Skip to main content

Jaren geleden ben ik overgestapt naar KPN glasvezel. Deze verbinding zou stabiel en snel moeten zijn, want daar staat glasvezel bekend om. Toch kreeg ik steeds in een weekend te maken met een enorme snelheidsdip. Ik ging van 50 Mbit/s naar 1 a 2 Mbit/s. Van inside informatie van een kennis die bij KPN als monteur werkt, bleek de oorzaak te liggen aan het feit dat de glasvezel bij de servers van KPN overgingen naar een normale aansluiting. Hierdoor ontstaat de bekende flessenhals, waar de snelheid in drukke tijden ontstaat. Wegwezen bij KPN dus.

Nu ben ik vorig jaar weer overgestapt, terug naar KPN en wat blijkt….in het weekend weer een dip. Er is in 10 jaar helemaal niets verbeterd. Zelf ben ik een man van de techniek en heb uiteraard met alles rekening gehouden. Ik heb mijn bevindingen gedaan op onafhankelijke snelheidstesters, op een bedrade aansluiting zonder andere apparatuur die mogelijk van mijn data snoept…..misschien eens bij Ziggo kijken of coax misschien een oplossing is….

@MrEd welkom op het forum. Als je je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je aan het werk. Het is uiteraard wel de bedoeling dat de glasvezel verbinding ook in het weekend goed werkt.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hoi Bram,

 

ik heb mijn profiel ingevuld. Graag hoor ik of je iets voor mij kan betekenen.

 

mvg Erik


Ik heb alles voor je doorgemeten en op dit moment is alles goed. Gezien de problemen alleen in het weekend ontstaan lijkt me dit niet vreemd. Wat ik ga doen is ook in het weekend nogmaals meten. Wat ik nog zou willen vragen is hoe laat ongeveer dit probleem ontstaat. Daarnaast zou ik je ook willen vragen om met de internetkabel aangesloten een speedtest te doen en het liefst een paar metingen te doen en daarbij te laten weten op welke datum en hoe laat je deze hebt gedaan. Als je ook nog laat weten met welke apparaten je dit meet moet alles compleet zijn. 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!