Skip to main content

Op 12 januari 2012 is ons abonnement voor internet en TV bij KPN ingegaan. Om 9u ‘s ochtends die dag heb ik dan ook een SMS van KPN ontvangen met daarin de mededeling: ‘Uw internetaansluiting is nu actief. Sluit nu uw pakket aan en geniet ervan!’. Zoals gezegd hebben wij het pakket volgens de instructie geïnstalleerd. Wij hebben de modem met de grijze telefoonkabel verbonden met een wandcontactdoos in de woonkamer en aangesloten op stroom. 

De lampjes ‘Power’ en ‘Wifi’ branden continu. Het lampje ‘Internet’ knippert groen. Er kan een verbinding worden gemaakt met het modem via Wifi alleen is er geen internetverbinding. 

Wij hebben contact op genomen met de klantenservice en zij vertelden ons dat het tot 8uur na activering kan duren voordat de verbinding daadwerkelijk tot stand komt. 8uur later was er helaas nog steeds geen internet. Wij hebben wederom contact op genomen met de klantenservice die ons nu vertelden dat er een vergissing is gemaakt en dat het tot 20.00u ‘s avonds kon duren. Wederom hebben wij gewacht tot na 20.00u maar tevergeefs, nog steeds geen internet.

Wij hebben wederom contact op genomen met de klantenservice. Uit dit gesprek kwam naar voren dat er een monteur langs moet komen om te checken wat er aan de hand is. Het eerst mogelijke moment was 9 dagen later op 21 januari. 

9 dagen zonder internet dus! De persoon van de klantenservice was duidelijk niet bereid om te helpen aangezien hij meerdere keren op verschillende manieren liet merken dat hij aan het einde van zijn dienst was en dat dit wel veel tijd ging kosten. Het enige wat hij kon doen was ons het geld teruggeven voor de dagen dat we geen internet zouden hebben. Iets wat door de wet gewoon verplicht is, dus in onze ogen niet echt een tegemoetkoming.

 

Mijn vraag aan de klantenservice is of zij iets kunnen doen om sneller een monteur langs te laten komen?

Daarnaast hoop is dat zij met een betere vergoeding kunnen komen voor de 9 dagen dat wij zonder internet zitten. Het is voor ons nu namelijk niet mogelijk internet te gebruiken wat wegens thuiswerken van groot belang is.

 

Groeten,

Sven

 

 

Goedemiddag @Sven1234 en welkom hier op het KPN forum!

 

Allereerst excuses voor deze late reactie; berichten die we via deze weg ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst en het is momenteel erg druk. Ik kan me, zeker in deze situatie, heel goed voorstellen dat 9 dagen geen internet ontzettend lang is. Als ik het goed begrijp, komt er morgen (21 januari) een monteur langs en ik ga er vanuit dat deze er voor gaat zorgen dat alles gaat werken zoals je dat zou mogen verwachten. Wil je me morgen laten weten of alles goed is gegaan? Dan kan ik op basis daarvan de balans opmaken en kijken naar een passende tegemoetkoming voor het ervaren ongemak.


Beste @JanZ_ ,

 

Bedankt voor je reactie. Na een aantal pogingen heb ik de monteursafspraak gelukkig nog wat naar voren kunnen halen.  De monteur is daarom niet op 21 januari maar op 18 januari langsgeweest. Hierdoor hebben wij in totaal 6 dagen zonder internet en TV gezeten. Minder dan 9 dagen maar nog steeds vervelend ivm werk en vrijetijdsinvulling.

De monteur was vriendelijk en heeft het internetprobleem verholpen. Als we nog een passende tegemoetkoming zouden ontvangen, zijn we enorm tevreden en blij met onze overstap naar KPN.

 

Met vriendelijke groet,

Sven 


Geen punt en graag gedaan @Sven1234 .

 

Mooi om te lezen dat de monteur alsnog iets eerder kon komen en dat alles inmiddels werkt zoals je dat zou mogen verwachten. Kun je voor mij je forumprofiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier er meteen bij gaan pakken!


Hoi @JanZ_ ,

 

Ik het forumprofiel ingevuld!

 

Groeten,

Sven


Dankjewel @Sven1234 :)

 

Ik kan je een eenmalige tegemoetkoming aanbieden voor het feit dat je 6 dagen lang geen internet hebt gehad. Dit kan in de vorm van een (kleine) financiële compensatie maar ik kan ook een leuk (gratis) zenderpakket naar keuze voor je activeren; heb je hierin nog een voorkeur?


Dag @JanZ_ ,

 

Wat fijn en een leuke tegemoetkoming!

Wij zouden dan graag gaan voor een extra zenderpakket. 

Wij zouden daarvoor graag kiezen voor het pakket: ‘Film1’.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Sven


Top, dan ga ik dat voor je regelen! Ik heb Film1 voor je geactiveerd en je krijgt hiervan nog een bevestigingsmail. Let wel; dit is een standaard mail die ook aangeeft dat het pakket 9,99 euro per maand kost. Dat mag je negeren want ik heb voor de periode van 2 maanden (19,98 euro) de kosten van Film1 voor je (handmatig) vergoed. Dat bedrag zal op de eerstvolgende factuur meteen in mindering worden gebracht. Houd er wel rekening mee dat je het pakket zelf stop dient te zetten mocht je hier na 2 maanden geen belang meer bij hebben. Je mag mij tegen die tijd ook een berichtje sturen en dan schakel ik het weer voor je uit :)