Skip to main content

Als voormalige Telfort klant heb ik nog nooit een gespecificeerde rekening gekregen. Ik heb altijd één bedrag betaald. Nu komt de kpn met een gespecificeerde rekening met allerhande “duistere” kortingen die niet te herleiden zijn om zo toch weer op het bedrag te komen wat ik bij Telfort betaalde. Het basisbedrag waarvan nu die kortingen berekend worden is veel hoger dan het totaalbedrag wat ik bij Telfort betaalde. De kpn is dus behoorlijk aan het goochelen met bedragen en je kunt er nu op wachten dat die “kortingen” eerdaags vervallen (omdat je daar geen “recht” meer op hebt) en het bedrag op gaan hogen naar de veel te hoge prijs bij de kpn.

Mensen blijf daarom allert op de prijs die je nu betaald aan de kpn. Je kunt er nu op wachten dat de kpn geruisloos de prijs gaat verhogen naar hun eigen niveau en wanneer dat gebeurt gaat deze jongen bij de kpn weg.

 

*admin: twee gelijke topics incl. de reacties! 

U doet een aanname die nergens op gebaseerd  is. KPN heeft zover ik weet belooft dat er niets aan het abonnement veranderd zolang u niets daaraan veranderd. Daar mag u ze ook aan houden lijkt me.


U doet een aanname die nergens op gebaseerd  is. KPN heeft zover ik weet belooft dat er niets aan het abonnement veranderd zolang u niets daaraan veranderd. Daar mag u ze ook aan houden lijkt me.

Ik doe een aanname die op eigen ervaring is gebaseerd.

> Belofte.

Dáár houd ik je aan en wanneer het zover is spreek ik je daarop aan. Mijn eigen ervaring met grote logge bedrijven is bedroevend slecht. Beloftes op internet zijn vluchtig (anders dan op papier) en worden met voeten getreden en walsen gewoon over klanten heen. Je bent een nummer om geld aan te verdienen.

Ik zal dit forum niet vermoeien met uiterst vervelende dingen die ik beleefd heb met de ptt èn later kpn. Het is hetzelfde bedrijf met dezelfde poppetjes en dezelfde streken.


U hebt slechte ervaringen lees ik maar waarom bent dan al die tijd toch bij kpn gebleven? Ik bedoel als ik bij de groentenboer tomaten koop en er is een rotte bij spreek ik hem daarop aan. Krijg ik de volgende keer weer een rotte dan kom ik er niet meer. Waarom gaat u dan niet naar een wat kleinere provider die wellicht duurder is maar een ander servicelevel heeft?


Post dan eens een geanonimiseerd screenshot van die KPN rekening met al die “verzonnen” kortingen?
En ook even een geanonimiseerd screenshot van je laatste Telfort rekening.
M.a.w. een beetje onderbouwing van je stelling.


De rekening van telfort en die van de kpn.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 


Het klopt bij jou precies tot op de cent nauwkeurig.

Eerder betaalde je bij Telfort  € 35,75  en nu ook!!
Dat er bij KPN kortingen bijstaan, is omdat abonnementen bij KPN duurder zijn dan voormalig Telfort.
Sterker nog, die abonnementen zijn bij KPN nooit hetzelfde geweest, anders had men niet twee verschillende merknamen hoeven te voeren “voor hetzelfde”.

Die kortingen staan erbij, juist om op hetzelfde bedrag te komen als wat je eerst betaalde.
Dat was namelijk de afspraak en belofte die men vooraf heeft gemaakt, dat je bij overgang niet meer zou hoeven te betalen, dan het bedrag voorheen bij Telfort. Daar heeft men zich aan gehouden.

Zolang jij niets verandert aan het pakket, blijf je dat ook betalen. (Met uitzondering van jaarlijkse inflatiecorrectie e.d.). Maar zo gauw je ook maar iets aan je pakket wijzigt, zul je te maken krijgen met de prijsstelling en voorwaarden zoals normaal voor iedere andere “oud” KPN gebruiker gelden.


