Skip to main content

Ik ben op 16 Januari verhuist, en kreeg snel genoeg te horen dat ik geen internet zou hebben tot 7 Februari, omdat de vorige bewoners niet op tijd hun abonnement hadden afgezegd (of iets dergelijks).

 

Op het pakket dat wij kregen stond dat we oorspronkelijk internet zouden krijgen op 18 Januari. Ik zou graag willen weten waarom het zo is dat we zo lang zonder internet zitten. Gelukkig heb ik een onbeperkt abonnement op mijn mobiele telefoon, dus ik zit niet compleet zonder internet, maar onbeperkt is niet echt onbeperkt, en met de 5GB die ik elke dag krijg kan ik weinig downloaden.

 

Dus, waarom zitten we nu in deze belachelijke situatie waarin we al twee weken zonder internet zitten, en nu nog ruim een week zonder zullen zitten?  En waarom kan dit, alsof internet niet inmiddels nogal een primaire levensbehoefte is geworden in deze moderne wereld?

Welkom op het forum @Aethyn, hoewel de aanleiding helemaal niet zo leuk is :slight_frown:

Dat je onbeperkt data hebt scheelt gelukkig wel, maar je zou überhaupt niet in deze situatie moeten zitten inderdaad.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee!

 


Hoi Maja, bedankt voor je reactie.

 

Helaas kan ik alleen informatie invullen over waar ik woon en hoe ik heet, maar niets nuttigs zoals een klantnummer, want die hebben we geen gekregen. We hebben een hele doos gekregen met twee TV-ontvangers, twee Wi-Fi boosters, en één modem, maar er zijn nog geen facturen binnen en dus geen klantnummer.

 

Ik heb vandaag de modem wel ergens anders aangesloten, en nu blijkt dat de aansluiting die ik gebruikte niet de goede was. Het was wel een telefoon kabel die uit de muur kwam, dus ik dacht dat dat zou werken, maar helaas. Maar het probleem blijft. We kunnen verbinden met Wi-Fi, maar zonder internet.

Na een minuut of zo wachten is er wel daadwerkelijk verbinding met internet, maar enkele seconden nadat dit gebeurt, gaat de Wi-Fi in zijn totaliteit weer uit. Niet eens verbinding zonder internet, het is gewoon weg en het lampje op de modem gaat uit.

 

Nog wat overige informatie, het contract is niet door mij afgesloten, dus ik weet niet of ik het product kan koppelen aan mijn KPN ID wanneer we een klantnummer krijgen. Het bestelnummer dat we hebben gekregen is: SISH53728.


Helaas houdt de vorige bewoner de lijn nog bezet. (waarschijnlijk niet bewust). Ik kan hier niks aan bespoedigen. 

Ik ga jou een noodpakket sturen. Hierin zit een 4g router en een digitenne tuner.

Het is  behelpen maar dan zit je niet helemaal zonder.


Wanneer het adsl is kan KPN het tweede aderpaar toch activeren in de centrale?


@HGD : áls er een tweede aderpaar vrij is, gebeurt dit meestal ook. Blijkbaar is hier maar één aderpaar. (of het tweede aderpaar is niet bruikbaar)


Hey Erwin, bedankt voor de hulp.

 

Ik weet alleen niet zeker wat voor hulp een 4g router bied, of de Digitenne tuner. Moet ik om de 4g router te gebruiken dat op mijn abonnement bij Tele2 laten lopen of iets dergelijks? Want ik heb geen mobiel plan bij KPN. Van Digitenne heb ik geen verstand, maar goed, je zal dit allemaal niet aanbieden als je niet denkt dat het helpt, en er zullen instructies bij zitten.

 

En om het even helemaal duidelijk te hebben, deze apparaten zijn dan te leen, om terug gestuurd te worden wanneer we eindelijk normaal internet hebben? Het is achteraf maar een week totdat we internet zouden moeten krijgen. Dat voelt langer dat het echt is.

 

Nogmaals bedankt voor je hulp, ik stel het zeker op prijs.

 

Edit: Als de 4G router gewoon mijn lopende abonnement bij Tele2 gebruikt, dan is het de moeite niet waard om hem te sturen, want ik kan zelf wel via USB tethering (traag) internet gebruiken, maar omdat dat maar 5GB per dag is, kan ik er niet de rest van de bewoners gebruik van laten maken.


Geen zorg, @Aethyn . De 4g router bevat een kaartje met gratis tegoed. 50gig als me niet vergis. Dit is door jou via 0800 0402 op te waarderen mocht het in die week opraken.

Digitenne heb je vaak in 5 minuten aan de praat. 


In dat geval, super bedankt! Had ik maar wat eerder wat laten horen, haha!


@Aethyn Het direct online pakket is verstuurd! 

Deze ligt maandag 01-02 na 15:00 klaar bij Xandra's Super. Vergeet bij het afhalen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen! 


Is het gelukt om hem op te halen en is duidelijk hoe alles werkt @Aethyn:slight_smile:


Ja, dat is allemaal gelukt. Ik heb er zelf helaas niets aan, want mijn PC heeft geen netwerkkaart, maar de rest kan nu in ieder geval TV kijken en wat internetten.


Jammer dat je pc er niet mee kan verbinden, wel fijn dat het internetten bij de rest wel lukt, het is in ieder geval vooruitgang!


Er zijn meer mensen met dit probleem, ook mijn zoon zit straks 2 weken zonder internet omdat de vorige bewoner de lijn vast houdt. Ik heb meerdere keren gebeld omdat mijn zoon steeds wordt afgepoeierd, ik dus ook! Hij kan bewijzen dat hij daar woont en de oude bewoner geeft aan dat KPN hem vast kan helpen. Mijn zoon studeert deels online en werkt ook online, hoe is het toch mogelijk dat men in deze tijd gewoon maar 2-3 weken zonder internet moet gaan zitten. En hoezo is er niet een tijdelijke oplossing voor alle mensen met dit probleem? Of een protocol omdat dit gedoe al jaren speelt en KPN echt wel weet dat dit in sommige situaties echt een probleem is voor de nieuwe bewoner. Het zou fijn zijn wanneer ik na al mijn telefoontjes toch een keer een oplossing aangeboden krijg


@Nicole78 Nicole,

Je kan beter even een eigen vraag (topic) maken, dat zoeken is kennelijk bedoeld om te kijken of er een oplossing is. Maar aan deze oplossing heb je dus voor jou niets. 

Nu zit jouw vraag achter een vraag die als beantwoord staat geregistreerd. 

 


Hoi dommeke,

Bedankt voor het meedenken, naast deze post heb ik al een eigen toppic aangemaakt 😉 Ik laat mij graag goed horen 

 

Groetjes