Skip to main content

Hoe kan het toch mogelijk zijn dat je veel apparaten hebt in deze tijd hebt die op 2.4 ghz werken en kan met de v12 komt met alleen 5ghz werkt .

Speedtest meet de externe internet snelheid en niet de interne wifi snelheid. Ik heb "maar” een 100/30 Mb/s verbinding. Als ik draadloos ga meten haal ik 100 Mb/s en 30 Mb/s. maar dat zou draadloos niet zo snel moeten kunnen. Maar de interne draadloze snelheid is met de 2,4 GHz wel degelijk 300 Mb/s en met de 5 GHz 866 Mb/s. Pas wanneer ik een snellere internet verbinding zou nemen (zou in dit geval een 1 Tb. verbinding moeten zijn) meet je maximaal met wifi op de 5 GHz 866 Mb/s.

….. Sa binne sokke dingen en oare dingen binne wer oars (Liza Stilma)


"maar dat zou draadloos niet zo snel moeten kunnen"

Waarom niet zie mijn speedtest hierboven 

Draadloos getest 


Speedtest meet de externe internet snelheid en meet niet interne wifi snelheid. De interne wifi snelheid wordt gemeten door windhoos. Wanneer de externe internet snelheid “maar”- in mijn geval- 100/30 Mb/s is, zal de interne wifi snelheid nooit, nooit en nooit boven de externe internet snelheid uitkomen.

Hier de interne wifi snelheden met de 2,4 GHz en 5 GHz. Met een Unifi AP AC LR en een Intel wifi adapter.

 


ik hou er over op

ik weet gewoon uit mijn testopstelling dat unifi het gewoon niet is

en dat ik niet eens mijn 500/500 over glas kan halen via wifi

ja via internet ja maakt niet uit als het via internet kan halen kan het ook lokaal simpel

met elke router en accespoint wat ik in de test heb gehad haal ik die 500 en met de inifi niet

zowel met de ac lr niet als de pro

ze zien er wel wat mooier uit dan de tp-link eap245 maar mij gaat het om de doorvoer snelheid

en dat is gewoon lager bijna de helft van alle andere testen met routers en accespoints

zelfs mijn oude r7000 router haalt al meer

test over internet via speedtest.net server xs4all

 


ik hou er over op

ik weet gewoon uit mijn testopstelling dat unifi het gewoon niet is

en dat ik niet eens mijn 500/500 over glas kan halen via wifi

ja via internet ja maakt niet uit als het via internet kan halen kan het ook lokaal simpel

met elke router en accespoint wat ik in de test heb gehad haal ik die 500 en met de inifi niet

zowel met de ac lr niet als de pro

ze zien er wel wat mooier uit dan de tp-link eap245 maar mij gaat het om de doorvoer snelheid

en dat is gewoon lager bijna de helft van alle andere testen met routers en accespoints

zelfs mijn oude r7000 router haalt al meer

test over internet via speedtest.net server xs4all

 

> ja via internet ja maakt niet uit als het via internet kan halen kan het ook lokaal simpel

Uit het bovenstaande kan ik tussen de regels doorlezen dat je het toch nog niet helemaal begrijpt maar dat geeft niets. Je blijft gewoon maar mooi doormodderen met andere apparatuur. Niemand verplicht je om Unifi apparatuur te gaan gebruiken. Dus mooi links laten liggen zou ik zeggen.

Het is daarom verstandig om er maar over op te houden…….

Ik haal met een Unifi een interne snelheid van maximaal 300 Mb/s en 866 Mb/s heb ik met een schermafdruk laten zien. Als jij die snelheid met zo'n apparaat niet haalt ligt het probleem toch echt bij jou en ligt dat niet aan het Unifi apparaat…….


Ik haal die snelheden niet met de unifi access points 

Met mijn andere apparatuur wel 

Punt