Het klopt bij jou precies tot op de cent nauwkeurig.

Eerder betaalde je bij Telfort  € 35,75  en nu ook!!
Dat er bij KPN kortingen bijstaan, is omdat abonnementen bij KPN duurder zijn dan voormalig Telfort.
Sterker nog, die abonnementen zijn bij KPN nooit hetzelfde geweest, anders had men niet twee verschillende merknamen hoeven te voeren “voor hetzelfde”.

Die kortingen staan erbij, juist om op hetzelfde bedrag te komen als wat je eerst betaalde.
Dat was namelijk de afspraak en belofte die men vooraf heeft gemaakt, dat je bij overgang niet meer zou hoeven te betalen, dan het bedrag voorheen bij Telfort. Daar heeft men zich aan gehouden.

Zolang jij niets verandert aan het pakket, blijf je dat ook betalen. (Met uitzondering van jaarlijkse inflatiecorrectie e.d.). Maar zo gauw je ook maar iets aan je pakket wijzigt, zul je te maken krijgen met de prijsstelling en voorwaarden zoals normaal voor iedere andere “oud” KPN gebruiker gelden.


Dàt begrijp ik. Er is met de bedragen gegoocheld tot je weer op het bedrag komt dat ik bij telfort betaalde. Maar wat ik dus niet begrijp zijn die “kortingen". Ik heb altijd alleen maar internet gehad zonder telefoon en televisie. Je kunt korting krijgen als je bijv. telefoon of/en televisie hebt. Maar dat heb ik allemaal niet. Ik heb helemaal geen “recht” op kortingen. Die kortingen zijn nergens op gebaseerd en daarom kun je erop wachten dat die geruisloos vervallen en je de prijs van de kpn gaat betalen.


En als dat zo is heeft u recht om het abonnement te beëindigen. 


KPN is geen Telfort en zij doen het anders. Dat kan u fijn vinden of niet. Het is goed dat u aangeeft (met andere woorden) dat KPN voor u situatie eigenlijk liever een anders soort opbouw van de factuur zou moeten opstellen.. Deze feedback zal gelezen worden maar ik verwacht niet snel verandering, aangezien niet heel veel mensen hierover klagen.

De aanamens dat het wel anders gaat worden in de toekomst kunt u niet onderbouwen. Verder is het wel fijn dat als u toch meer kosten maakt, u precies kunt zien waar die kosten hem in zitten.


Er is met de bedragen gegoocheld tot je weer op het bedrag komt dat ik bij telfort betaalde. Maar wat ik dus niet begrijp zijn die “kortingen". Ik heb altijd alleen maar internet gehad zonder telefoon en televisie.

Telefoon en televisie staan er nu toch ook niet bij in de huidige factuur van KPN.
De enige kortingen die worden vernoemd hebben betrekking op de verschillen met “internet”.
Gerelateerd aan hetgeen je eerder bij Telfort afnam en nu te vergelijken met pakketten bij KPN.

Er zijn lieden die er een sport van maken spijkers op laag water te zoeken. De ellenlange onderwerpen eerder op het Telfort forum zijn bij oud Telfort gebruikers maar al te goed van je bekend. Nu begin je hier bij KPN opnieuw. Als je niet tevreden bent, stap je toch naar een ander?


@gensnet KPN heeft inderdaad alle Telfort voorwaarden met de overgang naar KPN tegen de afspraken in gewijzigd.

Het forum staat vol met verbaasde oud Telfort klanten.

KPN zou de prijzen en voorwaarden gelijk houden maar;

Abonnementsprijzen zijn allemaal verhoogd met 2,50.

Voortaan zal er dus indexatie jaarlijks op 1 juli gaan plaatsvinden over de onrechtmatig verhoogde abonnementsprijzen.

Als je geen extra opties had aan staan op het moment van de migratie heb je een korting gekregen van het bedrag waarmee je abonnement onrechtmatig is verhoogd.

Deze korting zal dus ook op 1 juli een indexatie moeten gaan krijgen maar dat betwijfel ik.

