Skip to main content
Vraag

Heb een glasvezelpunt in huis, maar mijn adres wordt niet herkend als glasvezelklaar

• December 4, 2025
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Hallo allemaal,

20 november is er bij mij een glasvezelaansluiting punt gekomen in huis als niet KPN klant.

Nu dacht ik dat het een mooie gelegenheid was om misschien over te stappen op een KPN glasvezel abonnement. Nu blijkt dat er volgens de KPN en mijn huidige Provider Odido geen glasvezelpunt in mijn woning is. Hoe kan dit? Dit is zeker wel het geval. Zou iemand van KPN nota bene de netwerkbeheerder mij kunnen assisteren?

5 reacties

• December 4, 2025

Hoe lang zit het kastje er al? Hebben de buren wel al een verbinding over glasvezel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Hoe lang zit het kastje er al? Hebben de buren wel al een verbinding over glasvezel?

Het kastje zit er sinds 20 november. De buren hebben al ruim voor die periode een verbinding over glasvezel.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

Hey ​@DonCastilla, welkom hier! Leuk dat de glasvezel bij je binnen is gebracht, dat scheelt al een stuk. Als de aanleg in jouw huis klaar is, dan is dat de ene kant van het verhaal. De andere kant, letterlijk, is de centrale. Ook daar moet het aangesloten en afgerond worden. Pas daarna kan de aannemer het afmelden, en wordt het adres in de database aangemerkt als leverbaar. 

Je kunt zelf de status van jouw glasvezelaanleg checken op www.kpn.com/glasvezelnetwerk

Ik zie dat je jouw adres in je forumprofiel ingevuld hebt, dus ik heb alvast even voor je gekeken, en ik zie daar nu staan dat glasvezel leverbaar is. Dus je kunt de switch maken als je wilt :)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Hey ​@DonCastilla, welkom hier! Leuk dat de glasvezel bij je binnen is gebracht, dat scheelt al een stuk. Als de aanleg in jouw huis klaar is, dan is dat de ene kant van het verhaal. De andere kant, letterlijk, is de centrale. Ook daar moet het aangesloten en afgerond worden. Pas daarna kan de aannemer het afmelden, en wordt het adres in de database aangemerkt als leverbaar. 

Je kunt zelf de status van jouw glasvezelaanleg checken op www.kpn.com/glasvezelnetwerk

Ik zie dat je jouw adres in je forumprofiel ingevuld hebt, dus ik heb alvast even voor je gekeken, en ik zie daar nu staan dat glasvezel leverbaar is. Dus je kunt de switch maken als je wilt :)

Beste Erik, 

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Wanneer ik glasvezel internet zou willen bestellen op de KPN website staat er nog steeds “alvast KPN glasvezel bestellen” (binnenkort beschikbaar). Klopt dat dan met het verhaal dat het wel leverbaar is direct?

Met vriendelijke groet! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 7, 2025

Mijn ervaring is dat de klantenservice de switch meestal wel kan maken als de status bij Erik al op groen staat. Misschien kun je de klantenservice maandag even bellen.

Bij de bot inspreken: 'Ik wel een medewerker spreken'

Vervolg vraag: Glasvezel activeren.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!