Skip to main content

Hoi,

Ik vroeg mij af of meer mensen dezelfde ervaring hebben met KPN. Zo niet dan wil ik je mijn ervaring delen zodat je de juiste keuze kunt maken wanneer over te stappen op glasvezel.

Tot juni was ik een tevreden klant bij Ziggo. Eerder dit jaar waren er echter reclame borden te zien dat glasvezel bij mij in de wijk zou komen. In april begonnen ze daadwerkelijk met aanleggen en is bij mij glasvezel tot aan de gevel aangelegd. 

Ik dacht bij mijzelf dit kan niet meer lang duren en heb uit mijzelf in juni besloten alvast naar KPN over te stappen om zo gelijk gebruik te kunnen maken van glasvezel vanaf het moment dat het mogelijk was. Dit blijkt dus eigenlijk het slechtste wat je kunt doen. Je moet niet pro actief zijn. 

Ala in juni overgestapt en in oktober ook maar besloten dat vanwege het combi voordeel het verstandig is mijn mobiel over te sluiten van vodafone naar KPN. 

Maar dan komt het, ik ben nu nog steeds aan het wachten tot de glasvezel in de woonkamer wordt gebracht. Buren, waarbij de tuin later open werd gebroken,  die niet zijn overgestapt zijn reeds wel geholpen ligt glasvezel tot in de woonkamer en bij hen belt KPN actief aan de deur aan wanneer ze willen gaan overstappen.  Als de buren dan vragen wat moet de persoon doen die al KPN heeft geven ze hem aan, ja die staat niet op onze lijst die moet de klantenservice maar bellen. Bij de klantenservice wordt je dan geholpen met de zin, u staat op de rol om voor 31 december 2021 glasvezel te krijgen. En dan wordt het verhaal verteld wat is er nu mis met uw koper verbinding. Ja dan slaan alle stoppen door. Ik ben overgestapt vanwege glasvezel...

Eind december 2021, tja dan zou  inmiddels mijn eerste abonnement verlopen zijn. Ik heb dan ook maar mijn KPN internet en televisie opgezegd per einde datum contract. Ik vind dat ik in dit geval als daadwerkelijk als proactief persoon ben gepiepeld. Een oplossing bieden ze niet, ze verwijzen alleen naar elkaar. Terwijl ze weten dat ze actief de niet KPN klanten eerst aansluiten.

Mijn suggesties aan jullie is dan ook stap NIET zelf actief over naar KPN wanneer je glasvezel wilt maar blijf nog geen klant tot ze daadwerkelijk bij jou glasvezel aan hebben gelegd, TOT IN DE WOONKAMER. Blijf achterover leunen tot het gefixt is.

Mvg Steven

 

 

Mag ik even ondeugend zijn? Ik lees in uw bericht nergens een klacht dat internet traag is. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop en welke snelheid zou u volgens uw abonnement moeten halen?

En inderdaad, je kunt het beter afwachten. Maar ja ...  geduld hebben ... moeilijk hé? 😉


Hoi Nick,

Dank je voor je reactie. Volgens mij heb ik die opmerking ook niet gemaakt. Ik geef alleen een suggestie dat het verstandiger is dat wanneer je wilt overstappen op glas dat je niet actief moet aanmelden bij KPN omdat je dan achteraan in de rij komt te staan. 
 

Ik wilde overstappen op glas omdat je veel minder last van demping op grote afstanden. Ook al omdat er veel minder grote afstanden zijn in verband met street cabinets. Dus het wachten An sich is niet het probleem maar de ongelijke behandeling van een KPN klant tov een niet KPN klant. KPN lijkt het gewoon fijn te vinden dat ik al een betaalde klant ben tov een niet betaalde. Dus blijf zo lang mogelijk een niet betaalde klant is mijn suggestie aan mensen die op glas willen gaan overstappen.

 

mvg Steven 


Hallo @Steven vb , voordat er glas tot aan de voordeur wordt gelegd is er eerst een bvrief gestuurd waarin toestemming wordt gevraagd om glas aan te mogen leggen, dat moet je bevestigen met een code via de website van KPNNetwerk.nl, dan volgt een bezoek van iemand aan huis op welke plek de werkelijke aansluiting moet komen, daarna wordt de kabel in de straat aangelegd tot aan de voordeur en weer later volgt een brief wanneer men werkelijk in huis het glasaansluitpunt maakt, meestal in de meterkast, soms op een andere plek die technisch eenvoudig aan te leggen is. Als dat allemaal klaar is krijg je een keer een mail of brief van KPN met een aanbieding, x aantal maanden met X% korting als je op glas overgaat.

Dat hele traject kan wel tot een jaar in beslag nemen is mijn ervaring bij een familielid.

Daarna kun je aan KPN, de provider, omzetting naar glas aanvragen en komt een monteur met een glasmodem om die op de plek te monteren van het glasaansluitpunt.

Voor concrete vragen kun je je het beste melden bij:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de infrastructuur, dit forum is van KPN, de provider en kan hier niets mee.

Zelf heb ik ook een aankondiging gehad dat ik glasvezel krijg, dus ik reken vanaf nu 1 jaar later voor de installatie, misschien nog wel vóór 2022:relaxed:

 


Ha Jan, 

Thanks voor je uiteenzetting en ga bijna volledig met je mee. Behalve één zin. Ik denk wel degelijk dat de FttH aanvraag door KPN bij KPN Netwerk voor niet klanten eerder wordt gedaan dan voor bestaande klanten. Ze gaan hier niet voor niets van KPN met lijsten met die personen erop de deuren langs om te leuren met abo’s omdat bij hun al wel NLS6 aanwezig is.

Dit vind ik niet netjes. Helemaal niet in mijn specifieke geval. Maar als het bij jezelf is, voelt het altijd slechter ;)

Mvg Steven


Ze hebben u aangesloten op koper. En u heeft nu een jaar contract. U bent eerder overgestapt, toen er nog geen glasvezel was. U wist dat da doen koper werd. De verbinding is goed kennelijk. Dus waarom zou KPN nu haast hebben om u over te zetten? Dat nieuwe klanten voorrang krijgen tegenover bestaande klanten die gewoon een goede verbinding hebben, dat lijkt me logisch. Zeker als die bestaande klant nog in het jaarcontract zit.

Ik weet niet welk abonnement u nu heeft. Maar stel u heeft een 50 mbit abonnement, en deze snelheid word op koper wellicht gewoon gehaald. Dan is er echt geen enkele reden voor KPN om u over te zetten. 50 mbit op glasvezel is gewoon precies hetzelfde als 50 mbit op koper. Daar zit geen verschil tussen. KPN zou geld over de balk gooien als ze u nu over zouden zetten.

Misschien kunt u inloggen op MijnKPN en uw snelheid verhogen naar 500 mbit. Dat kan op koper natuurlijk nooit, maar aangezien u de glasvezel in huis hebt liggen verwacht ik dat u dat kunt, verhogen naar 500 mbit. Als u dat doet, dan heeft u met een paar weken de monteur in huis voor glasvezel denk ik.Â