Als je bellen toevallig had aan staan voor 2,50 dan hebben ze je geen blijvende maar een tijdelijke korting gegeven op het bellen en die vervalt dus als je de bellen optie uit zet maar dat is dus een aanpassing van de voorwaarden wat niet afgesproken was.

Als je de snelheidsverhoging had aan staan van 7,50 en deze uit zet gaan je kosten niet zoals het hoort weer 7,50 omlaag.KPN heeft de prijs van deze verhoging verlaagd naar 4,99 en met dit bedrag gaat de prijs ook omlaag als je de snelheidsverhoging uit zet en dan betaal je dus ook 2,51 teveel.

De moderators hebben al toegezegd aan verschillende klanten welke het niet eens zijn met deze wijzigingen dat ze voor een oplossing op maat gaan kijken.

KPN dacht weg te kunnen komen met de prijsstijgingen omdat ze voorlopig de factuurprijs even hetzelfde hebben gehouden.

Meeste klanten hebben het nog niet door dat KPN de voorwaarden stiekem heeft gewijzigd.

Als oud-Telfort klant mag je nu dus kosteloos van je contract af !

Overigens kun je beter niet ingaan op opmerkingen van “helpers” en wachten op een moderator.

Deze “helpers” hebben overal een mening over maar die is zelden neutraal.

Gek genoeg zijn ze het wel altijd met elkaar eens in alle Topics waar ze al jaren lang elk uur van de dag opmerkingen plaatsen haha.

 


@gensnet KPN heeft inderdaad alle Telfort voorwaarden met de overgang naar KPN tegen de afspraken in gewijzigd.

Het forum staat vol met verbaasde oud Telfort klanten.

KPN zou de prijzen en voorwaarden gelijk houden maar;

Abonnementsprijzen zijn allemaal verhoogd met 2,50.

Voortaan zal er dus indexatie jaarlijks op 1 juli gaan plaatsvinden over de onrechtmatig verhoogde abonnementsprijzen.

Als je geen extra opties had aan staan op het moment van de migratie heb je een korting gekregen van het bedrag waarmee je abonnement onrechtmatig is verhoogd.

Deze korting zal dus ook op 1 juli een indexatie moeten gaan krijgen maar dat betwijfel ik.

Als je bellen toevallig had aan staan voor 2,50 dan hebben ze je geen blijvende maar een tijdelijke korting gegeven op het bellen en die vervalt dus als je de bellen optie uit zet maar dat is dus een aanpassing van de voorwaarden wat niet afgesproken was.

Als je de snelheidsverhoging had aan staan van 7,50 en deze uit zet gaan je kosten niet zoals het hoort weer 7,50 omlaag.KPN heeft de prijs van deze verhoging verlaagd naar 4,99 en met dit bedrag gaat de prijs ook omlaag als je de snelheidsverhoging uit zet en dan betaal je dus ook 2,51 teveel.

De moderators hebben al toegezegd aan verschillende klanten welke het niet eens zijn met deze wijzigingen dat ze voor een oplossing op maat gaan kijken.

KPN dacht weg te kunnen komen met de prijsstijgingen omdat ze voorlopig de factuurprijs even hetzelfde hebben gehouden.

Meeste klanten hebben het nog niet door dat KPN de voorwaarden stiekem heeft gewijzigd.

Als oud-Telfort klant mag je nu dus kosteloos van je contract af !


@gensnet KPN heeft inderdaad alle Telfort voorwaarden met de overgang naar KPN tegen de afspraken in gewijzigd.

Het forum staat vol met verbaasde oud Telfort klanten.

KPN zou de prijzen en voorwaarden gelijk houden maar;

Abonnementsprijzen zijn allemaal verhoogd met 2,50.

Voortaan zal er dus indexatie jaarlijks op 1 juli gaan plaatsvinden over de onrechtmatig verhoogde abonnementsprijzen.

Als je geen extra opties had aan staan op het moment van de migratie heb je een korting gekregen van het bedrag waarmee je abonnement onrechtmatig is verhoogd.

