met de v12 komt met alleen 5ghz werkt.

Er is maar één doeltreffende oplossing. Koop een eigen modem en je bent van zulke problemen af. Bijvoorbeeld koop een FRITZ!Box 7590 (wordt momenteel ook door de kpn geleverd) en er gaat een wereld voor je open……. Mij hebben ze in juli 2019 een toen al sterk verouderde experia box v8 in de maag gesplitst. Wat een ellende met dat modem.

Ik doe het nog wat anders. In zowel de FRITZ!Box 7590 (modem met wifi) en FRITZ!Box 4040 (router met wifi) de wifi uitgeschakeld. Op een switch een accesspoint aangesloten met dualband die je naar jou wensen kunt instellen. Niet een goedkope maar wel dè oplossing voor ontvangst problemen met wifi.


waarom gebruik je de wifi van de fritz niet ?

accesspoint welke heeft u ingezet dan ?

 

Ik gebruik nog niet zo erg lang de router FRITZ!Box 4040 en ik heb eerlijk gezegd de wifi niet geprobeerd en ik ga die ook niet proberen. Mijn wifi ervaringen met een modem/router zijn ronduit slecht bij welke provider dan ook.
Mijn hele interne netwerk heb ik om de FRITZ!Box 4040 gebouwd. Al het data verkeer gaat via die router en ik gebruik het modem alleen om verbinding met internet te krijgen. Ik heb diverse 8-poort switchen en op één heb ik een Unifi AP AC LR of Lite aangesloten. Die krijgt van de router een ip-adres en is dualband. Dit is het enige apparaat wat ik soms gebruik voor de draadloze verbinding, want de meeste apparaten zitten met een lan-kabel aangesloten. De L(ong) R(ang) uitvoering is nog wat sterker wat zendvermogen betreft dan de Lite en dat merk je als je een behoorlijke afstand moet overbruggen met wifi.


Bagger dat unifi 

Haal met een ac pro nog geen 300mbit

Ben nu aan het klooien met omada van Tp-link 

Wel 500/500 

Niks gaat mijn netgear r9000 voorbij 

De fritzbox 7590 met de fritz 3000 wat ik ook in testopstelling heb gehad is ook niks hier

Die unifi prut nooit meer 


Bagger dat unifi 

Haal met een ac pro nog geen 300mbit

Ben nu aan het klooien met omada van Tp-link 

Wel 500/500 

Niks gaat mijn netgear r9000 voorbij 

De fritzbox 7590 met de fritz 3000 wat ik ook in testopstelling heb gehad is ook niks hier

Die unifi prut nooit meer 


Dan doe je het niet goed. Toegegeven (maar dat wist ik al toen ik een Unifi kocht) dat het niet makkelijk is om zo'n apparaat in te stellen, want het is “tamelijk” professionele apparatuur en installeren doe je niet even tussendoor (geen plug en play!) maar wanneer je dat weet hoe dat gaat, wil je niet meer anders. Wifi tot ver in de tuin en op eenzame hoogte in huis. Ik heb hier ook jaren een Unifi router gebruikt en het instellen cq installeren van software was ook niet eenvoudig. Voor iemand die er tegenop ziet om ingewikkelde dingen te moeten instellen zijn alle apparaten van Unifi geen optie. Dan moet je je maar behelpen met de “bagger” van andere apparaten…….


Bagger dat unifi 

Haal met een ac pro nog geen 300mbit

Ben nu aan het klooien met omada van Tp-link 

Wel 500/500 

Niks gaat mijn netgear r9000 voorbij 

De fritzbox 7590 met de fritz 3000 wat ik ook in testopstelling heb gehad is ook niks hier

Die unifi prut nooit meer 


Dan doe je het niet goed. Toegegeven (maar dat wist ik al toen ik een Unifi kocht) dat het niet makkelijk is om zo'n apparaat in te stellen, want het is “tamelijk” professionele apparatuur en installeren doe je niet even tussendoor (geen plug en play!) maar wanneer je dat weet hoe dat gaat, wil je niet meer anders. Wifi tot ver in de tuin en op eenzame hoogte in huis. Ik heb hier ook jaren een Unifi router gebruikt en het instellen cq installeren van software was ook niet eenvoudig. Voor iemand die er tegenop ziet om ingewikkelde dingen te moeten instellen zijn alle apparaten van Unifi geen optie. Dan moet je je maar behelpen met de “bagger” van andere apparaten…….


