Skip to main content

Hoi,

 

Sinds vorige week aangesloten op KPN glasvezel netwerk wat al enige tijd geleden was aangelegd, echter sindsdien heb ik regelmatig dat de verbinding wegvalt, elke keer helemaal weg en na 1-1,5min werkt alles weer helemaal goed).

Zelf al aantal dingen opgezocht en na volledige reset van modem (box 12) blijft probleem optreden. Vanuit de modem log kwam de volgende melding voorbij:

"Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”

Zie plaatje:

 

Ik kwam op forum ook al volgende topics tegen die gerelateerd zijn, waarbij het bij de onderste is opgelost door vervanging glasvezel kastje

 

Ik heb nog geen helpdesk etc gebeld want dan moet ik weer alles resetten dus hoop hier meteen wat verder mee te komen.

 

Edit:

Ook in onderstaand topic lijkt hetzelfde issue en ook opgelost door vervaning van het glaskastje:

 

Hoi @Cliffert100 . Welkom op het forum.

Los van de logs merk je dus ook echt uitval, toch?  Alle diensten liggen er dan uit?

Kloppen de gegevens in jouw profiel? 

 


Hallo Erwin,

 

Ja, verbinding valt idd weg. Al meerdere meetings opnieuw moeten inbellen, erg onhandig als je ook nog de persoon bent die zijn scherm moet delen.

 

Mvg

Evert


Hoi @Cliffert100 . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben voor morgen een monteur ingeboekt.  Het zou mij niet verbazen als dit met de NT te maken heeft of het feit dat de FTU een beetje los zit.

De monteur weet daar vaak wel raad mee. Ik lees graag hoe het afloopt.

(oh, ik ben namens jou akkoord gegaan met de eventuele kosten. Dat had ik even moet vermelden.  Die kosten zullen niet berekend worden maar áls dat onverhoopt toch gebeurt, zorg ik dat die weggestreept worden. )