Deze korting zal dus ook op 1 juli een indexatie moeten gaan krijgen maar dat betwijfel ik.

Als je bellen toevallig had aan staan voor 2,50 dan hebben ze je geen blijvende maar een tijdelijke korting gegeven op het bellen en die vervalt dus als je de bellen optie uit zet maar dat is dus een aanpassing van de voorwaarden wat niet afgesproken was.

Als je de snelheidsverhoging had aan staan van 7,50 en deze uit zet gaan je kosten niet zoals het hoort weer 7,50 omlaag.KPN heeft de prijs van deze verhoging verlaagd naar 4,99 en met dit bedrag gaat de prijs ook omlaag als je de snelheidsverhoging uit zet en dan betaal je dus ook 2,51 teveel.

De moderators hebben al toegezegd aan verschillende klanten welke het niet eens zijn met deze wijzigingen dat ze voor een oplossing op maat gaan kijken.

KPN dacht weg te kunnen komen met de prijsstijgingen omdat ze voorlopig de factuurprijs even hetzelfde hebben gehouden.

Meeste klanten hebben het nog niet door dat KPN de voorwaarden stiekem heeft gewijzigd.

Als oud-Telfort klant mag je nu dus kosteloos van je contract af !


Eindelijk iemand die het begrijpt en mijn gedachtegang kan volgen. In mijn profiel staat het basis bedrag € 38,25 wat dus ook al niet klopt. Wanneer je op de bladzijde van de kpn kijkt, kost die verbinding € 47,50. Hoe de kpn dus bij € 38,25 komt, is groot raadsel. Al met al houden ze de mensen gewoon voor de gek. Helaas hebben een heleboel mensen dit niet in de gaten en wanneer ze dàt al in de gaten krijgen, is het voor de meeste mensen te laat om op te zeggen.


Ik heb niet bij Telfort gezeten maar ik snap het niet helemaal.

Als je bij Telfort 50 euro betaalde en nu bij KPN ook, dan is er toch geen probleem?

Hoe de rekening opgebouwd is, dat maakt dan toch niet uit. Als je de opbouw (specificatie) niet snapt, kan iemand dat uitleggen en zolang de klant zijn abbonement niet veranderd, blijf je de voordelen van Telfort toch gewoon houden?

Ik vraag dit ook om de situatie te snappen, aangezien er op het forum meer leden langskomen die oud Telfort klant zijn geweest.

 


Ik heb niet bij Telfort gezeten maar ik snap het niet helemaal.

Als je bij Telfort 50 euro betaalde en nu bij KPN ook, dan is er toch geen probleem?

Hoe de rekening opgebouwd is, dat maakt dan toch niet uit. Als je de opbouw (specificatie) niet snapt, kan iemand dat uitleggen en zolang de klant zijn abbonement niet veranderd, blijf je de voordelen van Telfort toch gewoon houden?

Ik vraag dit ook om de situatie te snappen, aangezien er op het forum meer leden langskomen die oud Telfort klant zijn geweest.

 

De meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is oftewel denken niet verder na. Zolang ze maar een bekend bedrag moeten betalen is het de meeste mensen al goed en waar heb je dan problemen mee? Wanneer de kpn met niet herleidbare kortingen komt, maakt mij dat argwanend. Die kortingen zijn totaal uit de lucht gegrepen, want er zijn geen reden(en) voor. Ze hebben die kortingen gewoon bedacht om weer op dat bedrag te komen wat je aan telfort betaalde. Er komt een moment dat er iemand bij de kpn achterkomt, dat ik geen recht heb op kortingen en dat zul je zien dat de prijs in de hoogte vliegt tot de veel te hoge volle prijs bij de kpn en die is momenteel € 47,50 en niet € 38,25 wat in mijn profiel staat. 't Is gewoon een kwestie van afwachten dat de kpn dit geruisloos veranderd en de gemaakte beloftes “plotsklaps” van voormalige telfort klanten vergeten zijn……..