zo moeilijk instellen is het niet hoor

maar als je 1 meter van een ac pro vandaan staat en niet eens 300mbit haalt

terwijl met een experia wifi wel makkelijk mijn 500/500 van mijn glasvezel haal

bagger spul dus

en ik heb heel veeeel in test opstelling

en netgear komt nog het beste naar boven die r9000 dan

nu heb ik 5 tal eap245 en een eap225 outdoor draaien met oc200 controller 10x beter dan unifi

en nog voor een leukere prijs als dat unifi spul

 


 

Bagger dat unifi 

Haal met een ac pro nog geen 300mbit

Ben nu aan het klooien met omada van Tp-link 

Wel 500/500 

Niks gaat mijn netgear r9000 voorbij 

De fritzbox 7590 met de fritz 3000 wat ik ook in testopstelling heb gehad is ook niks hier

Die unifi prut nooit meer 


Dan doe je het niet goed. Toegegeven (maar dat wist ik al toen ik een Unifi kocht) dat het niet makkelijk is om zo'n apparaat in te stellen, want het is “tamelijk” professionele apparatuur en installeren doe je niet even tussendoor (geen plug en play!) maar wanneer je dat weet hoe dat gaat, wil je niet meer anders. Wifi tot ver in de tuin en op eenzame hoogte in huis. Ik heb hier ook jaren een Unifi router gebruikt en het instellen cq installeren van software was ook niet eenvoudig. Voor iemand die er tegenop ziet om ingewikkelde dingen te moeten instellen zijn alle apparaten van Unifi geen optie. Dan moet je je maar behelpen met de “bagger” van andere apparaten…….


zo moeilijk instellen is het niet hoor

maar als je 1 meter van een ac pro vandaan staat en niet eens 300mbit haalt

terwijl met een experia wifi wel makkelijk mijn 500/500 van mijn glasvezel haal

bagger spul dus

en ik heb heel veeeel in test opstelling

en netgear komt nog het beste naar boven die r9000 dan

nu heb ik 5 tal eap245 en een eap225 outdoor draaien met oc200 controller 10x beter dan unifi

en nog voor een leukere prijs als dat unifi spul

 

De snelheid die je met wifi haalt is afhankelijk van de adapter die het wifi signaal ontvangt. Kan die geen 300 Mb/s aan omdat de wifi adapter al wat ouder is, ga je dus nooit 300 Mb/s halen, maar dat is gezien je opmerking dat je met een experia box met glasvezel wèl 300 Mb/s haalt niet aan de orde. Ik heb een wifi adapter (Intel) in een laptop zitten die op de 2.4 GHz wel degelijk 300 Mb/s en op de 5 GHz 866 Mb/s haalt. Je moet er wel rekening mee houden dat een bedrade verbinding hoger en stabieler is dan een draadloze verbinding. Het kan dus gewoon een instelling van de UNifi apparatuur zijn die veranderd moet worden wil je 866 Mb/s gaan halen met de UNifi AP AC LR. Het is erg veel geduldwerk om het één en ander goed in te stellen. Dat kost zeeën van tijd en wanneer je die niet hebt, raad ik je aan om géén Unifi apparaten te gebruiken.

 


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 


Testopstelling 

Ac pro en ac lr (low range) 

Ik ben gelukkig geen bezitter meer van unifi 

Wou het hele netwerk aan gaan leggen 

Met unifi maar afgehaakt 

 


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 

Ik blijf erbij dan doe je iets niet goed met de Unifi.


> LR staat voor L(ong) R(ange) en niet voor L(ow) R(ange)

Ik denk dat er een heleboel mensen de apparatuur van Unifi onderschatten. Die vergelijken Unifi met andere merk apparatuur en dat is in beginsel al fout. Unifi apparatuur staat erom bekend niet eenvoudig te zijn en wanneer iemand dat niet goed doorheeft is Unifi apparatuur dure “bagger". Blijf dan maar gewoon doormodderen met andere apparatuur wil ik je dan aanraden.


