Skip to main content

Onze router viel al regelmatig weg en startte weer opnieuw op maar omdat de router dinsdag helemaal niet meer aan de praat te krijgen was, is deze woensdag vervangen door een nieuwe kpn-router. Om zeker te weten dat het niet aan de verbindingen lag, is donderdag een monteur van kpn langs geweest maar het probleem blijft zich voordoen: modem/internetverbinding valt weg maat herstelt zich daarna wel weer.

 

Alle andere dingen al geprobeerd: stroom eraf, resetten, wifi manager toepassen. Maar het probleem blijft zich voordoen. 
 

Wat nu?

U gebruikt toch niet dit soort dingen? 

 


Dank voor de reactie maar die gebruiken we niet. Het probleem zit naar mijn idee ook niet ná de router maar bij de router zelf of de verbinding met het aansluitpunt.


Het lijkt inderdaad meer aan het aansluitpunt te liggen. Heb je er ook een nieuwe kabel zitten tussen het modem en en het israpunt?


Dank voor de reactie weer. Nee, nog geen nieuwe kabel tussen het isra-punt en de modem. Maar hoe werkt het dan met het aansluiten van de blauwe en de rode draad op een stekker waar normaal 8 draadjes op worden aangesloten.

 

Of maakt dat niet uit zo lang ze aan beide uiteinden maar op hetzelfde contactpunt worden aangesloten.


Hoe ziet israpunt er dan uit?? Kan je een foto plaatsen??


 

ISRA huisaansluiting type 1B 2xRJ11
 

Deze is het. 


Wat bedoel je dan met je bericht over de draadjes?


Het israpunt is met de modem verbonden met een kabel waarvan alleen de rode en blauwe binnenkabel worden gebruikt. Maar twee draadjes dus. Terwijl het gebruikte stekkertje ruimte geeft voor acht (ik weet niet precies hoe zo’n stekkertje heet: utp-connector?).

Ik vroeg me dus af hoe je dat goed aansluit als ik een nieuwe kabel zou trekken tussen het israpunt en de modem. 


O Ok ik dacht dat je gewoon een nieuw kabeltje er in kon klikken maar dat is dan niet zo?


Dat weet ik niet maar ik kan het proberen.

 


Hallo @ArjenS68, welkom op ons forum!

Ik zie dat @Joep1965 je al aardig op weg heeft geholpen. Heb je nog een nieuwe kabel tussen het isra en het modem geprobeerd?