Als dat zo is tegen die tijd, dan kunt u toch gewoon opzeggen? Ik ben het eens dat de korting het best gewoon onder het algemene internet gedeelte zou moeten staan. Telfort bestaat niet meer en ik weet niet of zij als bedrijf het recht hadden om alle klanten de deur te wijzen. Voor nu is het fijn dat je nog door kunt met de diensten voor hetzelfde bedrag. Ik begrijp dat het kortingen zijn die lukraak ergens onder worden verschuild niet als prettig worden ervaren. Aan de andere kant is de specificatie van KPN dusdanig dat alles wordt benoemd.

Ik ben van mening dat dit je ook scherp houd en voorkomt dat mensen jaren lang betalen voor iets wat niet nodig is. Als voorbeeld noemt ik een abbonement op een weekblad. Hoeveel Nederlanders hebben een tijdschrift die ze nooit lezen maar wel altijd betalen. Het is appels met peren vergelijken, maar nu blijft u wel scherp en kijk je ook sneller naar aanbiedingen (ook bij de concurrent).


Jeroen Ruiter schrijft:

> zolang de klant zijn abonnement niet veranderd

Dan houd ik mijn hart vast wanneer ik overstap op glasvezel. Dat is namelijk een verandering van abonnement. Als dat de kpn ook zo ziet (heel waarschijnlijk ze nu kennende) gaat deze meneer niet over op glasvezel hoe graag ik dat ook wil. Maar blijft de twee koperdraden gebruiken voor internet…...


Als u gelijk krijgt en KPN dat zo ziet, kan koper voorlopig nog wel even mee (ligt wel een klein beetje aan de snelheid). Ik begrijp bepaalde reacties echt wel en beleid is nu eenmaal voor sommige erg nadelig, maar beter bij kpn met oude voorwaarden dan Telfort die u contract opzegt omdat ze gaan stoppen. Toch?


Op adressen waar zowel koper als glasvezel aanwezig is zal KPN via glasvezel willen leveren. Omzetting van koper naar glas gaat zonder wijziging van het contract.


Jeroen Ruiter schrijft:

> Als voorbeeld noemt ik een abbonement op een weekblad. Hoeveel
> Nederlanders hebben een tijdschrift die ze nooit lezen maar wel altijd
> betalen. Het is appels met peren vergelijken, maar nu blijft u wel scherp
> en kijk je ook sneller naar aanbiedingen (ook bij de concurrent).

Hier heb je volledig gelijk in dat mensen op één of ander tijdschrift of blad een abonnement hebben wat je handenvol geld kost. Ga maar eens na op hoeveel tijdschriften je een abonnement hebt. Je gaat er van schrikken wat je dat per jaar kost….

Het houdt de mensen scherp is een illusie. Voor de meeste mensen is internet en de zaken erom heen maar nodeloze bagage om zich daar niet verder in te hoeven verdiepen. Zolang internet het maar doet, is het voor de meeste mensen al meer dan goed.

Ik heb een aantal jaren geleden bij postnl gewerkt als postbezorger. Post bezorgen is hartstikke mooi werk. Lekker in de buitenlucht, meestal erg tevreden mensen, maar wat er op de achtergrond bij postnl gebeurt, krijgen maar weinig mensen wat van mee (en postnl doet er alles aan om dat zo te houden) en ik kan je wel verraden dat is niet leuk. Ik was er niet trots op om bij postnl te werken. Ik schaamde me er eigenlijk voor.

Dat zie je hier dus ook. Elke woning krijgt een glasvezel aansluiting, maar er zijn weinig mensen die zich hiermee bezighouden…….. Zolang ze maar internet hebben, via koperdraad, kabelboer of glasvezel het interesseert héél weinig mensen…… En die paar mensen die het wel interesseert lopen contstant tegen een blinde muur bij mensen die het eigenlijk ook niet interesseerd.


Op adressen waar zowel koper als glasvezel aanwezig is zal KPN via glasvezel willen leveren. Omzetting van koper naar glas gaat zonder wijziging van het contract.


