Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een week heb ik glasvezel van kpn maar vanaf het moment van aansluiten is er geen verbinding (constant rood licht bij alarm, NT apparaat) Ik heb vorige week gebeld maar werd gezegd dat ik moest wachten aangezien ik nog niet aangesloten was.

 

Dus mijn vraag is wat nu? kan iemand me helpen.

Dit gaat om XGSPON? Wanneer gaat je abonnement van start? Deze NT’s moeten namelijk geactiveerd worden. Bij point 2 point verbindingen werkt de glasvezel wel direct, maar deze NT’s hebben geen alarm lampje. Als het goed is staat er op jouw kastje voorop een PON S/N. Deze heb ik verder niet nodig, maar hieraan kan je zien dat het om XGSPON gaat. 


Ja het gaat om de XGSPON, 4 april kreeg ik een bericht dat het actief had moeten zijn.


Dan zou ik nogmaals bellen. Als er geen signaal is, wat in dit geval zo is, kan een verbinding ook nooit actief worden. Ze zullen eerst jouw NT opnieuw moeten activeren en anders zal er een monteur langs moeten komen om dit in orde te maken.


Kan ook makkelijk dat de Patch nog niet is geplaatst.


Kan ook makkelijk dat de Patch nog niet is geplaatst.

Bij XGSPON zit dit net wat anders en zijn de patches vaak al wel aanwezig, tenzij het point 2 point is wat je hier en daar wel eens ziet op XGSPON. 
 

Als wij als monteur na onderzoek constateren dat er daadwerkelijk geen signaal is, zullen wij ook KPN Netwerk aan moeten sturen.


Hoi @Intornet en welkom hier op ons forum!

Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je hier nog contact over gehad met onze helpdesk en zo ja, wat is hier precies uitgekomen?


Dag @JanZ_ 

De helpdesk kon niet echt plaatsen wat het probleem is, dus er komt een monteur langs binnenkort.

 

Dag @JanZ_ 

De helpdesk kon niet echt plaatsen wat het probleem is, dus er komt een monteur langs binnenkort.

 

Check, bedankt voor de toelichting @Intornet!

Vanaf hier kan ik je eigenlijk alleen maar het advies geven om de monteur af te wachten, ik ga er vanuit dat hij op locatie het probleem weet te achterhalen en op te lossen.


🤞😄


Dag, @JanZ_ 

Monteur is langs geweest, helaas mist er een stuk van de infrastructuur dus de monteur kon niks doen.
Heeft geregeld dat er een monteur me zal bellen om een nieuwe afspraak in te plannen maar die heeft nooit gebeld….

dus vandaar dat ik hier weer een bericht achter laat.

Ik hoop dat jullie wat voor me kunnen betekenen want ik begin langzaam moedeloos te worden. 


Goedemiddag @Intornet, ontzettend balen natuurlijk en ik begrijp ook wel dat je op een bepaald moment moedeloos wordt hoor :(

Ik weet niet of ik er voor kan zorgen dat je sneller wordt gebeld door de monteur maar kijk natuurlijk wel graag of daarin iets mogelijk is. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


@JanZ_ profiel is ingevuld 


Hoi @Intornet en allereerst mijn excuses voor deze late reactie.

Ik zie dat op 8 mei nu een monteur staat ingepland (tussen 13.00 en 15.00). Ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent?


@JanZ_ inmiddels is het probleem opgelost, de afspraak van 8 mei is geannuleerd. 
bedankt voor je hulp ;)  


Goedemorgen @Intornet, dat is fijn om te lezen en bedankt ook voor het laten weten! Wil je nog met ons delen hoe het probleem uiteindelijk is opgelost?