Skip to main content

Eergisteren viel m’n glasvezel verbinding uit en dat is niet de eerste keer (verbinding is een paar maanden geleden opgeleverd, ik zie overal in het dorp nog oranje kabels uit de grond komen). Het herstelt telkens weer vlot, maar nu ben ik toch nieuwsgierig of er misschien iets verkeerd zit of dat dit van voorbijgaande aard zal zijn.

 

Ik heb gisteravond m’n modem gereset via de UI die verschrikkelijk sloom was, moest lang wachten totdat pagina’s laadden en vanochtend heb ik de NTU maar eens 3 minuten stroomloos gemaakt nadat ik de PPPOE errors in m’n log zag. Vraag me af of ik het nou opgelost heb of dat er meer aan de hand is.

Ik heb later -zonder Cisco switch op zolder- alsnog een onderbreking gehad. Het offline halen van m’n Sonos CONNECT:AMP heeft dus niets geholpen, de zolder offline gooien hielp niet en m’n camera base station verhuizen van bedraad naar WiFi heeft niets geholpen.

Volgende stap die ik heb gezet is om NTU, Fritzbox en switch achter een APC UPS te zetten omdat ik ergens had gelezen dat iemand z’n internet down ging als hij z’n rolluiken bediende. Nu heb ik geen rolluiken, maar ik heb de voeding van de NTU eens bekeken en dat is wel een heel erg minimaal gevalletje. Als er toch wat EM storing op m’n 230V zit of dat er wel eens een spanningsdip of piek is zou dat hoop ik weggefilterd worden. Volgende draconische maatregel is gewoon ergens anders gaan wonen en alles nieuw kopen 😂


Sinds UPS 0 outages gehad in 7 dagen. Ik hoop dat het NTU voedinkje overgevoelig is voor storing op de 230V en doet me vermoeden dat een betere voeding het probleem ook opgelost zou hebben.

 

 


Sinds UPS 0 outages gehad in 7 dagen. Ik hoop dat het NTU voedinkje overgevoelig is voor storing op de 230V en doet me vermoeden dat een betere voeding het probleem ook opgelost zou hebben.

 

 

Klopt! Heb die voeding, waarschijnlijk heb je een Genexis NTU, al 2 keer moeten vervangen. Heb nu een universele voeding gebruikt en geen enkele onderbreking meer gehad!


Dankje @Arno1965 je bevestigt mijn vermoeden tav de voeding. Morgen krijg ik de KPN engineer weer over de vloer om het probleem op te volgen maar die komt ws voor niks omdat ik het zelf al heb opgelost. 


Hoi Ilama,

 

ik heb precies dezelfde probleem als jij beschrijft en leest dat bij jou de voeding het heeft opgelost.

 

welke voeding heb je als vervanger gekocht?

 

groet

David


Ik heb de voeding van een box12 router gepakt, die zijn 2.5A (NTU is 1A) met zelfde stekkertje, maar elke goeie 12V voeding zou moeten volstaan. Ik heb ook een UPS voor de hele handel gezet zodat router+NTU+switch achter een UPS zit. 
 


Dankjewel!


Kwam op dit topic ivm zelfde issue sinds aansluiten KPN, heb zelf een eigen topic aangemaakt, alleen vond ook deze 2 topics die aan dit probleem gerelateerd lijken te zijn en die zijn opgelost door vervaning van het glasvezel kastje:

 

 

https://forum.kpn.com/internet%2D9/internet%2Dverbinding%2Dglasvezel%2Dvalt%2Dregelmatig%2Dweg%2Dbekabeld%2Den%2Dwifi%2D532839

 

Hopelijk helpt dit, ook voor anderen die dit misschien nog lezen.