Skip to main content

We zijn nu ongeveer een jaar lid bij KPN, en de eerste maanden hebben we veel problemen gehad met de televisie ontvangst , omdat de tv  zo`n 20 meter  van de meterkast staat en we geen vaste kabel kunnen leggen.(dit zou trouwens volgens de verkoper van KPN geen enkel probleem zijn).

Na een paar bezoeken van de KPN monteur werd dit probleem ook verholpen.

Nu hadden we vorige week problemen met de wifi en ik moest een nieuwe router ophalen en installeren.

Sindsdien hapert mijn tv weer.Na telefonisch kontakt met een KPN medewerkster , kreeg ik te horen , dat ik als ik een monteur langs wou laten komen , ik de monteur en een kabel van 25 meter moest betalen , want die heeft hij nodig om te testen.

Het kan toch niet zo zijn , dat voorheen de tv goed werkte en nu met een nieuwe router van KPN niet meer , dat ik voor de kosten op moet draaien ?

Ons is snel internet en goede beeldkwaliteit beloofd , maar als je dan naar KPN overgestapt bent , laten ze je hangen.

 

U gebruikt waarschijnlijk een draadloos verbindingset om de tv ontvanger te verbinden met het modem. Dat kan best goed werken. Ze kunnen alleen slecht tegen ledlampen, dimmers en telefoonopladers. Zeker als die niet helemaal goed functioneren. Daar is niets aan te doen. U zal dan de draadloze verbindingset moeten vervangen door u kabel. Sowieso is dat de enige stabiele en goede manier om een tv ontvanger aan te sluiten.


Met kabel is bij mij niet mogelijk,dat heb ik ook duidelijk gemaakt toen ik over wilde stappen.

Volgens de KPN verkoper was dit ook geen enkel probleem.

Alarm heb ik ook al op eigen kosten moeten laten omzetten en nogmaals het heeft goed gewerkt, alleen nu met die nieuwe router doet de tv het niet meer goed 


U zegt het zelf al. Het heeft goed gewerkt. De draadloze verbindingsets versturen de data via het stroomnet. Zodra er iets op het stroomnetwerk een storing geeft gaat het mis. Het lijkt er op dat gebeurt. Misschien een ledlamp die niet helemaal goed meer werkt. Dat wordt echt zoeken. Branden de lampjes wel zoals het altijd was op het draadloze verbindingset?


Ja alles heb ik gecontroleerd en werkt 


En de stekkers van het modem en de tv ontvanger zitten direct in het draadloze verbindingset? Dus geen extra stekkerblok of iets dergelijks?


Die stekkers hebben we vorige keer inorde gemaakt, want dat kan I.d.d veel verschil maken, maar de nieuwe router zit in hetzelfde stopkontakt als de oude en verder is er ook niets veranderd 


Het blijven moeilijke dingen hoor. En gezien de afstand vermoed ik dat ze ook op verschillende fases/groepen zitten. Allemaal niet gunstig voor de stabiliteit. Er hoeft maar iets van een storing op het stroomnetwerk te zitten en het gaat mis. Maar waarom heeft u een nieuw modem gehad?


Omdat m’n internet niet goed meer werkte 


En dat doet het nu nog niet geweldig denk ik.


Dat moet je dan eens uitleggen aan de verkoper  in de KPN winkel, want volgens hem is niets een probleem als je overstapt . De problemen komen erna , maar dan zit zijn werk erop.

 

 


Hoi @Ellie1404

 

fijn om te zien dat @Joep1965 al geprobeerd heeft je verder op weg te helpen. Is het probleem inmiddels opgelost? Zo niet, dan wil ik je adviseren om ons even te bellen op 0800-0402. We kunnen dan de situatie bij jullie thuis goed in kaart brengen en advies geven.