Skip to main content

Probeer een Homegroup te configureren in Windows met een Pc een Laptop maar het werkt niet.

Geen communicatie mogelijk foutcode 80070035

H369A IPv6 is blijkbaar nodig om de communicatie tot stand te brengen en de modem heeft dat kennelijk niet in huis?

Heb op beide eenzelfde account met WW aangemaakt en de deel opties aangepast en niet door Windows laten beheren en ook niet met de thuisgroep. Nu werkt het eindelijk, al moet je wel de mappen afzonderlijk aangeven die je wilt delen, maar dat vind ik nog niet zo erg.

Mappen afzonderlijk delen had ik hier ook ingesteld en later de C schijf etc..

Ik heb hier alles nagelopen of delen ingesteld stond.


Ik kan hier de hele C schijf delen, sd-cards, usb sticks, zonder wachtwoord, met alle computers in mijn netwerk. Op windows 10. Dit kun je ook uitzetten en aanzetten.

En maak gebruik van Avast Premium Security. Geen centje pijn, maar goed, daar heb jij @brnrd nu niets aan.

Wel log ik in op de computers met mijn Microsoft account.

Mijn  voorstel is van het begin af aan opnieuw instellen.

Maar eigenlijk moeten de computers elkaar zien in het overzicht van windows verkenner onder netwerk en moet delen '’gewoon'’ kunnen. 

 

 


Tja Anneke, waar het hier aan schort is mij ook niet duidelijk en ben al dagen bezig.

Nu werkt het zover ik dat gebruik. Ik heb ook begrepen dat IPv6 niet overal beschikbaar is.

Enkelen geven dat aan als plots ontdekt te hebben. In elk geval zit het niet in de modem, want dan zou er toch een optie verschijnen? Misschien is een modem update nodig, maar dat kan ik niet zelf.

Windows geeft expliciet aan dat dat protocol voor Homegroup noodzakelijk is.

Veel vragen, maar wel geweldig dat je zo met raad reageert.

Moet nog eens zien als ik de Homegroup nu verwijder of het nog steeds werkt.

Windows geeft aan dat je de hele C schijf niet kunt delen maar W10 kan dat wellicht wel?

Voorlopig kan ik even verder want steeds een drive nemen om iets te delen is behoorlijk vervelend.

Opnieuw installeren is een enorme klus want het gaat niet alleen om Windows. Dus dat vermijdt ik liever tegen elke prijs.

Groetjes


Fijn dat het enigszins toch gelukt is :-)

Mocht je je vervelen, heb ik hier een nuttige en duidelijke website.
Met name het stukje “ Lukt het niet om een verbinding te maken’ is wellicht handig. 


Hoi Anneke

Weer wat leesvoer, om indigestie van te krijgen, haha, morgen eens bekijken, maar bedankt.