Skip to main content

Inmiddels heb ik een glasvezelaansluiting in mijn appartement en deze is nu ook administratief opgeleverd.

 

Als Telfort-klant had ik al een brief gehad dat ik kosteloos overgezet kan worden van koper naar glas. Maar hoe werkt dat bij KPN? Wordt ik hiervoor benaderd? Of moet ik dit zelf aanvragen?

 

En verwijdert KPN het huidige ISRA-punt uit het trappenhuis? Of mag ik dat zelf doen na de overzetting?

 

 

Als je je forumprofiel aanvult met alle relevante gegevens dan kan een webcare medewerker direct jouw gegevens erbij pakken en zien wat er mogelijk is.

Ik weet zelf zo niet of ze oud-Telfortklanten ook actief overzetten (uiteindelijk wel, omdat ze koper uit gaan schakelen waar glasvezel ligt).
Volgens mij word je sowieso omgezet naar glasvezel als je een Hussel abonnement afsluit maar dat is een keuze die je dan voor jezelf zou moeten maken.

V.w.b. je IS/RA, nee die wordt niet verwijderd en ik denk ook niet dat je dat zelf mag doen, zeker niet zolang het koper in jouw regio nog niet is uitgeschakeld.

Een webcare medewerker kan op alle vragen sowieso wel antwoord geven, maar het kan enkele dagen duren door enorme drukte.


Hallo @Franzki, bedankt voor je bericht.

Ben je er inmiddels uitgekomen of kan ik je hier nog bij helpen? Ik zie in ieder geval dat glasvezel inderdaad beschikbaar is op jouw adres. Als je wilt, kan ik de drager voor je wijzigen. Bij het wijzigen van de drager naar glasvezel zal er ook een monteur langs moeten komen om de installatie gereed te maken. Kan je aangeven op welke momenten jou de komende tijd goed uit komt? Dan kan ik kijken of ik hier rekening mee kan houden.


@Denise_ nog bedankt voor je antwoord. Het is me inmiddels zelf gelukt om via de website een afspraak voor een monteur te maken. Begin volgend jaar komen ze langs.


Inmiddels is de KPN-monteur geweest en hij heeft hier in huis het modem aangesloten. Maar vervolgens bleek er iets mis te zijn met de aansluiting in de centrale. Uiteindelijk heeft de monteur het niet-werkend achtergelaten en heb ik mijn Experiabox weer op de koperlijn aangesloten.

De verwachting was dat het dinsdagmiddag zou moeten werken… maar ik krijg nog steeds geen werkende verbinding op de glasvezelaansluiting.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe lang zoiets gaat duren voordat KPN dit oplost?

 

@Denise_  kun jij misschien iets terugvinden?

 


Vervelend dat jouw glasvezel verbinding nog niet werkt! Ik zie dat er inmiddels een nieuwe installatiemonteur is ingepland op 15 januari tussen 14.00 en 16.00 uur. Hopelijk kan deze de installatie afronden zodat je gebruik kunt maken van jouw glasvezelverbinding.


Het is inmiddels gelukt…

Het oorspronkelijke probleem (niet aangesloten in de centrale) bleek al kort na de eerste monteur opgelost te zijn. Maar dat bleek biet het enige probleem te zijn…

Mijn twee Experiaboxen (EB10 en EB10A) uit de Telfort-tijd bleken niet te werken op de glasvezelaansluiting. Dat zal misschien ook komen doordat mijn VDSL-aansluiting weliswaar administratief naar KPN is gegaan maar technisch nog op het Telfort-platform draaide.

Ik heb altijd gedacht dat het mogelijk was om de juiste software en settings te laten pushen naar het modem via een provisioning-server. Maar blijkbaar wilde dat deze vrijdagmiddag niet lukken.

Daarom heb ik mijn oude EB10, EB10A en EB8 maar ingeruild voor een nieuwe EB12 die wèl werkte.

 


Wat fijn om te lezen dat jouw glasvezel verbinding eindelijk werkt. :blush:  Het heeft even mogen duren, maar dan heb je hopelijk ook wat.