Skip to main content
Antwoord

Glasvezelkastje installeren en de dramatische service

• November 8, 2025
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds eind vorige maand woon ik in een nieuwbouwproject waar gelukkig direct een KPN-glasvezelnetwerk aanwezig is. Het begon allemaal toen ik doorgaf dat ik op 17 oktober zou verhuizen. Het pakketje met het glasvezelkastje werd echter al op 15 oktober verstuurd, waardoor het – omdat ik toen nog niet op het nieuwe adres woonde – retour ging naar KPN. Het gevolg: geen aansluiting.

Ik heb direct gebeld, en na een moeizaam gesprek werd mij verteld dat er een nieuw kastje zou worden opgestuurd. Een week later had ik echter nog steeds niets ontvangen, dus besloot ik opnieuw contact op te nemen. Toen bleek dat er helemaal geen nieuwe order was aangemaakt. Gelukkig heeft de medewerker die ik toen sprak het wél goed geregeld. Uiteindelijk kreeg ik op 31 oktober eindelijk de glasvezelbox binnen.

Toen begon het aansluiten. Hoe ik het ook probeerde, het lampje bij “glas” wilde maar niet groen worden. Ik heb alle stappen in de app doorlopen, meerdere keren gereset en zelfs een YouTube-tip opgevolgd om het groene klepje te verwijderen – zonder resultaat. Uiteindelijk bleek dat meerdere bewoners in het complex hetzelfde probleem hadden en dat er een monteur moest komen.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met de helpdesk en nog een aantal adviezen opgevolgd, maar ook dat hielp niet. De conclusie was dus dat er een monteur moest worden ingepland. Helemaal prima, want het probleem ligt duidelijk bij de glasvezelaansluiting zelf. Tot mijn verbazing werd mij echter verteld dat dit ongeveer €100,- zou kosten – terwijl ik al midden in een dure verhuisperiode zit.

Toen ik aangaf dat het probleem duidelijk bij KPN ligt en dat ik verwacht dat dit kosteloos wordt opgelost, kreeg ik te horen dat gratis service alleen geldt binnen 14 dagen na verzending van het kastje. Ik heb uitgelegd dat ik het apparaat pas sinds enkele dagen in bezit heb, juist door de foutieve verzending van KPN zelf. Toch kreeg ik als reactie dat ze er niets aan konden doen.

Toevallig loopt mijn contract bij KPN volgende maand af. Mijn bedoeling was eigenlijk om te verlengen – ondanks aantrekkelijkere aanbiedingen van andere providers – omdat ik altijd tevreden ben geweest over de kwaliteit van het KPN-netwerk. Maar op deze manier hoeft het voor mij echt niet. Dit voelt ontzettend klantonvriendelijk.

Kan iemand mij helpen? Heeft het nog zin om nog een keer te bellen? Ik wil dit graag oplossen, maar ik weiger €100,- te betalen voor een fout waar KPN zelf verantwoordelijk voor is.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RRBouman, welkom op onze community! Dat is geen goed begin zo op je nieuwe adres! Wat balen dat dit zo moeizaam loopt met ons. Ik zie het al genoemd maar het lijkt me sterk dat hier kosten voor in rekening gebracht woden. Als het glas-lampje uit blijft komt er geen signaal binnen, dat is vrijwel altijd iets aan onze kant. 

Inmiddels zijn we al weer even verder natuurlijk, heb je nog contact gehad?

5 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Ik wil dit graag oplossen, maar ik weiger €100,- te betalen voor een fout waar KPN zelf verantwoordelijk voor is.

Een installatiemonteur is gratis binnen 2 weken, maar het is ook later gratis als de fout bij KPN (of zijn apparatuur) ligt. Als het glaslampje niet brandt terwijl je goed aangesloten had, is waarschijnlijk dat de fout toch bij KPN ligt.

• November 8, 2025

Gewoon de monteur laten komen. Die figuren daar achter de telefoon hebben flauw idee wat ze aan het doen zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Hoi ​@RRBouman, welkom op onze community! Dat is geen goed begin zo op je nieuwe adres! Wat balen dat dit zo moeizaam loopt met ons. Ik zie het al genoemd maar het lijkt me sterk dat hier kosten voor in rekening gebracht woden. Als het glas-lampje uit blijft komt er geen signaal binnen, dat is vrijwel altijd iets aan onze kant. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Gisteren een collega gesproken die gelukkig wel meteen doorhad wat er aan de hand was. De connectie komt inderdaad niet goed binnen, iets staat niet goed in de configuratie. Probleem ligt nu bij de technische dienst en een eventueel bezoek op locatie zal kosteloos verlopen.

Dus als alles straks in orde is dan kan ik mijn contract gewoon verlengen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 11, 2025

Toevallig loopt mijn contract bij KPN volgende maand af.

Beste ​@RRBouman je contract loopt niet af, maar wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met 1 maand opzegtermijn.

Verlengen hoeft niet, mag en kan wel als dit voordeliger voor je uitpakt.