Skip to main content

We krijgen alleen nog maar verbinding met het internet via het gastennetwerk. Op het moment dat een device via een ethernetpoort op het modem aangesloten wordt, dan wordt 192.168.3…. toegekend. Echter zonder internet verbinding. Een reset van het modem + voedingsspanning eraf/erop zorgt ervoor dat er weer een adres van 192.168.2… wordt toegekend, met internet. De volgende dag zijn we echter weer terug bij af.

Nu moet bij een reset van het modem alle instellingen terug gezet worden. En dat gebeurd niet. Wifi namen en dergelijke worden automatisch weer terug gezet in het modem. Na diverse keren met klantcontact gesproken te hebben zijn we er nu achter dat er op het netwerk van KPN informatie staat, die het modem steeds ophaalt na een reset. Klantcontact geeft aan dat “dat ergens uitgezet moet kunnen worden in het modem”. Wij kunnen dat echter niet vinden. 

=> de vraag is nu: wat kunnen we eraan doen om het modem bij een reset geen gegevens meer van het KPN netwerk te laten halen?

ps: we hadden een experiabox v10. Vanwege bovengenoemde problemen hebben we halverwege het proces een box 12 gekregen. Dat verhielp het probleem niet.

grt

Dirk

Hi Dirk, welkom hier. 

We slaan inderdaad instellingen op wat WiFi betreft, wat IP adressen betreft niet. 

Zou ik even met je mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Beste Alex,

Zojuist heb ik e.e.a. verder aangevuld.

grt.

Dirk


Dankjewel, en sorry voor de late reactie. 

Ik zie niet zo snel rare dingen op je verbinding. Met welk WiFi netwerk probeer je te verbinden? Ik zie hier I****-Internet die nu aan staat. Lukt het daarmee niet? En welke foutmelding krijg je eventueel te zien?