Test met een Tp-link eap245 v3

 


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 

< Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi.

Wifi zit in een experia box v? gebouwd. Maar het is wel algemeen bekend dat de wifi in modems van elke provider “bagger” is. Er bestaat géén aparte experia wifi en wanneer jij daar een goede wifi snelheid mee hebt, wat wil je dan nog met een Unifi?


@gensnet 

Laat eens een speedtest zien

Ik kreeg het niet voor elkaar met de ac pro boven de 300mbit


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 

< Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi.

Wifi zit in een experia box v? gebouwd. Maar het is wel algemeen bekend dat de wifi in modems van elke provider “bagger” is. Er bestaat géén aparte experia wifi en wanneer jij daar een goede wifi snelheid mee hebt, wat wil je dan nog met een Unifi?


Ik gebruik geen experiabox


Wifi snelheid moet je nooit draadloos meten met bedraad. Dàt doen de meeste mensen dus wel vaak (omdat ze geen desktop meer hebben) en gaan meten met een onbetrouwbare wifi verbinding die door allerhande andere apparatuur gestoord kan worden.


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 

< Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi.

Wifi zit in een experia box v? gebouwd. Maar het is wel algemeen bekend dat de wifi in modems van elke provider “bagger” is. Er bestaat géén aparte experia wifi en wanneer jij daar een goede wifi snelheid mee hebt, wat wil je dan nog met een Unifi?


Ik gebruik geen experiabox


Wat is dan experia wifi? Ook zo'n bagger produkt van de kpn?


Wifi snelheid moet je nooit draadloos meten met bedraad. Dàt doen de meeste mensen dus wel vaak (omdat ze geen desktop meer hebben) en gaan meten met een onbetrouwbare wifi verbinding die door allerhande andere apparatuur gestoord kan worden.

Onzin het gaat om de snelheid wat je wifi meet 

En de unifi access point is gewoon traag 

Bedraad heel ik nog meer 

Feit is er toch 

 


Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi 

Ten 2e ik heb geen oude wifi adapter 

Ten 3e ik haal met de Tp-link omada 

Netgear r9000 ex6200 ex7000 

Fritzbox en fritz 3000 

Enz. Enz. Allemaal mijn glasvezel snelheid 

Behalve de inmiddels geretourneerde inifie ac pro 

Die snelheid is bedroeft 

 

< Ten eerste niet de experiabox maar experia wifi.

Wifi zit in een experia box v? gebouwd. Maar het is wel algemeen bekend dat de wifi in modems van elke provider “bagger” is. Er bestaat géén aparte experia wifi en wanneer jij daar een goede wifi snelheid mee hebt, wat wil je dan nog met een Unifi?


Ik gebruik geen experiabox


Wat is dan experia wifi? Ook zo'n bagger produkt van de kpn?

Experia wifi is een klein zwart kastje van kpn 

Wat ik heb gekregen van kpn in het pilot 

Werkt stukken beter als de unifi access point 

Deze heb ik nu vervangen door een Tp-link eap245 (testopstelling) 


Heb even gezocht op “experia wifi”. Het blijkt een uitgekleede (speciaal voor wifi) versie te zijn van een experia box v? Zit in een stijlvolle zwarte behuizing. Nèt zulke bagger als een experia box v?…...

Wifi snelheid moet je nooit draadloos meten met bedraad. Dàt doen de meeste mensen dus wel vaak (omdat ze geen desktop meer hebben) en gaan meten met een onbetrouwbare wifi verbinding die door allerhande andere apparatuur gestoord kan worden.

Onzin het gaat om de snelheid wat je wifi meet 

En de unifi access point is gewoon traag 

Bedraad heel ik nog meer 

Feit is er toch 

 

Traag? Heb ik totaal geen last van. Werkt als een speer en overbrugd een enorme afstand en daar gaat het per slot van rekening om.


Doe eens een speedtest en plaats eens een screenshot hier 

Ik ben benieuwd