Skip to main content

Hallo,

al sinds een paar maanden hebben we in de avond heel slecht internet.

Dit begint vaak na 22/23u. Meerdere malen frequentie gewisseld, gereset en zelf een WiFi versterker geprobeerd maar niks helpt.

Kan rustig de buren hun WiFi signaal zien welke volledig sterk is (zelfs de achterburen 50 Meyer verderop). Kan toch niet zo zijn dat ik de hele straat wel kan ontvangen maar mijn eigen signaal niet? Hoe lossen we dit op?

 

Hoi @JolieF . Welkom op het forum.

Wat merkwaardig dat het na 22:00 plotseling zo slecht wordt.  Gaat er op dat moment misschien een ander elektrisch apparaat aan? Waar staat de experiabox bij jou trouwens? Heb je dit ook als je vlakbij de experiabox zit? 


Bedankt @Erwin_ . De box staat beneden. Juist dan zijn apparaten zoals airco uit. Geen idee of het ook gebeurd naast de box, want dan moet ik bij de voordeur zitten ipv op bed. Hoor het graag.


Je schrijft dat je een wifi versterker hebt geprobeerd? Was dat een superwifi?  Hoe ging je hiermee te werk?


Klopt, was een reguliere versterker. Deze pakte alleen helemaal de verbinding niet op (beneden en boven niet). Maar overdag heb ik prima WiFi en in de avond gaat hij dus haperen/uitvallen.


@Erwin_ al enig idee?


Oprecht geen idee, @JolieF . Woon je in een rijtjeswoning? Kan het zijn dat de buren dan een apparaat aanzetten die misschien stoort? 

Heb je ook de mogelijkheid om de plek waar jouw Experiabox staat te veranderen?Â