Zou wel moeten, maar dat geloof ik pas wanneer de kpn dit ook daadwerkelijk aansluit zonder enige extra kosten. Ik ken die club namelijk al heel wat langer om nog steeds je wenkbrauwen te moeten fronsen over bepaalde dingen.

Eén voorbeeld. In een wijk hier kunnen de mensen alleen maar in die wijk een 200 Mb/s verbinding krijgen. Dat kan volgens de kpn alleen maar met pairbounding. Dat de twee aderparen aan elkaar geschakeld worden teneinde een 200 Mb/s verbinding te krijgen. Maar er is wel een “maar". Een modem moet pairbounding ondersteunen. Nu woont een vriend van mij in desbetreffende wijk en heeft een 200 Mb/s verbinding zonder dat het modem (FRITZ!Box 7590) pairbouding ondersteunt…….. Volgens de kpn-medewerker die de glasvezel bij de vriendin heeft aangesloten dus uitgesloten zonder pairbounding……..


Op adressen waar zowel koper als glasvezel aanwezig is zal KPN via glasvezel willen leveren. Omzetting van koper naar glas gaat zonder wijziging van het contract.

Zou wel moeten, maar dat geloof ik pas wanneer de kpn dit ook daadwerkelijk aansluit zonder enige extra kosten. Ik ken die club namelijk al heel wat langer om nog steeds je wenkbrauwen te moeten fronsen over bepaalde dingen.

KPN is zelf proactief in het omzetten van koper naar glas in woningen waar beide aanwezig zijn. KPN wil immers koper in die gebieden uitfaseren om zo kosten te kunnen besparen.

 

Eén voorbeeld. In een wijk hier kunnen de mensen alleen maar in die wijk een 200 Mb/s verbinding krijgen. Dat kan volgens de kpn alleen maar met pairbounding. Dat de twee aderparen aan elkaar geschakeld worden teneinde een 200 Mb/s verbinding te krijgen. Maar er is wel een “maar". Een modem moet pairbounding ondersteunen. Nu woont een vriend van mij in desbetreffende wijk en heeft een 200 Mb/s verbinding zonder dat het modem (FRITZ!Box 7590) pairbouding ondersteunt…….. Volgens de kpn-medewerker die de glasvezel bij de vriendin heeft aangesloten dus uitgesloten zonder pairbounding……..

200Mbps is tegenwoordig met VPlus ook op één aderpaar haalbaar dus kan het best zijn dat jouw vriend een VPlus aansluiting heeft. Er zal dan wel een zogenaamde "actieve straatkast" in de buurt moeten staan waarop de woning is aangesloten.


Jeroen Ruiter schrijft:

>(ligt wel een klein beetje aan de snelheid).

Dat is hier met een bijna 100/30 Mb/s niet echt aan de orde. Ik ben met die snelheden best tevreden. Ik zou alleen maar een snellere upload willen hebben. Alleen de huidige upload is in vergelijking met de huidige download errrrgggg traag. Dat is met glasvezel anders. De upload is net zo hoog als de download, maar om daar nu veel meer geld voor te gaan betalen, is nu niet echt de bedoeling…...


jwb schrijft:

> 200Mbps is tegenwoordig met VPlus ook op één aderpaar haalbaar dus kan het best
> zijn dat jouw vriend een VPlus aansluiting heeft. Er zal dan wel een zogenaamde
> "actieve straatkast" in de buurt moeten staan waarop de woning is aangesloten.

Duidelijk, maar waarom krijg je zulke informatie niet bij de kpn? Waarom houdt de kpn vast aan pairbounding?


Duidelijk, maar waarom krijg je zulke informatie niet bij de kpn? Waarom houdt de kpn vast aan pairbounding?

Gewoon ontwetendheid van zo'n monteur niets meer en niets minder.

KPN houdt dan ook helemaal niet vast aan pairbonding, sterker nog, liever leveren ze VPlus over één aderpaar. Alleen als VPlus niet kan en er wel twee aderparen in de woning aanwezig zijn, zal pairbonding gebruikt worden.